The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Det borde gå bättre jag har allt på max med ett 7950 och en I52500K stationärt men ändå..antar att du kör 1080 upplösning?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Johntoc:

Hej

Tänkte fråga om någon annan haft problem med att lira spelet på höga grafikinställningar? Jag kan köra spelet på low som förvalt och får ändå bara ut ca 20fps.
Jag har visserligen en laptop men tycker att den borde palla trycket lite bättre. Datorn ser ut såhär:

CPU: Intel i7-3630QM 2.3 GHz, 8MB Cache
GPU: NVIDIA GeForce GTX670MX 4GB GDDR3
RAM: 16GB 1600/PC3 12800 (2x8GB)
HDD: Western Digital Scorpio Blue 1TB
SSD: Intel SSD 520 Series 240GB

Du borde få ut mer fps och kunna lira på högre inställningar, Kikat så att processorn går upp i sin turbofrekvens när du spelar? Senaste drivrutinerna?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johntoc:

Hej

Tänkte fråga om någon annan haft problem med att lira spelet på höga grafikinställningar? Jag kan köra spelet på low som förvalt och får ändå bara ut ca 20fps.
Jag har visserligen en laptop men tycker att den borde palla trycket lite bättre. Datorn ser ut såhär:

CPU: Intel i7-3630QM 2.3 GHz, 8MB Cache
GPU: NVIDIA GeForce GTX670MX 4GB GDDR3
RAM: 16GB 1600/PC3 12800 (2x8GB)
HDD: Western Digital Scorpio Blue 1TB
SSD: Intel SSD 520 Series 240GB

Själv så kör man på stadiga 60 fps ultra-high på en i5-2500k, GTX 680 och 16GB ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johntoc:

Hej

Tänkte fråga om någon annan haft problem med att lira spelet på höga grafikinställningar? Jag kan köra spelet på low som förvalt och får ändå bara ut ca 20fps.
Jag har visserligen en laptop men tycker att den borde palla trycket lite bättre. Datorn ser ut såhär:

CPU: Intel i7-3630QM 2.3 GHz, 8MB Cache
GPU: NVIDIA GeForce GTX670MX 4GB GDDR3
RAM: 16GB 1600/PC3 12800 (2x8GB)
HDD: Western Digital Scorpio Blue 1TB
SSD: Intel SSD 520 Series 240GB

Jag har provat med ett mobility 4650 och jag fick ändå ut högre fps än sådär, dock med allting på lägsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johntoc:

Hej

Tänkte fråga om någon annan haft problem med att lira spelet på höga grafikinställningar? Jag kan köra spelet på low som förvalt och får ändå bara ut ca 20fps.
Jag har visserligen en laptop men tycker att den borde palla trycket lite bättre. Datorn ser ut såhär:

CPU: Intel i7-3630QM 2.3 GHz, 8MB Cache
GPU: NVIDIA GeForce GTX670MX 4GB GDDR3
RAM: 16GB 1600/PC3 12800 (2x8GB)
HDD: Western Digital Scorpio Blue 1TB
SSD: Intel SSD 520 Series 240GB

Jag kör allt på Max. Flyter bra. Snittar runt 50 fps

R9 280x 3gb

Fx 6350 4,4 ghZ
Känns som att du borde kunna köra betydligt högre än low. Lär väl fixas innan launch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För er som har problem med låg FPS & inställningar. Se till att ni inte har view distance på max, efter cirka ~50% på view distance gör det ytterst lite skillnad men på min burk så halveras nästan FPSn. Med ytterst lite skillnad så syftar jag självklart på att man faktiskt inte ser så mycket mer i världen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna och view distance är på väldigt låg.. Datorn försöker inte ens jobba när jag spelar känns det som. Funderar på om det är att datorn har gått i balanserat energiläge men jag har den dock vald på max prestanda. Blir inte klok på detta.

Permalänk
Medlem

Datorn blir bara ca 40 grader och processorn kommer upp i 325 Mhz enligt afterburner.. Nånting är väldigt fel.

Permalänk
Avstängd

Trodde smått jag skulle bli bannad för mitt förra inlägg, men ni som nu vet,
Om man gör en kass jämförelse,

Sammanfattning av några saker,

Gilla listan:
Mycket utforskning vad det verkar frånsett buggar i nuläget som verkar orsaka låsningar, men antar då att detta borde vara temporära problem.
(WoW ger väldigt lite creds för sådant, har de annan syn på detta i TESO skulle det onekligen vara intressant att veta mer om hur det är upplagt för att få creds som är praktiskt användbara utan att vara låst till en "mainline" (morrowind har inte det problemet, därav frågan, men åas så vet jag inte hur man översätter sådana koncept på ett MMO multiplayer på et bra sätt (achievements och motsvarande är extracandy men ger ju sällan vettiga creds menar jag).).)

2. Combatsystem igen...
Saker jag inte trivs med i WoW som exempel,
1. Det går inte att styra/kontrollera enskilda slag och hugg (något som faktiskt gick att göra i morrowind om man ville men mig veterligen inte i Skyrim och deffinitivt inte i WoW).
2. Träffar "känns" inte, ger inte mer än luft i WoW tycker jag.
3. Det går sällan att klara slag helt utan "manacheating" pga ovanstående (dvs grav obalans WoW har extrema problem med manarunkande idag vilket förtar hela spelkänslan.).

Helt Playerstyrda Swordfights och liknande med detaljkontroll i FPS liknande PvP combats där träffar verkligen "känns" vore ju helt enkelt Awsome!!! om det gick att få till vettigt. Blotta tanken får mig att börja dregla! men har tyverr inte sett det i något spel so far, iaf inte med den känslan tyverr.

.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Ett så stort MMO med 32-bitars klient, glöm det.

Bara för att testa idag såg jag till att klienten slog i taket i minnesallokering, och mycket riktigt följde en krash på det. Tycker det är korkat att lägga ut över 200 miljoner dollar på ett spel som kommer ha problem med end-game för att det kör 32-bit klient.

Jag kör hellre Wildstar då som har en 64-bit klient.

Edit: Efter många påtryckningar så har dom nu lovat att spelet ska skeppas med en 64-bit version, så då är det väl spelbart i end-game iaf utan att behöva dra ner på grafiken för att inte krasha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Blir nog tyvärr en total miss för mig. Dock har jag verkligen inte kommit långt och vi ska testa mer.

Jag hade önskat att de gick på TES seriens starka sida ist i början. Att börja med att bygga upp mysfaktorn som i morrowind istället för att bara kasta in spelaren i obilivion och combat som tutorial..

Det dom skulle ha gjort är att låta spelaren börja på en lugn plats med mycket lore, djupa karaktärer och generell mysfaktor. Vet inte om det skulle funka på MMO med alla yra höns som springer omkring.

Nu känns det bara som att de tagit lite från alla MMO och gjort en gryta som en skara spelare kommer nöta igenom bara för att det är ett nytt MMo.

Permalänk
Medlem

Förresten. Ni som gillar TES & främst Skyrim då TESO har många likheter med just Skyrim: Är det någon här som har märkt av hur mycket bättre Skyrim vore med UI:n som TESO erbjuder? =P Känns verkligen gjort för PC till skillnad för den i Skyrim.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

När är det slut på betan? Klockslag alltså

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

När är det slut på betan? Klockslag alltså

Imorgon klockan 06:00 på morgonen tror jag. Inte hundra.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Imorgon klockan 06:00 på morgonen tror jag. Inte hundra.

Helt rätt. Hoppas på lite förlängt så man hinner köra en sväng innan jobbet. Men troligtvis inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

När är det slut på betan? Klockslag alltså

Skrivet av Goteborgan:

Imorgon klockan 06:00 på morgonen tror jag. Inte hundra.

Enligt mailet 06:00 måndag morgon CET men eftersom det startade långt tidigare än midnatt mellan fredag å lördag så kanske den slutar tidigare, bara passa på å spela

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några snabba intryck:
Daggerfall, morrowind, oblivion och skyrim har fått nytt liv. Självklart har vissa delar av de spelen gått förlorade för att detta inte är ännu ett singelplayerspel i elderscrolls serien. Dock måste jag säga att de verkligen lyckats med loren överlag och att känslan är där.

Combat funkar bra, det känns så skönt att slippa wow-style combat. Dock finns det lite att jobba på här, känns lite som att man vispar i luften med sitt vapen, jag menar när det smäller så ska det smälla. First person har för smal FoV för att jag ska trivas med det i nuläget samt att animationerna känns något oklara (ja jag vet beta).

Min/max orgie, jag älskar att min-maxa och här upplever jag att det verkligen finns möjligheter att ta det till en helt ny nivå. Dessutom är crafting systemet något av det bästa jag sett även om jag bara sett en bråkdel av det så krossar det andra system jag sett.

Grafiken är bra, dock hade jag gärna sett att det fanns möjligheter att skruva upp grafiken ännu mer om man nu sitter på ett system som klarar det. Jag förstår dock att man försöker göra spelet tillgängligt för så många som möjligt vilket jag helt och hållet stödjer men ändå, lite vassare grafik skadar aldrig.

