Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

varför så mycket kylpasta på gpun ?

Vet inte ^^ På gpu brukar jag ta i ett kryss för att vara säker på att täcka hela i och med att den inte har en HS.
Ytan är så liten på en gpy utan HS så blir inte lika tjockt lager på som på en cpu i allmänhet.

På cpu har jag för lite just nu så kommer få montera om den för att få bra temps över alla kärnorna. Skiljer 6-7grader mellan dom i idle som load.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Så en liten uppdatering blev det idag.
Har en liten fråga till er.
Hur tycker ni jag skall montera ihop det?
Hade tänkt mig limma ihop bottnen, frånt och baksida.
Locket med det långa spåret i tänkte jag fästa i 3mm plexisidorna.
Men som sagt hur tycker ni.
Inte så säker på om jag vill skruva och gänga :\
dubbelhäftande tejp i genomskinlig variant? känns som det är den vägen jag vill gå men inte helt säker.

Aja hoppas ni gillar den lilla uppdatering för idag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt fractal design core 1000 som skall agera htpc-chassie

Storlek i förhållande till mitt 800D

Insidan Riktigt roligt att jobba i detta chassiet. Väldigt smarta lösningar över allt.

Exter detta togs så hittade jag ett CCrör från gammla Gtek ;P
Tryckte in det också samt switch i ena PCIbracket för av och på.
Kommer lysa blått om jag inte minns fel och är bara 100mm.

Nu Behöver jag bara ett smidigt trådlöst tbord som gärna går via bluetooth då mitt wifikort ha bluetooth 4.0 redan inbyggt.

EDIT: ursäktar för blixten, fick använda min sgs2 och den är inte jätte bra annat än utomhus mitt på dagen när det är molnfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge högtalarmannen!

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Snyggt bygge högtalarmannen!

Haha, tjena.
Man tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer nog dröja tills jag kan sätta ihop något.
Sitter och inväntar sedan 26 mars nu delar från aquatuning.se
Beställt röda led 3mm till vattenblocket på cpu. 15mm röd led med plexiplugg för aquacomputers filter.
lite förlängningskabel 3pin samt ykoopling 3pin och en 4pin molex till 6 3pin pcb samt lite fästen för kabelsortering
4pin till 63pin är trydligen slut var man än vänder sig och kommer inte in igen förrens i juni så blir bara att vänta :\
Lite tråkigt att dom inte vill skicka det som finns inne

Har lite funderingar på att kanske köpa kabelsatsen från corsair med röda "individuellt sleevade" kablar.

Vad tror ni? är det värt det eller skall jag spar dom pengarna till min nya galaxy s3 som jag funderar på att köpa i sommar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kommer nog dröja tills jag kan sätta ihop något.
Sitter och inväntar sedan 26 mars nu delar från aquatuning.se
Beställt röda led 3mm till vattenblocket på cpu. 15mm röd led med plexiplugg för aquacomputers filter.
lite förlängningskabel 3pin samt ykoopling 3pin och en 4pin molex till 6 3pin pcb samt lite fästen för kabelsortering
4pin till 63pin är trydligen slut var man än vänder sig och kommer inte in igen förrens i juni så blir bara att vänta :\
Lite tråkigt att dom inte vill skicka det som finns inne

Har lite funderingar på att kanske köpa kabelsatsen från corsair med röda "individuellt sleevade" kablar.

Vad tror ni? är det värt det eller skall jag spar dom pengarna till min nya galaxy s3 som jag funderar på att köpa i sommar

Hur går det?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hur går det?

Jo det står väldigt stilla just nu tyvärr.
Hade Restnoterade saker ifrån Aquatuning i 5 månader :\
Inga märkvärdiga saker men fick ändå vänta på dom innan jag kunde börja på något.

Och som det ser ut kommer jag nog skjuta lite till på bygget då jag har hunnit börja på en totalrenovering av biorummet som ätit båda pengar och tid just nu.

