Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

På så vis...i så fall måste man väl roota en Samsung TV för att den ska fungera som man vill

Undrar jag med, skulle heller aldrig köpa en SGS3, fast det visar sig ju iofs mer och mer att Samsung fanboys är mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna för

Nej, problemet är att jag inte förstår varför telefonen är "fail". Det är en fantastisk telefon så jag förstår inte varför den är "fail" för ingenting.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Jag citarar mig själv från en annan tråd, något modifierat.

Citat:

Apple säljer ett helhetspaket; "It just works"

Medlemar (många, inte alla) på SweC gillar eller förstår - till skillnad från många andra konsumenter (den ignoranta skaran får som lyssnar blint till vad Steve Jobs säger och som inte vill överklocka och modda allt) - inte detta koncept och känner sig som en följd av detta berättigade att spy galla över allt som har ett äpple på baksidan samt att förklara hur pass urbota korkade alla som köper dessa produkter är. Om det är ett mindervärdeskomplex med en narcissistisk twist som yttrar sig, eller om de bara följer strömmen (vilken ironi det skulle vara) och gör så för att "det är coolt att hata Apple" vet jag inte.

Vad jag dock vet är att alla har rätt till sin åsikt, hur än fel man kan tycka att den är. Om en person är nöjd med sitt köp, vad finns det då för anledning att säga att köpet är dåligt? Jag skulle byta en GSIII mot min sketna gamla iPhone 4 alla dagar i veckan, hur många fler MHz den har oavsett. Varför då? Produkten passar mig bättre. Fuck me right?

Det finns många "tokiga" personer i denna värld; kreationister, fandroids, iFags, whatever. Man kan inte konvertera dem alla. Speciellt inte genom att grina på internet.

Så vänligen: Stop the hating, and keep an open mind.

För allas skull.

On-Topic: Det ska bli kul att se vad för nyheter iPhone 5 kommer med då min 4a som sagt börjar kännas lite gammal.

Permalänk
Medlem

iOS6 är i alla fall bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmys:

iOS6 är i alla fall bra

Jag testade första betan, men den var lite för buggig för min smak.
Har det fått ordning på det mesta?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag testade första betan, men den var lite för buggig för min smak.
Har det fått ordning på det mesta?

Jag tyckte inte att det fanns några buggar under iOS6 beta 1. Men du kanske har rätt! Just nu har jag iOS6 beta 3. Jag tycker den är bra och dom buggar jag tror du menar som var i iOS6 beta 1 är faktiskt borta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Fanboy? Ursäkta, men det var mycket fel formulerat av dig. Antagligen så kommer iPhone just ha alla dessa punkter som personen du citerade skrev om. Att han sedan överdrev lite för dramatisk effekt var ju glasklart. Tyckte du behövde detta förklarat för dig.

Så man ska förvränga verkligheten tycker du?

Att överdriva i sådana saker är i mina ögon onödigt!
Dessutom så har han redan skrivit att han överdrev, och så har vi samma tankar om saken!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Så man ska förvränga verkligheten tycker du?

Att överdriva i sådana saker är i mina ögon onödigt!
Dessutom så har han redan skrivit att han överdrev, och så har vi samma tankar om saken!

Allt vi människor gör är onödigt. Att hävda att vissa saker är "mer" onödiga än andra är ju löjligt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reavpeals:

Jag citarar mig själv från en annan tråd, något modifierat.

On-Topic: Det ska bli kul att se vad för nyheter iPhone 5 kommer med då min 4a som sagt börjar kännas lite gammal.

Bra sagt

Skrivet av Json_81:

Jag testade första betan, men den var lite för buggig för min smak.
Har det fått ordning på det mesta?

Jag hoppas du vet att en beta är till för att hitta just buggar och fixa dem (så mycket som möligt) innan slutversion kommer, så du kan ju inte jämföra beta med slutprodukt (som vi inte vet ett smack om än)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Jag hoppas du vet att en beta är till för att hitta just buggar och fixa dem (så mycket som möligt) innan slutversion kommer, så du kan ju inte jämföra beta med slutprodukt (som vi inte vet ett smack om än)

Absolut, men jag var nyfiken och testade. Den var för buggig som jag skrev, så jag återställde till 5.1.1.
Därav min fråga om hur det ser ut i beta 3 för jag har inte orkat testa vare sig 2 eller 3.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vad skulle hända den 7:e augusti?

Permalänk
Medlem

Att alla ska vända sig mot väst och be till den allsmäktige guden Apple att dom innom 1 år ska släppa en ny telefon som vi dödliga kan offra våra pengar till

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP_Swede:

Att alla ska vända sig mot väst och be till den allsmäktige guden Apple att dom innom 1 år ska släppa en ny telefon som vi dödliga kan offra våra pengar till

Haha

Permalänk
Medlem

Min nuvarande telefon blev av någon anledning på tok för varm när jag laddade den igår, och går nu inte att starta. Hade tänkt ha den tills den nya iPhone 5(?) släpptes. Men då jag då jag är i behov av en ny telefon direkt så funderade jag på om jag ska köpa iPhone 4S eller om jag skall köpa en billigare telefon och ha tills iPhone 5(?) släpps. Vet man på ett ungefär när den nya kommer släppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebear:

Min nuvarande telefon blev av någon anledning på tok för varm när jag laddade den igår, och går nu inte att starta. Hade tänkt ha den tills den nya iPhone 5(?) släpptes. Men då jag då jag är i behov av en ny telefon direkt så funderade jag på om jag ska köpa iPhone 4S eller om jag skall köpa en billigare telefon och ha tills iPhone 5(?) släpps. Vet man på ett ungefär när den nya kommer släppas?