Finns mycket mer att säga men jag summerar det hela med att jag som en älskare av denna spelserie inte är det minsta besviken =D

Permalänk
Medlem

Så får det väl va klarspelat. Bara att hoppas man kommer med i någon mer testning. Kul var det helt klart även om viss frustration funnits.
Körde magiker, blir det mer test får det bli att prova på archer då jag brukar köra någon av dessa först o främst i TES.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Trodde smått jag skulle bli bannad för mitt förra inlägg, men ni som nu vet,
Om man gör en kass jämförelse,

Sammanfattning av några saker,

Gilla listan:
Mycket utforskning vad det verkar frånsett buggar i nuläget som verkar orsaka låsningar, men antar då att detta borde vara temporära problem.
(WoW ger väldigt lite creds för sådant, har de annan syn på detta i TESO skulle det onekligen vara intressant att veta mer om hur det är upplagt för att få creds som är praktiskt användbara utan att vara låst till en "mainline" (morrowind har inte det problemet, därav frågan, men åas så vet jag inte hur man översätter sådana koncept på ett MMO multiplayer på et bra sätt (achievements och motsvarande är extracandy men ger ju sällan vettiga creds menar jag).).)

2. Combatsystem igen...
Saker jag inte trivs med i WoW som exempel,
1. Det går inte att styra/kontrollera enskilda slag och hugg (något som faktiskt gick att göra i morrowind om man ville men mig veterligen inte i Skyrim och deffinitivt inte i WoW).
2. Träffar "känns" inte, ger inte mer än luft i WoW tycker jag.
3. Det går sällan att klara slag helt utan "manacheating" pga ovanstående (dvs grav obalans WoW har extrema problem med manarunkande idag vilket förtar hela spelkänslan.).

Helt Playerstyrda Swordfights och liknande med detaljkontroll i FPS liknande PvP combats där träffar verkligen "känns" vore ju helt enkelt Awsome!!! om det gick att få till vettigt. Blotta tanken får mig att börja dregla! men har tyverr inte sett det i något spel so far, iaf inte med den känslan tyverr.

.

Du borde prova Chivalry!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Så får det väl va klarspelat. Bara att hoppas man kommer med i någon mer testning. Kul var det helt klart även om viss frustration funnits.
Körde magiker, blir det mer test får det bli att prova på archer då jag brukar köra någon av dessa först o främst i TES.

Ville köra exakt samma som i Skyrim men det gick ju tyvärr inte men det fick bli så nära man kunde komma. Det blev en smygande "bågskytteödla"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick kört en del i helge, tyvärr kom jag aldrig in i PvP zonen.. Men spelet påminner otroligt mycket om Age of Conan.. Underbart med sprint + evade och parry/block.. Kommer bli ett bra lir.. Mycket mer skill-beroende än andra spel..

Optimeringen kändes riktigt bra... Aldrig under 60 FPS, mestadels låg jag run 90-100 med allt max i 1920x1080.. Riktigt skönt, dock finns det en nackdel, ingen FFA pvp, vilket är sjukt mycket bättre än RvRvR. Visserligen känns det som att light och hard attacksen är lite stela men tror nog man kommer över det med lite attackspeed enchants etc..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Fick kört en del i helge, tyvärr kom jag aldrig in i PvP zonen.. Men spelet påminner otroligt mycket om Age of Conan.. Underbart med sprint + evade och parry/block.. Kommer bli ett bra lir.. Mycket mer skill-beroende än andra spel..

Optimeringen kändes riktigt bra... Aldrig under 60 FPS, mestadels låg jag run 90-100 med allt max i 1920x1080.. Riktigt skönt, dock finns det en nackdel, ingen FFA pvp, vilket är sjukt mycket bättre än RvRvR. Visserligen känns det som att light och hard attacksen är lite stela men tror nog man kommer över det med lite attackspeed enchants etc..

Du missade en av dim bästa sakerna i denna beta weekend Cyrodiil var verkligen skit kul, Blev förvånad hur pass stor den zonen är, Riktigt episkt Dungeons var dock också riktigt roligt och utmanande

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Du missade en av dim bästa sakerna i denna beta weekend Cyrodiil var verkligen skit kul, Blev förvånad hur pass stor den zonen är, Riktigt episkt Dungeons var dock också riktigt roligt och utmanande

Jag köade för pvp totalt 4 timmar igår tror jag =( Men kom aldrig in, och enda andledningen att jag lirade var för att testa pvp så var lite irriterad hehe. Försökte redan i lördags att köa men då funkade det inte alls.. Hoppas man får en ny chans att testa det Hur var prestandan i dom större fighterna då? Ser ut som GW2 när man ser bild på kartan etc men folk säger att det inte alls är likt, har du någon åsikt om det , förutsatt att du spelat Gw2 då

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Hjulstad:

Jag köade för pvp totalt 4 timmar igår tror jag =( Men kom aldrig in, och enda andledningen att jag lirade var för att testa pvp så var lite irriterad hehe. Försökte redan i lördags att köa men då funkade det inte alls.. Hoppas man får en ny chans att testa det Hur var prestandan i dom större fighterna då? Ser ut som GW2 när man ser bild på kartan etc men folk säger att det inte alls är likt, har du någon åsikt om det , förutsatt att du spelat Gw2 då

Prestandan var bra, Hade ibland runt 100-200 personer på skärmen och fick inga fps drops eller lagg, Dom verkar ha varit väl förberedda. Det enda lagg jag märkt av under helgen har varit chatten (speciellt guild chat).

