Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Thermaltake volcano 9 - bra köp eller?

Permalänk

Thermaltake volcano 9 - bra köp eller?

Lite frågor om Tt volcano 9. Ni som har den är den tyst? hur funkar temp regleringen?
Har hittat priser från 295-595 kr!!! finns det olika versioner förutom coolmod?

-God Jul !

Visa signatur

2800+XP@3200+ A7N8X-Dlx2.0 1024MB-RAM 500Gb-HDD ATi X800Pro [BBB100/10]

Permalänk
Medlem

1. Måste säga att den är väldans tyst. Iofs Hade jag en 46.7 decibels förut men denna hörs inte alls om jag sänker den till lägsta varv, då hörs bara de andra fläktarna i chassit och dom är tysta.

2.Du menar den tempstyrda funktionen?
Den har jag ej provat.
Om du undrar hur RPM regleraren funkar så drar du en sladd med en vridresistor ur chassit.

3.Köpte min från gtek för 295:-

4. Inte vad jag vet.

Visa signatur

Xp2200 AIRGA - 512mb samsung pc2700- Crucial 9700pro- A7V333

Permalänk

Tackar för infon! Bara att vänta på julklapps pengarna då!

Visa signatur

2800+XP@3200+ A7N8X-Dlx2.0 1024MB-RAM 500Gb-HDD ATi X800Pro [BBB100/10]

Permalänk

250 från dustin, men iofs vemfan vill gynna dem?

Visa signatur

blablabla

Permalänk
Medlem

har haft en sån innan...kör man den tempstyrd så går den på max nästan hela tiden, dvs inte alls tyst. på lågvarv kyler den inte särskilt bra, och låter ändå rätt så mycket.
...dessutom var det nåt fel på den så första gången jag startade datorn efter att ha satt i den funkade den som den skulle. sen när jag startade om datorn efter typ 2 minuter så gick inte fläkten igång och jag brände min Thunderbird 1,33GHz

Permalänk
Medlem

Jag har en volcano 9, är mkt nöjd med den, dock ska man inte ha den på fullvarv för då kan man inte sitta bredvid, låter som en jetmotor. Har den på ca. 2500 rpm och kör en klockad duron 1300@1333Mhz med 166FSB på 2.0v
Jag är nöjd, låter ingenting på låga varv.

Permalänk
Medlem

Jag kör min 2600+ @ 2400Mhz 171x14 (kan inte köra högre FSB pga GFXkort) med min Volc9-cm @ 3200rpm och den ligger i 55 grader @ maxload

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst av Volcano 9 och Alpha PAL8045T, tänkt köpa nån av dom 2 å ska klocka datorn direkt när jag köpt den asus nforce2 dlx, XP1800+ t-bred å antagligen twinmos minnen... funderat på vatten men det e ju så jävla dyrt...

Permalänk
Medlem

Jag slängde bort min TT fläkt och bytte ut den mot en Papst 12 db den blev jätte tyst och tempen ligger som i min sign. Dock kan jag inte OCa för då stiger tempen. Men tyst blev det.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sköldpadda
250 från dustin, men iofs vemfan vill gynna dem?

Hehe lol...

Ja den är bra... köp.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Dustins priser är väll utan moms?

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Dustins priser är väll utan moms?

Ja... så länge man inte klarar av att klicka på "Inkl. moms"-knappen uppe till höger på sidan.