Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Svar, ja...den stora massan vill inte ha för stora skärmar

Uppenbarligen inte, och jag tror att det är av den anledningen android har sålt som fan senaste tiden. (både Note och S3 sålt över 10 miljoner) ingen, få, vill ha en så liten skärm som iPhone har
Personligen anser jag att smärtgränsen är 4 tum. Under detta, för litet, över _kan_ bli jobbigt

Skrivet av pekkasteele:

Personligen tycker jag att IPhonen är nära smärtgränsen för hur stor en mobil får vara, vill inte gå runt såhär när jag pratar i mobilen:

Som sagt, det är personliga åsiketer. Men mycket talar åt att framför allt Apple har märkt av nedgången av sålda iPhones efter att android gick över 4 tum.
Sitter personligen på en One X, och jag kan säga att jag skulle aldrig gå under 4 tum igen

Mår faktiskt dåligt när jag använder t.ex iPhones på sina 3,5tum, eller Desire (Nåja, Desire är väl i en klass för sig).

Hade jag fått en iPhone som låg runt 4,2 - 4,5, med 16:10 format så hade jag köpt direkt Tjatet med 16:9 förstår jag inte, borde bli en bättre upplevelse med något bredare skärmar...

Borde inte lanseringen komma snart? har för mig det brukar vara på hösten. Ska bli kul att se va revolutionerade saker dem har i telefonen denna gången.

Vem vet, den kanske har ett fysiskt tangentbord med 0-9 numpad. "No-touch. Reinvented"

Och nu hoppas jag att ovan nämnda mening tas som ett skämt, då det var tanken

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Längtar tills när apple människorna börjar skryta om att deras ''nya'' mobil kommer att revolutionera världen.. Igen...

Permalänk
Medlem

Läsrekommendation. http://theoatmeal.com/comics/apple

Btw - sitter på en iPhone 4, med iOS6 beta 4. Känns lika bra som en final-version. Definitivt bättre prestanda gentemot iOS5.

Och - jag undrar (på allvar, vill inte starta krig) vad ni menar med att iPhone är "så låst"?
Jmf jailbreak med root.
På jailbreakad lur kan jag rota runt bäst jag vill i ett shell och installera exakt vad jag vill.
Hur menar ni att det skiljer sig? Custom-ROMs undantaget.

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Med tan ke på att Galaxy note (5.3 tum) och galaxy s3 (4.8 tum) har sålts i över 10 miljoner exemplar vardera är svaret att många vill ha större skärm
Det är en av anledningarna till att jag inte kan tänka mig Iphone, de har för små skärmar och har inget utbytbart batteri.

Med tanke på att iPhone (3,5") har sålt fler än vad Galaxy Note och Galaxy S3 (faktiskt fler än hela Galaxy serien) så vill folk inte ha så stora skärmar över lag

Permalänk
Avstängd

Hype faktorn stor dock för en stor del iphoneförsäljning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Hype faktorn stor dock för en stor del iphoneförsäljning.

Inte större än hos någon annan, men enkelheten de har tilltalar den stora massan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Med tanke på att iPhone (3,5") har sålt fler än vad Galaxy Note och Galaxy S3 (faktiskt fler än hela Galaxy serien) så vill folk inte ha så stora skärmar över lag

Har inte alla Iphone 3,5'' skärm?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Med tanke på att iPhone (3,5") har sålt fler än vad Galaxy Note och Galaxy S3 (faktiskt fler än hela Galaxy serien) så vill folk inte ha så stora skärmar över lag

Sony HTC och Samsung mm med större skärmar än 3,5 har väl ändå sålt mer än Iphone?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MammDiin:

Har inte alla Iphone 3,5'' skärm?

Du missar hela poängen

Skrivet av intro18:

Sony HTC och Samsung mm med större skärmar än 3,5 har väl ändå sålt mer än Iphone?

Var Sony & HTC uppräknade från han jag svarade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Du missar hela poängen

Inte riktigt hela...
Men då borde första Iphone haft rätt så stor skärm jämfört med andra eller?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Var Sony & HTC uppräknade från han jag svarade?

Nej vadå då det låter ju på dig som att en liten skärm är mer populärt bara för att iPhone har sålt mer än Samsung. Du har inte funderat på att räkna med dom dyra modellerna ifrån Sony och HTC också för att göra en rättvisare bedömning?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Nej vadå då det låter ju på dig som att en liten skärm är mer populärt bara för att iPhone har sålt mer än Samsung. Du har inte funderat på att räkna med dom dyra modellerna ifrån Sony och HTC också för att göra en rättvisare bedömning?

Säg det till den jag svarade istället som bara tog upp 2 Samsung mobiler, därav de enda jag jämförde med

Permalänk

har inte orkat att läsa igenom alla inlägg och någon har kanske nämnt detta, men skulle det inte vara grymt snyggt att ta bort de svarta kanterna på långsidan och låta själva skärmen gå enda ut? Detta kanske blir fel i skärmupplösningen men ändå.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4