Permalänk
Medlem
Skrivet av evil1:

Haha samma här, hänt på tok för skumma grejer när folk rört ens dator, så hatar det nu, knappt att tjejen får låna den för att betala räkningar eller så.
Blir seriöst orolig när nån fingrar på min dator.

Känner mig exakt samma som du när det händer

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Nä, den här tråden får bli vår hemlighet

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, inte ens Sweclockers får veta!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Jag valde med omsorg ut delarna, jag byggde och installerade den, valde wallpaper, gick igenom 100+ omstarter för att få den klocka jag har. Den är verkligen som JAG vill ha den. Det käkar allt jag matar den med.. Its mine, my own.....my preciousssss

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Entusiast

Jag genomgår något lite sorgligt just nu, byter dator. Visst, ramminnena och diskarna hänger med men det känns som ett svek mot min lilla krigare, ska den bara hamna i garderoben, glömmas. Medan jag sitter här i tomheten med den nya tills några veckor har gått och man har bott in sig.

Permalänk
Medlem

Men nu måste jag gå och titta och klämma på datorn ehhhhh jag menar sova...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hmm galen, dåre , lätt efter ,mm mm;-)

Det jag gör i bland är i stället är att titta på datorn och verkligen fråga hur dum i huvudet är man som lägger så mycket tid med en maskin.!

Men likt förbannat sitter man och spelar bf2 eller skriver någon rolig lite kod dagen efter utan en tanke på det man funderade på dagen innan ( fan snart får man länga ut skiten helt enkelt)

Ett annat kul sätt att se på det är följande, de flesta som i dag sitter vid datorerna 70-80% av sin tid är totalt icke troende och tror helt enkelt att livet är slut efter döden och att man bara har ett liv, borde man då slösa bort det på en maskin?
Jag skulle förstå de heltokiga super religiösa om de gjorde det, men nää dom är mer noga med motion och att röra på sig för att leva så långa liv som möjligt.
Borde det inte vara tvärtom?

Hade jag varit super religiös skulle det första jag gjort varit att döda alla jag känner så dom genast kommer till himlen och kan börja käka manna,hunung,och mjölk (inte stort urval)
sedan leta upp det högsta huset jag kan hitta, hoppa ut och på vägen ner be om Gud förlåtelse (han förlåter ju alla som ångrar sig). Och då rimligen också komma till himlen och äta manna:-)

Så med andra ord är du super religiös så kan jag köpa vad du säger men inte annars.

/Aragon

Skrivet av drefk2000:

Får någon här samma känsla som mig ibland. Det händer att jag rullar ut kontorsstolen nån meter från skrivbordet och bara tittar på riggen en stund. Känslan jag får kan närmast liknas vid kärlek. Låter helt sjukt men jag älskar fan min dator.
Finns det piller mot sånt?

Får frun reda på det här så bekräftas nog hennes tanke att jag är en hel del galen, haha. Hon med eftersom hon stannat i 12 år.

Once you go 2011 theres no going back!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag är 100% Atehist, jag "vet" att jag bara har ett liv. Jag ser inte hur det spelar in i denna fråga. Det ska va gött och leva som galnskaparna säger, datorn gör det gött för mig. Sen har jag en undebar familj, ett jobb jag älskar och spelar en del musik. Min liv är gött att leva. Så varför skulle det göra någon skillnad om jag tror på en hitte på entity eller inte?

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Nog låter det lite märkligt, men som någon sa så är vi alla olika.

Jag är väl aningen galen också kanske då jag, förvånansvärt ofta, brukar pussa skärmen samt datorn när jag blir riktigt stolt över den.

Typ, bra loots, eller att den endast gjort något bra mm!

Brukar även klappa den lite ibland när jag vill att den ska göra något bra

Helt okej tycker jag!

