Fujistu Raw Read Error Rate

Permalänk
Medlem

Fujistu Raw Read Error Rate

Mitt xp crashade seriöst idag..
blue screen sen dog datorn och startade om ...
xp dött.. jaha vad nu tänkte jag..
reinstalla hela skiten... efter 1 timmes install med diverse sp1 och annat.... startar jag om dator... skit seeeeeeeeeeeeeeeeeg

jaja tänkte jag.. den laddar ganska mycket efter en sp1 uppdatering.. men fan .... 5 minuter nästa... jepp jepp tänkte jag ... nog en engångsföretelse.. eller liknande..

MEN INTE DET ..... nästa gång jag startar om datorn .. så får jag se den första "boot screenen" .. den med svart bakgrund och en vit sak som laddar där nere... den laddar ca 40% av denna sen starta XP som vanligt igen... strange som fan...

Kollar lite scandisk, norton piss doktor... och dem hittar inget "fel"..... kör lite S.M.A.R.T scan i speedfan .. och ser att min HD har 0 i fintessvärde... brukar ha 95% minst i alla fall..
ser även att Raw Rear Error Rate .. är Stopmarkerat ...

Undrar nu om hd:n är grillad... är bara en 40gb från fujistu...

läste nån annan tråd här om något liknande.. men där hade vissa fel på sina moderkort.... tror inte detta är felet bytade mitt nyligen... och har inte haft ett enda problem sedan dess...

Kanske dax o lämna in hd... inköpt månad 4 .. så den har bara rullat knappa 8 månader nu ... hade jag haft en maxtor.. så hade det inte varit oväntat... men men..

Visa signatur

Reserverar Mig För Eventuella Stavfel. Dessa kan ni skriva ner i notepad och spara för arkivering.
:)