Vilket 670 skall jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket 670 skall jag köpa?

Precis som rubriken lyder, vilken av modellerna anser ni att jag skall köpa? Blir att slänga iväg en beställning de kommande veckorna då mitt 4890 ligger rätt så efter nu

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Noctua NH-D14| Asus P8P67 PRO | 4GB XMS3 1333Mhz | 120GB Intel 510 | Gigabyte GTX 670 2GB | Corsair AX 850W

Permalänk
Medlem

Gigabyte. Har Windforce-kylaren. Men det är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1239034

Mycket bra kylare och bra pris. Om du ska köra SLi eller vill komma billigare undan så ta billigaste referenskortet eller något som har liknande kylare för annars blir det varmt med 2st 670 kort.

Permalänk
Medlem

jag har två kompisar som har windforcemodellen av gigabytes GTX 670. båda är jättenöjda! den klockar bra och går max till 61 grader i vara studentlägenheter på solsidan. dvs bra kylning.

Permalänk
Medlem

Antingen gigabyte windforce eller asus directcu II

Permalänk
Medlem

Jag har Asus Directcu II och är jätte nöjd!

Den blir aldrig varmare än 65 grader och funkar perfekt!

Mvh, Andreas.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Sitter med samma problem (vilket kort skall jag välja) och är lite sugen på Asus DirectCU II. Vad är skillnaden mellan DirectCU II TOP och DirectCU II? Handplockade GPU:er, något annat? Väljer jag bort TOP kan jag gå ned på stan och köpa kortet direkt på webhallens butik, annars måste jag beställa. Vad är värt 200 kr och några dagars väntan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokborn:

Sitter med samma problem (vilket kort skall jag välja) och är lite sugen på Asus DirectCU II. Vad är skillnaden mellan DirectCU II TOP och DirectCU II? Handplockade GPU:er, något annat? Väljer jag bort TOP kan jag gå ned på stan och köpa kortet direkt på webhallens butik, annars måste jag beställa. Vad är värt 200 kr och några dagars väntan?

Det handlar om en fabriksöverklockad modell och en som inte har blivit överklockad. Hur vida det är värt 200kr är upp till dig själv. Överklockningen kan med lätthet göras på egen hand.

Permalänk
Medlem

någon som har koll på om denna kylaren etc är ok? http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2... bra pris!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fattyd:

Det handlar om en fabriksöverklockad modell och en som inte har blivit överklockad. Hur vida det är värt 200kr är upp till dig själv. Överklockningen kan med lätthet göras på egen hand.

Kan det inte vara så att TOP också klockar bättre totalt än non-TOP kortet?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Torroo:

någon som har koll på om denna kylaren etc är ok? http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2... bra pris!

Det där är bara referenskortet (alltså dumpas all luft ut ur chassit men det kyls inte så bra) med en Zotac-logga på

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det där är bara referenskortet (alltså dumpas all luft ut ur chassit men det kyls inte så bra) med en Zotac-logga på

aight, stor skillnad i temperaturer? eller värt att slänga några hundra på bättre kylning? ska bara köra singlekort

Permalänk
Medlem

Köpte Asus DirectCU II, fina grejer! Trodde något var fel när det inte tjöt och vrålade när jag startade datorn men det var bara en väl värd investering i ett tyst grafikkort som inte gjorde väsen av sig!

Nu blir det en fattig sommar men jag kommer gå runt med ett leende ändå!

Permalänk
Medlem

Om vattenkylning inte är av intresse så kör på gigabyte, då det i stortsätt är ett 680 kretskort med mycket bra strömförsörjning och överklockningsmöjligheter! samtidigt som kylaren är mycket effektiv och relativt tyst! dock så är kortet ej av referensdesigne och är svåra att hitta vattenblock till (jag har inte hittat något än)

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

Det blev ett 670. Kortet beställdes i helgen och kommer förhoppningsvis hem under eftermiddagen

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Noctua NH-D14| Asus P8P67 PRO | 4GB XMS3 1333Mhz | 120GB Intel 510 | Gigabyte GTX 670 2GB | Corsair AX 850W

Permalänk
Medlem

Men vilken model tog du?? För ett GTX 670 var ju redan bestämt med tanke på tråden!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Men vilken model tog du?? För ett GTX 670 var ju redan bestämt med tanke på tråden!!

Oj du, var nog lite trött när jag skrev det. Blev Gigabyte versionen. Klockat den till stabila värden med +131MHz gpu clock offset och +87 mem clock offset också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Hahaha eller hur! Låter som att op är lite vilse..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enoran:

Oj du, var nog lite trött när jag skrev det. Blev Gigabyte versionen. Klockat den till stabila värden med +131MHz gpu clock offset och +87 mem clock offset också.

Minnet kan du dra upp mycket högre. kör +600. Enligt min erfarenhet av kortet ger det mer märkbar effekt än +20-30 extra på gpu boost. Kör + 100 gpu.

Med vänlig hälsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Minnet kan du dra upp mycket högre. kör +600. Enligt min erfarenhet av kortet ger det mer märkbar effekt än +20-30 extra på gpu boost. Kör + 100 gpu.

Med vänlig hälsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag drar upp den mer krashar det när jag kör igång heaven benchmark. Följde denna guide http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m... då jag klockade det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enoran:

Om jag drar upp den mer krashar det när jag kör igång heaven benchmark. Följde denna guide http://www.overclock.net/t/1265110/the-gtx-670-overclocking-m... då jag klockade det.

Har du justerar upp fläktkurvan för att kunna nå upp till max klock ?? Oftast låter korten mer men
detta krävs om man ska nå högsta resultat på klockningen. Är min erfarenhet från Fermi korten.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Skaffade en asus gtx670 dc2t i förrgår och är skitnöjd. Dock råkade jag ut för den notoriska röda skärmen, så jag fick avinstallera gpu tweak och sen så har det funkat bra hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har du justerar upp fläktkurvan för att kunna nå upp till max klock ?? Oftast låter korten mer men
detta krävs om man ska nå högsta resultat på klockningen. Är min erfarenhet från Fermi korten.

Japp, fläktkurvan är justerad enligt guiden jag länkade och han verkade vara en kille som visste vad han pratade om.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har precis skaffat Asus 670 DCII TOP - Superbt kort.
ja, om du nu söker efter mer input.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av emeens:

Vilket ska man välja?

Windforce3x

eller Phantom

Tacksam för svar!

Tjipp!

Har själv Gigabyte 670 med Windforce och är så nöjd att jag kan rekommendera den, har dock inte OC den än men vet att det finns goda möjligheter den helg jag har tid för att mecka med datorn :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokborn:

Tror att icke TOP modellen har vcore låst så det kan bli problem vid överklockning