Permalänk
Avstängd

Alltså...det händer att jag slänger ett par ögon på min nya dator för det är den är en bra och dyr investering som jag älskar. Alla delar är noga utvalda och dessutom tycker jag den är snygg=) Man blir liksom lycklig av att se den! Man tänker, är den här dyra saken verkligen min? liksom. *lycka*

Permalänk

Känner samma här. Både med min mainrigg men också med min nya server som behöver jobb. De har båda gått igenom mycket, även om servern är ny i mitt liv, den behöver jobb och kommer kanske få sig en partner snart, två stycken G3or som jobbar tillsammans, så guwwligt :3 Förstår precis vad ni menar med när någonannan börjar använda ens dator/stol. De känner jag också, speciellt när mor kommer in och tror att hon kan "kolla vädret" bara sådär. Men jag har remote control så smisk blir det allt! (eehm..) Jag kommer ihåg min första rigg, saknar den verkligen, en p4, ett no-name mobo, och ett x1550 tror jag. Jag kommer ihåg när jag försökte få gta IV att rulla på den, jag lade kylblock i den, inlindade i filtar, för att göra det så kallt som möjligt där inne i fujitsu chassiet, men det enda jag fick var niko bellic i en lägenhet utan väggar och tak. "Ghost Town" sade mor, då åkte den. Men näe om du är konstig så är jag väl också konstig, och det har inget med att göra vad tiden är på dygnet, fan klockan är snart 11 på förmiddagen här... take care bois :3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hmm galen, dåre , lätt efter ,mm mm;-)

Det jag gör i bland är i stället är att titta på datorn och verkligen fråga hur dum i huvudet är man som lägger så mycket tid med en maskin.!

Men likt förbannat sitter man och spelar bf2 eller skriver någon rolig lite kod dagen efter utan en tanke på det man funderade på dagen innan ( fan snart får man länga ut skiten helt enkelt)

Ett annat kul sätt att se på det är följande, de flesta som i dag sitter vid datorerna 70-80% av sin tid är totalt icke troende och tror helt enkelt att livet är slut efter döden och att man bara har ett liv, borde man då slösa bort det på en maskin?
Jag skulle förstå de heltokiga super religiösa om de gjorde det, men nää dom är mer noga med motion och att röra på sig för att leva så långa liv som möjligt.
Borde det inte vara tvärtom?

Hade jag varit super religiös skulle det första jag gjort varit att döda alla jag känner så dom genast kommer till himlen och kan börja käka manna,hunung,och mjölk (inte stort urval)
sedan leta upp det högsta huset jag kan hitta, hoppa ut och på vägen ner be om Gud förlåtelse (han förlåter ju alla som ångrar sig). Och då rimligen också komma till himlen och äta manna:-)

Så med andra ord är du super religiös så kan jag köpa vad du säger men inte annars.

/Aragon

Fast allt handlar ju om vad man tycker är att leva livet...Finns väl få människor som spenderar sin fritid framför sin dator om de tycker att det är en pina, och mycket hellre skulle ta en joggingrunda, eller hur?

Att religiösa som tror på ett efterliv skulle vara mer vältränade/leva sundare än andra skulle jag gärna se en källa på...låter lika gripet ur luften som när min svärmorsa häromdagen sa att hon inte gillar att åka tunnelbana för att det är ett vakuum där nere i tunnlarna.

Själv tycker jag inte man är mer dum i huvudet om man sitter framför en dator än om man målar en tavla eller rensar i blomrabatten, dessa saker är precis lika "meningslösa", precis som allt annat vi gör för att underhålla oss, huvudsaken är väl att man njuter av det man gör, inte vad som görs.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Rebbon:

Vänta nu... Har du mardrömmar om att installera chassifläktar...?

Haha du har aldrig installerat fläktar i mitt chassi

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Skrivet av drefk2000:

Får någon här samma känsla som mig ibland. Det händer att jag rullar ut kontorsstolen nån meter från skrivbordet och bara tittar på riggen en stund. Känslan jag får kan närmast liknas vid kärlek. Låter helt sjukt men jag älskar fan min dator.
Finns det piller mot sånt?

Får frun reda på det här så bekräftas nog hennes tanke att jag är en hel del galen, haha. Hon med eftersom hon stannat i 12 år.

Once you go 2011 theres no going back!