Har tyvärr inte spelat GW2 så kan inte uttala mig om det

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat kanske fyra timmar kommer en väldigt kort version om vad jag tyckte.
Spelet var väldigt tråkigt! Stridssystemet var riktigt tråkigt och jag kände mig aldrig motiverad att fortsätta spela, det är därför individer gillar WOW, eftersom de vill bli bättre i spelet, medans i ESO var allting enormt tråkigt och de har missat den sociala aspekten helt och hållet. Det kanske är ett MMO, men det känns inte som ett MMORPG borde göra. Usch och fy. Gjorde en Breton och efter den riktigt tråkiga start zonen kom man ut i den stora världen, det första som irriterade mig var att jag såg inte vart jag va i den stora världen ifall jag zoomade på mappen, kanske bara inte såg min ikon. Därefter följde några helt ointressant quests och vi var av till en Orc ö, som jag inte fattade hur man kunde komma av ifrån. Sen dog jag några ggr pga. att respawn tiderna är åt helvete i grottor och hade ~10 mobs efter mig. Märkte knappast när man levlade, stod bara lite vid skärmen "Level 8" typ. I WOW får man denna "wow" känsla när man levlar, en stor gul ring åker runt dig, mäktig musik kommer igång och en guldig text med nya spells eller annat kommer upp.

200M $ åt helvete.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Efter att ha spelat kanske fyra timmar kommer en väldigt kort version om vad jag tyckte.
Spelet var väldigt tråkigt! Stridssystemet var riktigt tråkigt och jag kände mig aldrig motiverad att fortsätta spela, det är därför individer gillar WOW, eftersom de vill bli bättre i spelet, medans i ESO var allting enormt tråkigt och de har missat den sociala aspekten helt och hållet. Det kanske är ett MMO, men det känns inte som ett MMORPG borde göra. Usch och fy. 200M $ åt helvete.

Kanske vore bättre att förklara vad som var tråkigt med stridssystemet ? Och generellt vad som var tråkigt med spelet? Att jämföra WoW och ESO combat funkar ju inte riktigt. Eso handlar om sikta och timing, WoW handlar med om macros och sedan kan du väl inte ens använda skills om din motståndare är för långt ifrån? I ESO blir du straffad om du missar en heavy-hit eller om du missar att blocka din motståndares knockback eller liknande, blir du det i WoW?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Spelade det kanske under 1 timme, tyckade inte om det jag spelade. Wildstar tyckte jag mycke bättra om, fast även det tror jag inte kommar hålla tag i meg på flera år, får se vad som händer på release.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan komma över en Wildstar key snart också.. ESO var riktigt nice med dodge och liknande.. Men Wildstar är ju liknande när det kommer till combatsystem bara det att grafiken inte är på topp.. Båda spelen helt klart intressanta..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Kanske vore bättre att förklara vad som var tråkigt med stridssystemet ? Och generellt vad som var tråkigt med spelet? Att jämföra WoW och ESO combat funkar ju inte riktigt. Eso handlar om sikta och timing, WoW handlar med om macros och sedan kan du väl inte ens använda skills om din motståndare är för långt ifrån? I ESO blir du straffad om du missar en heavy-hit eller om du missar att blocka din motståndares knockback eller liknande, blir du det i WoW?

Spelen är ju annorlunda, men det går inte att skygga ifrån att alla andra MMORPGs har failat hårt efter WOWs succé. Slagen saknar tyngd och det känns inte som att du träffar. Tänkte reporta ett bug för jag trodde att jag aldrig träffade, med det visade sig att jag gjorde men det varken såg ut som det eller lät att jag träffade mina motståndare. Att sitta och trycka på vänster knappen blir snabbt väldigt tråkigt och monotont, även ifall det passar bra till PVP blir detta system ganska tråkigt till allt annat så som leveling eller PVE.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Blev fruktansvärt besviken. Combat systemet är under alla kritik. Sett fram emot detta så länge pga tre factions med det härliga gamla DAOC konceptet. Så lägger dom en så förmodligen fantastiskt PVP/RVR system på ett i grunden dåligt combat system. Animationerna är ju dessutom kass. DAOC från 2001 har bättre animationer.

Detta spel kommer floppa det är jag helt säker på. Dom som köper det får PVP kommer bli besvikna på combat systemet och dom som köper det för dom lirar Skyrim inser att grafiken och questerna inte är hälften så bra som i singleplayer spelet.

Blir definitivt inget köp.