Crazy färger över hela skärmen help plox

Permalänk
Medlem

Crazy färger över hela skärmen help plox

Hola, senaste veckan har min dator börjat strula en del när jag lirar Diablo 3, efter X antal minuter så blir hela skärmen som på bilden och det kommer ett högt monotont oljud från högtalarna, om jag väntar några sekunder så övergår detta (ibland) till att jag återigen hör det normala ingame ljudet men allting blir svart istället och "no signal detected" står på skärmen.
Alla temperaturer etc ser helt ok ut i hardware monitor, har även laddat hem senaste drivrutinerna.

Grafikkortet är ett geforce 280 gtx. Operativsystem windows 7, kan skriva mer saker sen om ni tror att det är viktigt

mer info är att dag 1 då detta hände crashade det såhär kanske 1 gång, sen startade jag om datorn och kunde spela vidare felfritt resten av dagen, men nu händer det oftare och oftare, igår crashade det kanske 15 ggr innan jag kunde spela på.

BILD:
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img151/559...

Tack på förhand
//MvH Torroo

Permalänk
Medlem

ta bort ALLA ev. överklockningar
Se till så att chassiet och kylflänsarna inte är överfyllda med damm.
Kontrollera temperaturerna vid drift

Permalänk
Medlem

Hade det problemet för längesen, bytte grafikkort.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

inte överklockat nått, och temperaturerna ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Hade det problemet för längesen, bytte grafikkort.

var det bara bilden som fuckade sig eller ljudet åxå? borde det inte vara enbart bilden om det är grafikkortproblem?

Permalänk
Medlem

Kommer inte riktigt ihåg, bilden blev helt grön och rosa (ungefär som på din bild), ljudet kommer jag tyvärr inte ihåg. Om du kan så testa med ett annat grafikkort.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Rätt svar var förövrigt för mycket damm i nätagget! :>