Datorn startar med svart skärm, hjälp!

Permalänk

Datorn startar med svart skärm, hjälp!

Hej!

Tänkte först börja med att berätta hur det hela började. Först var det så att jag skulle flytta, dum som jag var så surrade jag fast datorn på flyttlasset och hade den inte i bilen. Detta ledde till att fläkten till CPU:n lossade. Lat som jag var så orkade jag inte först sätta fast den utan lät chassit ligga ner istället för att stå upp (väldig dålig idé, jag vet). Men allt fungerade fintfint i allafall och hade inte vid detta tillfälle inga större problem. Sen skulle jag på lan, när jag väl anledde så började de krångla.

Då bestämde jag mig för att en gång för alla att ta tag i problemet och sätta fast fläkten och rengöra lite. Detta ledde till att jag tog bort kylpastan mellan fläkten och cpu. Efter lite noobande med nättagsproblem (glömde sätta in lite sladdar) så startade datorn, jag fick dock några startups med svartskärm där datorn inte kom in i windows, men jag bara startade om den och vips funkade de. Jag lirade diablo som en galning men kände att temperaturen låg lite väl högt, 40-45 idle och 60-70 belastad.

Skit samma tänkte jag när lanet var slut och tog hem datorn. Det var vid detta tillfället jag stötte på den svarta skärmen igen, denna gång så räckte det inte att starta om den utan problemet har bestått i flera dagar. Jag misstänker att det har nåt med CPU:n att göra, att den helt enkelt har börjat dampa igen efter frakt.

Vad tror ni och vad ska jag göra för att fixa detta?

Mina specs:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/714479/2011-08-08