Permalänk

windows 8?

hej
jag var på vär att ladda ner win8 costomer pre när jag upptäckte att det var omöjligt att se VART windows 8 installerades (vilken mapp?)
jag har en 60GBssd som C: disk. den fylldes upp under nedladdnigen men det var omöjligt att välja vilken mapp som win8 lades i.
det blev (nästan) fullt på ssd n så jag abortade nedladdnigen. lite dumt kanske men nu sitter jag häe med en full ssd utan något på den (utom windows 7 och drivers)

någon som vet hur man får bort skäpet som win 8 slängde in????

Permalänk
Medlem

Ladda du inte ner .iso filen ?

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

I temp-mappen antagligen. Skriv in %temp% i adressfältet så kommer du dit.

Antagligen har du använt direktinstallationsprogrammet som om du bara trycker vidare garanterat kommer installera över din befintliga installation vilket du inte vill. Kolla istället här hur du gör för att få det på en annan partition http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2012/03/01/quick_gu...

Permalänk
Skrivet av jocke92:

I temp-mappen antagligen. Skriv in %temp% i adressfältet så kommer du dit.

Antagligen har du använt direktinstallationsprogrammet som om du bara trycker vidare garanterat kommer installera över din befintliga installation vilket du inte vill. Kolla istället här hur du gör för att få det på en annan partition http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2012/03/01/quick_gu...

kan jag radera hela %temp% utan att skada win 7 ?
rädd för att behöva installera om

Permalänk

jag raderade temp men ssd är fortfarande väldigt full (mer än innan)
vad kan jag göra

Permalänk

AHA
jag glömde tömma papperskorgen!
det friade upp 3GB
jag ska göra som i guiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam skur:

jag raderade temp men ssd är fortfarande väldigt full (mer än innan)
vad kan jag göra

Ingen fara att radera temp-mappen. Där lagras bara sådant som behövs temporärt. När det inte behövs mer ligger det kvar och tar onödig plats. Följ guiden så kommer du i hamn.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ingen fara att radera temp-mappen. Där lagras bara sådant som behövs temporärt. När det inte behövs mer ligger det kvar och tar onödig plats. Följ guiden så kommer du i hamn.

jag laddade ner programmet och valde "installera på annan partion" eller vad det stog.
jag valde usb-minne (usb-minnet var det inge fel på) men installations programet sa att det inte finns något usb-minne.
jag prövade att välja installera nu men då var det fullt på ssdn (behövdes 20GB fritt på disk C: .jag hade 19 elle nåt). det gick inte att välja någon annan disk, har 2 150GB diskar som är tomma...

går det att installera på tex disk E:??

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam skur:

jag laddade ner programmet och valde "installera på annan partion" eller vad det stog.
jag valde usb-minne (usb-minnet var det inge fel på) men installations programet sa att det inte finns något usb-minne.
jag prövade att välja installera nu men då var det fullt på ssdn (behövdes 20GB fritt på disk C: .jag hade 19 elle nåt). det gick inte att välja någon annan disk, har 2 150GB diskar som är tomma...

går det att installera på tex disk E:??

Det kan vara så att de diskarna sitter på en kontroller som Windows inte har drivrutiner till. En lösning är att flytta disken till en annan port på moderkortet som oftast har en annan färg. Annars kan du under installationen läsa in drivrutiner från typ skivan du fick med moderkortet. "load driver"

Permalänk

men diskarna funkar arans som vanligt men installationsprogrammet tillät inte någon annan än disk c:
skulle man gå in på kontrollpanelen och pilla med partioner? jag vet inte hur man gör det.
hjälp!

Permalänk

nu har jag gjort en "ny volym" på 30GB (en del av disk E:) med partion programmet som i guiden.
men hur får jag iso filen till mitt usb-minne? programmet sa att usb-minnet inte fanns, ska pröva att formatera det.