Guild Wars 2, vilket profession kommer du välja?

Permalänk
Medlem

OP brukar generellt sett betyda overpowered, dvs. att något är mycket bättre än alternativen.

Permalänk
Medlem

Det går rykten om att Ranger ska vara en "tråkig" Klass, Själv så ser jag fram emot att göra min Ranger ikväll.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levon:

Det går rykten om att Ranger ska vara en "tråkig" Klass, Själv så ser jag fram emot att göra min Ranger ikväll.

Vad tycker ni?

Det går även rykten om att Necromancer kommer äga alla!

Jag har varken hört något bra eller dåligt om klasserna direkt.
Skulle tro att är ganska bra balanserat mellan klasserna eftersom alla har
dps/heal/ultimate spells.

sen att "ranger" skulle vara tråkig beror nog på att personen som sagt det inte gillade ranger.
Men det behöver ju inte betyda att alla kommer finna ranger tråkig .

Permalänk
Medlem

jag kommer definitivt prova engineer/necro/elementalist/mesmer
inte riktigt bestämt mig ännu

Permalänk

För min del lutar det åt warrior eller guardian. Men det är svårt.

Permalänk
Medlem

fps ?

har fundera på att kanske skaffa guild wars 2 , men tänkte fråga här i denna tråd om det är någon som vet avg fps is detta spel på en relativt kraftfull dator ? ni har mina specs nedan ? någon som har koll ?

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

har fundera på att kanske skaffa guild wars 2 , men tänkte fråga här i denna tråd om det är någon som vet avg fps is detta spel på en relativt kraftfull dator ? ni har mina specs nedan ? någon som har koll ?

Beroende på var jag är och hur mycket som händer ligger jag på mellan 60 - 110 fps. Har dock inte kollat när det är extrem action i WvWvW, då är det nog radikalt mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Beroende på var jag är och hur mycket som händer ligger jag på mellan 60 - 110 fps. Har dock inte kollat när det är extrem action i WvWvW, då är det nog radikalt mindre.

Ah , det låter ok jämfört med vad jag har läst på nätet så är det en del folk som har typ 15 eller så .. Men tackar för info i allafall ,det verkar som det blir ett köp för mig

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Sir.Djs:

Ah , det låter ok jämfört med vad jag har läst på nätet så är det en del folk som har typ 15 eller så .. Men tackar för info i allafall ,det verkar som det blir ett köp för mig

Dubbelkollade nu, ligger som mest på 110 och som minst på 20. Som minst är när det är 60-70 spelare som alla kastar spells och AoE samtidigt i WvWvW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Dubbelkollade nu, ligger som mest på 110 och som minst på 20. Som minst är när det är 60-70 spelare som alla kastar spells och AoE samtidigt i WvWvW.

Ahh tackar för info det blir ett klart köp för mig

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag har efter mycket velande kommit fram till att jag antagligen ska välja Elementalist. Då återstår nästa fråga... fire, water, earth eller air?

Både water och air verkar ganska tråkiga, medan fire och earth känns som det rätta. Är det någon här som testat de olika och kan hjälpa mig på traven? Förklara skillnader och spelstilar, till exempel.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna förklara för mig vad meningen med Arcana är? Använder mest Earth i dagsläget, och förstår inte riktigt hur man ska använda sig av Arcana...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305