Permalänk

Internet försvinner

Hej!
Efter att ha bytt ut hela riggen med allt vad det innebär, moderkort, processor, hårddiskar osv, förutom chassit. Har även bytt router och kablage från medieomvandlaren.
Internet slår ifrån ca 10 sekunder när jag startar datorn samt någon gång ibland vid mina spelstunder.
Min fråga är, kan chassit skapa någon kortslutning eller dylikt? Eller någon mjukvara? Har även installerat om windows ett flertal gånger.
Tack för svar!

Missad text
Permalänk
Medlem
Skrivet av timpangoeselite:

Hej!
Efter att ha bytt ut hela riggen med allt vad det innebär, moderkort, processor, hårddiskar osv, förutom chassit. Har även bytt router och kablage från medieomvandlaren.
Internet slår ifrån ca 10 sekunder när jag startar datorn samt någon gång ibland vid mina spelstunder.
Min fråga är, kan chassit skapa någon kortslutning eller dylikt? Eller någon mjukvara? Har även installerat om windows ett flertal gånger.
Tack för svar!

Hejsan

Kör du via kabel eller wifi? Har du installerat moderkortstillverkarens lan/wifi drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Hr du även bytt kabel mellan routern och datorn?

Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Hejsan

Kör du via kabel eller wifi? Har du installerat moderkortstillverkarens lan/wifi drivrutiner?

Kör via kabel, och senaste drivisarna är installerade. Detta har pågått ett tag, även med andra drivrutiner.
Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Hr du även bytt kabel mellan routern och datorn?

Precis, hade missat att skrivit det.

Permalänk
Medlem

Har du andra enheter på nätverket, och har de i så fall samma problem?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Har du andra enheter på nätverket, och har de i så fall samma problem?

Har fler enheter som kör via wifi, men det är svårt att se om det lägger av då det inte är lika påtagligt som vid gaming osv.

Permalänk
Medlem

Har fler enheter som kör via wifi, men det är svårt att se om det lägger av då det inte är lika påtagligt som vid gaming osv.

Får du samma problem om du inte har routern inkopplad?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Får du samma problem om du inte har routern inkopplad?

Bra fråga, då jag bytt router utan framgång så har jag inte tänkt så långt, får prova tack!

Permalänk
Medlem

Bra fråga, då jag bytt router utan framgång så har jag inte tänkt så långt, får prova tack!

Beskriv också hela din internetanslutning från inkommande kabel till din dator. Många gånger kryper det fram att det finns allt möjligt runt omkring, eller i serie, som spelar roll. Dessa enheter har inte ansetts relevanta, men har faktiskt varit felorsaken.