Guide: Hur man installerar steam spel från skivan.

Hur man installerar steam spel från skivan.
I denna guiden kommer jag förklara hur du installerar ett steam spel från skivan istället för att ladda ned det.
Allt du behöver är en CD-läsare och en spel skiva till ett spel som du har aktiverat på steam.
OBS! Du kommer troligtvis behöva uppdatera spelet när det väll är installerat. Skyrim t.ex ligger på 8,8GB i nuläget men själva installationen för bara över 5,1GB data. Så en internet anslutning kommer fortfarande behövas om du ska ha senaste versionen av spelet.
Steg 1:
Stoppa in skivan i din CD-läsare till datorn starta steam.

I den här guiden så kommer jag installera Skyrim som ett exempel.
Steg 2:
Leta upp vart din "Steam.exe" fil ligger.
Standard sökvägen är "C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe"
Efter att du har hittat "Steam.exe" filen så kopierar du sökvägen genom att klicka CTRL+C

I mitt fall så är steam installerat på min hårddisk D:
Om du har problem med att hitta din Steam.exe fil så kan du högerklicka på genvägen och klicka på "Öppna filens sökväg"

Steg 3:
Klicka nu på Windows symbolen på aktivitets fältet och skriv in "Kör" i sökvägen ("Run" för personer med Engelskt OS)
Klicka sedan på programmet som dyker upp längst upp i sökfältet.

Steg 4:
Skriv nu in "[Sökvägen till steam.exe]\Steam.exe" -Install [CD läsarens enhets namn]:
Genom att öppna upp "Datorn" så kan du se vad för enhets namn din CD-läsare har.

Min CD-läsare heter E: och sökvägen till min "Steam.exe" fil är "D:\Spel\Steam\Steam.exe" därför ser mitt kommando i kör ut såhär
"D:\Spel\Steam\Steam.exe" -install E:
Steg 5:
När du har skrivit in kommandot i "Kör" så klickar du på "OK". Nu så borde en installation till spelet startas upp på steam.

Klicka nu "Nästa" så borde spelet installeras.

Notera att det kan ta mellan 10-20 minuter beroende på hur snabb CD-läsare du har.
Steg 6:
Låt spelet uppdateras och sen är det bara till att spela.

Detta borde fungera med alla spel på steam som du har skiva till. Men ha i åtanke att skivan har en äldre version av spelet på sig så du kommer troligtvis behöva uppdatera det.
En guide skriven av Morpiha.
Jag ursäktar för min särskrivning och ifall du hittar något som du tycker jag ska ändra i texten så lägg undan giljotinen och skicka mig ett PM om vad som borde fixas.