Hemmadelning problem

Permalänk

Hemmadelning problem

Hej. Jag försöker mig på hemmadelning. Men får det inte att fungera. Har en iphone 3GS. Har satt på hemmadelning i iTuens och loggat in. Har använt samma uppgifter till telefonen. Men det händer inget. Har försökt lösa detta. Fan på apple hemsida är det för gammalt ios så guiden stämmer inte. Har provat installerat om iTunes. Stängt av brandvägg. stängt av allt i anti-virus. Och ja telefonen och itunes är uppdaterade.

Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

Biblioteket som är delat via hemmadelning dyker upp i Musik-appen under Delat/Shared (beroende på telefon-språk). Det fungerar endast när datorn och telefonen är på samma WiFi-nätverk.

Ungefär såhär ser det ut:
http://arstechnica.com/apple/guides/2011/03/how-to-set-up-itu...

Det har möjligen ändrat utseende lite sen iOS5.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag gjorde missen att tro att man satte igång hemmadelning i inställningar, men man måste vidare till avancerat sen och klicka igång det.
Kan du ha gjort samma miss?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av b0bzor!:

Biblioteket som är delat via hemmadelning dyker upp i Musik-appen under Delat/Shared (beroende på telefon-språk). Det fungerar endast när datorn och telefonen är på samma WiFi-nätverk.

Ungefär såhär ser det ut:
http://arstechnica.com/apple/guides/2011/03/how-to-set-up-itu...

Det har möjligen ändrat utseende lite sen iOS5.

Ja men det vet jag att det ska dyka upp en delat ikon på mer. Men mitt fel är ju att den inte dyker upp. Klart det kommer funka bara när datorn och telefonen är på samma nätverk, fattar jag väl.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Jag gjorde missen att tro att man satte igång hemmadelning i inställningar, men man måste vidare till avancerat sen och klicka igång det.
Kan du ha gjort samma miss?

På avancerat i iTunes ser jag inte så mycket. Det som finns är att jag kan stänga av hemmadelning.

Permalänk
Skrivet av FenderStrat13:

På avancerat i iTunes ser jag inte så mycket. Det som finns är att jag kan stänga av hemmadelning.

Löste det precis på det sättet, med avanceratmenyn, men jag var tvungen att logga ut först och sen logga in igen innan det väl kickade igång.

Permalänk
Skrivet av ConVicTen:

Löste det precis på det sättet, med avanceratmenyn, men jag var tvungen att logga ut först och sen logga in igen innan det väl kickade igång.

Har redan provat att loggat ur och sen slå på hemmadelning på avancerat flera gånger.

Permalänk
Medlem

Stäng av brandväggar innanför din router pch kolla så dina enheter har privata ip.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Stäng av brandväggar innanför din router pch kolla så dina enheter har privata ip.

Har stängt av brandvägg i routern och även på datorn. Men det fungerar inte. Och som dator använder jag PC inte mac så du vet. Men privat IP ? Kan jag ändra det på iphonen ?

Permalänk
Medlem

Asså du måste ha ipn på samma nät. Vissa operatörer i Sverge tilldelar 5 ip men det är publika ipn. De kan man inte använda om man ska använda hemmadelning. Hemmdelning fungerar inte över internet bara på privata nätverk.

Privata ipn börjar på 10, 172 eller 192. Har du ngt annat så måste du använda en egen router och skapa ett privat nätverk där hemma.

Om du förklarar lite bättre hur ditt nät ser ut så blir det lättare att hjälpa dig. 99% av gångerna det är problem så är det för folk har satt upp sitt nätverk felaktigt.