Men jag kommer återkomma men två rads till och lite annat smått inom en inte allt för avlägsen framtid (hoppas jag )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga upp en liten uppdatering på vad det är som äter mina pengar och min tid

Här skall vi till att täcka över golvet inför det kommande kaoset.

Satte vinkelslipen i väggen för vprören som div sladdar kommer gå i.

Dildon från helvetet XD Behövde dra 20mm vprör genom en vägg för tpkablarna. Visade sig att väggen var 40cm tjock :\

Här var murbruk och bredspackling klar

Vävning påbörjad och kommit ca halva vägen.

Målningen påbörjad. Mörk grå i bortre väggen och taket, ljusgrå på långsidorna samt benvitt i backre väggen. Allt helmatt

Nu är det inte mycket kvar. Elen är dragen och på lats samt en av två vajerlampor är på plats (dessa kommer ha dioder som styrs av en dimmer.)

Hoppas på att vara klara med bion under helgen sen blir det möblering och finlir.

Hoppas det smakade även om det inte var hårdvaruporr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kanske det snart börjar röra sig lite igen ^^
Har inskaffat en ny ress och två D5 pumpar för att gå i serie med alphacool pumptopar. Kommer vara en pump med acetal och en i plexi då den svarta kommer stå bakom den i plexi.

Sen kommer jag inskaffa en eller två nya rads för bottenfacket. Kommer i så fall bli XSPC EX240 multiport.

Nya saker:
2x Alphacool VPP655 D5/singel edition (en begagnad och en ny medrpmsignal)
1x alphacool d5 top acetal
1x alphacool d5 top plexi (restad)
1x EK-RES X3 250
1x magnetiskt 120mm fläktfilter från silverstone.
2x Phobya Fill/drainport i svart nickel

Planerat vid löning:
en eller två st XSPC EX240 multiport. Bara liontech i sverige som säljer :\ någon som har erfarentheter med dom? Tänker på eventuell RMA om det skulle behövas.

Någon som känner till några bra fläktar för pull? Skall vara så tysta som det absolut är möjligt. Kommer inte köra med fläktkontroller eller liknande så dom får vara runt 800rpm max 1200.

Kanske eventuellt tar en extra ubertjock rad i stället för två. Inte riktigt bestämmt mig ännu ^^

EDIT: Då var en Alphacool XT45 FC 240 beställd. Tar en till att börja med så får vi se hur framtiden ser ut
Jobbiga är bara att leveransen från aquatuning är beräknad till 12 juli :\ gör väl i och för sig inget då plexitopen är beräknad till om tre veckor...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på 3m primochill primoflex advanced LRT Bloodshed Red 13/10mm

Läste lite om den och den skall tydligen inte alls ha samma problem som LRT Pro hade med vita avlagringar vilket gjorde att jag kände det kunde vara dags och testa det nu.

Kändes inte alls så fräsht med solid färg på slangarna. Och nu skall jag inte behöva ha kinkcoils heller med nya slangen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering på vad det förhoppningsvis snart kommer bli mer av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då har man äntligen gjort något med alla saker som legat och skräpat ner mitt bord så pass att man knappt kunnat spela.

Dock inte helt klart ännu.
Har beställt en Aquaero 5LT USB och en aquacomputer tempsensor till den.
Kommer bygga ut denna med flow/pressure-sensor samt bygga ut för kontroll av fler fläktar.

Hoppas bara inte det tar lika lång tid som det redan gjort till :\

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kanske lite Overkill med 2 st d5 pumpar till den lilla loopen

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Kanske lite Overkill med 2 st d5 pumpar till den lilla loopen

Jo helt klart. Dock är jag inte uter efter trycket I första hand utan säkerheten man får av att ha två st (en backup)

Planerna som just nu är väldigt flytande är att byta moderkort och skaffa vattenblock till dessa, block till minnen, ett till grafikkort samt en 240 rad till.

När/om all blir färdigt så skadar det inte med det extra trycket även om det är lite overkill även då ^^

Visa signatur