De senaste ryktena säger att den ska presenteras den 12:e september och släppas den 21:e i USA.
Räkna sedan med ett par veckor till innan den släpps i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LÖVTRÄ:

De senaste ryktena säger att den ska presenteras den 12:e september och släppas den 21:e i USA.
Räkna sedan med ett par veckor till innan den släpps i Sverige.

Det är bara rykten, man ska alltid vänta tills de säger sitt så får man veta vad de ska göra

Permalänk
Medlem

Men då kan jag ju lika gärna köpa en iPhone 4S så länge. Om det dröjer så länge dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebear:

Men då kan jag ju lika gärna köpa en iPhone 4S så länge. Om det dröjer så länge dvs.

De bestämmer förstås själv Här är Mac Buyer's Guide, notera färgen på iPhone..

http://buyersguide.macrumors.com/

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebear:

Men då kan jag ju lika gärna köpa en iPhone 4S så länge. Om det dröjer så länge dvs.

Ja 2 månader är ju jättelänge att vänta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrDuke:

De bestämmer förstås själv Här är Mac Buyer's Guide, notera färgen på iPhone..

http://buyersguide.macrumors.com/

Vad ville du ha sagt med den länken egentligen? Det är ju en iPhone 4S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det är bara rykten, man ska alltid vänta tills de säger sitt så får man veta vad de ska göra

Ja, precis som jag skrev. Dock så säger apple aldrig sitt utan man får helt enkelt vänta till den 12:e och se om det blev en iphone. Ingen vet till 100% fram till presentationsdagen.

Skrivet av Carebear:

Men då kan jag ju lika gärna köpa en iPhone 4S så länge. Om det dröjer så länge dvs.

Det är ju upp till dig. Jag hade ju inte gått å köpt en 4S två månader innan det ska komma ut en helt ny iPhone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LÖVTRÄ:

Ja, precis som jag skrev. Dock så säger apple aldrig sitt utan man får helt enkelt vänta till den 12:e och se om det blev en iphone. Ingen vet till 100% fram till presentationsdagen.

Ööööh, jo...när det är dax så säger de alltid sitt

Permalänk
Medlem

Så här ska tydligen front panelen se ut

Källa

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att känna på den om det är unibody metalskal, saknat något liknande sen Nokia N8 (som fortfarande känns bäst av alla mobiler i näven), alla mobiler idag är så förbannat plastiga, sen gillade jag personligen inte glas känslan bak på 4s.
Metall är härligt.

Trevligt om kanterna på skärmen också är tunna, ännu en störig sak på många av dagens mobiler.

Permalänk

En stor anledning att man inte är sugen på en ny iPhone är ju den lilla skärmen och det verkar ju som man bara gör 5an lite längre vill folk verkligen ha dessa små skärmar?

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=t602PfON3C4&...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

Fyfan ville spy när jag såg din kommentar.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Med tan ke på att Galaxy note (5.3 tum) och galaxy s3 (4.8 tum) har sålts i över 10 miljoner exemplar vardera är svaret att många vill ha större skärm
Det är en av anledningarna till att jag inte kan tänka mig Iphone, de har för små skärmar och har inget utbytbart batteri.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

En stor anledning att man inte är sugen på en ny iPhone är ju den lilla skärmen och det verkar ju som man bara gör 5an lite längre vill folk verkligen ha dessa små skärmar?

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=t602PfON3C4&...

Jag förstår inte varför man vill ha större skärm än vad tex iPhone har.
Telefonen blir ju för stor och ryms inte i fickan..

Det är ju det läsplatta/iPad är till för. Om man vill kolla film, spela spel, surfa osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeterMagnuss0n:

En stor anledning att man inte är sugen på en ny iPhone är ju den lilla skärmen och det verkar ju som man bara gör 5an lite längre vill folk verkligen ha dessa små skärmar?

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=t602PfON3C4&...

Svar, ja...den stora massan vill inte ha för stora skärmar

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Med tan ke på att Galaxy note (5.3 tum) och galaxy s3 (4.8 tum) har sålts i över 10 miljoner exemplar vardera är svaret att många vill ha större skärm
Det är en av anledningarna till att jag inte kan tänka mig Iphone, de har för små skärmar och har inget utbytbart batteri.

Personligen tycker jag att IPhonen är nära smärtgränsen för hur stor en mobil får vara, vill inte gå runt såhär när jag pratar i mobilen:

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

iPhone 5 borde ha gladpack framför skärmen, då lär den ju inte spricka i minusgrader iaf

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz