Muskampen 2025: Segraren korad!

Vågar man köra på Corsair SSD Force GT 120GB?

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med denna disk i stort sett sen jag installerade den kring årsskiftet.
Bluescreens hela tiden och timglas i nästan allt man gör på datorn, explorer hånger sig och oftast då
kommer blåskärmarna.

Men tröttnade nu och provade helt enkelt som första åtgärd att uppgradera BIOS för mitt moderkort
Asus P8P67 Pro B3 Rev 3.0....

Detta var för 3 dagar sen och inte en enda Bluescreen, ingen hängning i exporer och datorn är snabb som en tornado
mot vad jag haft nu många månader.

Jag har alltså inte ens uppgraderat firmware för SSD disken, den funkar ju ändå som en klocka nu....

Hoppas detta håller i sig bara...peppar peppar ta i trä !

Tipset är alltså skippa börja felsöka disken, prova BIOS uppgradering bara o se vad som händer efter detta.

mvh/Dieter

Permalänk
Medlem

Lyfter denna tråd lite,

Hur har ni uppgraderat era kort?
Jag har försökt mig på den beskrivningen som finns på deras forum utan någon framgång att deras firmwareupdate
hittar disken i Windows 7. Jag köpte min disk i November 2011 jag har "lagg" som ligger i ca 30sec och sen hoppar
allt igång igen. Och ibland startar datorn om och fastnat i boot läget för han inte vet vart han ska boota ifrån, så man
får släcka hela datorn.

Har laddat ner AS SSD Benchmark och i det programmet visar den något med 1.3 så jag verkar ha rätt version ändå.
Men har det kommit flera 1.3.? Eller är jag den ände kvar som har problem med 1.3 versionen?

Har mailat stället där jag köpte den och fått ett retursedel men är ändå lite sådär om det kan vara min dator som strular.
Innan hade jag en WB Green 1tb på samma ställe utan några problem som jag vet om i alla fall.

Har även uppdaterat BIOS till senaste.

Freddan

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Lyfter denna tråd lite,

Hur har ni uppgraderat era kort?
Jag har försökt mig på den beskrivningen som finns på deras forum utan någon framgång att deras firmwareupdate
hittar disken i Windows 7. Jag köpte min disk i November 2011 jag har "lagg" som ligger i ca 30sec och sen hoppar
allt igång igen. Och ibland startar datorn om och fastnat i boot läget för han inte vet vart han ska boota ifrån, så man
får släcka hela datorn.

Har laddat ner AS SSD Benchmark och i det programmet visar den något med 1.3 så jag verkar ha rätt version ändå.
Men har det kommit flera 1.3.? Eller är jag den ände kvar som har problem med 1.3 versionen?

Har mailat stället där jag köpte den och fått ett retursedel men är ändå lite sådär om det kan vara min dator som strular.
Innan hade jag en WB Green 1tb på samma ställe utan några problem som jag vet om i alla fall.

Har även uppdaterat BIOS till senaste.

Freddan

Jag kör med 1.3.3 med min Force GT 120Gb och har ALDRIG fått bluescreen, bara när man har en ostabil OC. Så testa den istället och se om den funkar

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jag kör med 1.3.3 med min Force GT 120Gb och har ALDRIG fått bluescreen, bara när man har en ostabil OC. Så testa den istället och se om den funkar

OC?

/ Freddan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

OC?

/ Freddan

Överklockning

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hej de är så att jag funderar på att slänga in en ssd i min laptop!

Men min senaste upplevelse av ssd var med Corsair SSD Force 3 Series 120GB som hela tiden dog och bluescreena när dom precis kom ut!

Jag lämnade tillbaka den och lovade mig själv att aldrig mer köra ssd.

Men nu är jag beredd att ge det en ny chans så jag undrar om alla sjukdomar är botade på sandforce kresten så dom helt enkelt funkar som dom ska utan problem?

Haft min stationära i 6 veckor med Corsair 3 120 GB och inte haft ett enda problem.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem

Överklockning

Du ser

Nää som jag vet om är den inte överklockad just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Du ser

Nää som jag vet om är den inte överklockad just nu.

Syftade på processorn, vad jag vet går det inte att överklocka en SSD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Syftade på processorn, vad jag vet går det inte att överklocka en SSD

Det jag vet
Men OC är jag inte så bekant med =o)

Visa signatur