Då delar vi galenskap =D

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

I FUCKING LOVE MY COMPUTER!!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Du är definitivt inte ensam. Just nu så är jag i processen att bygga en ny dator, och jag blir glad bara jag ser alla delar. Det kanske är nått speciellt me 2011 trots allt ^^.

http://www.youtube.com/watch?v=ZtWTUt2RZh0

Permalänk
Medlem

Bra att höra att det inte bara jag som får ont av fläktarna...

men lite seriöst, har själv suttit och kollat på datorn, men det är inte speciellt ofta.
Men förstår er, det är ungefär lika vackert att titta på sin dator, som på sin flickvän:) (eller kanske inte...):)

TS: vad har du för jobb förresten, låter lite intressant?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Nej det är väl inget konstigt, känner kärlek till många ting! speciellt min förstärkare och högtalare. Många får ju detta för bilar med? :]]

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Låter normal brukar själv ta av sidopanelen och kolla in en stund då och då.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv

Det är en inneboende egenskap hos oss att söka efter och förvänta oss medvetande i saker och ting som mer eller mindre saknar det. Det har en evolutionär historia. Med tanke på hur intelligenta datorer verkar och hur nära knutna vi är de (speciellt om man byggt den själv, haft massa issues som man löst osv) så är det inte konstigt att man utvecklar en "relation" med sin dator/mobiltelefon/bil/gräsklippare (IKEA-effekten: http://www.youtube.com/watch?v=VQ_CncrR-uU).

Det är faktiskt samma mekanism som genererar de memer som kännetäcknas som vidskepelse och religiösitet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_detection

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rebbon:

Jag gillar inte när någon annan sitter på min stol eller rör min dator. Är jag konstig?

Vore konstigt om det var tvärtom.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Haha, jag vill förtydliga lite. Det är inte direkt så att jag stoppar mina ädlare delar i den ( fläktarna svider så förbannat ) men byt ut kärlek mot enorm känsla av glädje så stämmer det bättre.

Så du har testat alltså?

hahaha, yeh yeh, love at first sight ^^

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Jag hatar er guys! Alla i bussen stirrade på mig när jag lulzade över era inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag genomgår något lite sorgligt just nu, byter dator. Visst, ramminnena och diskarna hänger med men det känns som ett svek mot min lilla krigare, ska den bara hamna i garderoben, glömmas. Medan jag sitter här i tomheten med den nya tills några veckor har gått och man har bott in sig.

Jag känner igen mig, den blir liksom personlig.. Efter all stress jag utsatt den för sedan vår första sommarromans så sviker jag den bara nu, 2år senare, för en yngre modell med lite flashigare cpu och bussar å tom ett snyggare chassi. Men ändå tvekar jag inte att slita ur den hjärta och njurar (PSU/HDDs) för tvångsdonation till sin ersättare Vilket svek..

Kan känna likadant när datorn ibland hängt, pga klockande eller annat så kanske den inte vill stänga sig och man tvingas hålla inne powerknappen 3sek för PWR OFF, det känns så hemskt, det känns som på film när någon kväver en sängliggande sjukling med sjukhuskudden.. -Shh, shhh, det är över snart...

Vi är nog alla lätt galna

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalOddball:

Jag hatar er guys! Alla i bussen stirrade på mig när jag lulzade över era inlägg

hahhahahahaha

Skrivet av vipah:

Jag känner igen mig, den blir liksom personlig.. Efter all stress jag utsatt den för sedan vår första sommarromans så sviker jag den bara nu, 2år senare, för en yngre modell med lite flashigare cpu och bussar å tom ett snyggare chassi. Men ändå tvekar jag inte att slita ur den hjärta och njurar (PSU/HDDs) för tvångsdonation till sin ersättare Vilket svek..

Kan känna likadant när datorn ibland hängt, pga klockande eller annat så kanske den inte vill stänga sig och man tvingas hålla inne powerknappen 3sek för PWR OFF, det känns så hemskt, det känns som på film när någon kväver en sängliggande sjukling med sjukhuskudden.. -Shh, shhh, det är över snart...

Vi är nog alla lätt galna

nooo, not hard reset you kill ;/

Tänk på vad lessen den blir, du går till en ny "kärlek" och är "otrogen" mot din gamla fyyyyyyy

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Senaste dagarna har jag fått en hel del bluescreens, blev jäkla irriterad efter många omstarter, klockade ner processorn till orginal, fick bluescreen igen.. det var droppen

Slet ut kablarna, bärde ut datorn och blåste bort allt damm, ställde tillbaka den.. ingen bluescreen

Datorn Lycklig, Jag Lycklig

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Ser inte riktigt vad denna tråden har att göra på support för stationära datorer...? Fast visst drar man på smilbanden över galenskapen.

Problemet är vart den ska flyttas då TS inte varit medlem länge nog för Övriga Ämnen (minst tre mån).

Funderar vidare, skicka gärna pm men detta är lite moment 22.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers