Internet nere vid inkoppling av DAC. Blockerar trådlösa?

Permalänk
Medlem

Internet nere vid inkoppling av DAC. Blockerar trådlösa?

Hej!

Jag har en USB dongel för trådlöst internet till min stationära och internet fungerar utan problem.
Nu har jag köpt en http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/da-omvandlare/nad_dac1_da-omvandlare.htm och även den fungerar utan problem.

Problemet är dock att det går inte att surfa, typ som internet är låst. Windows anger att jag har internetåtkomst och allt fungerar utan problem
men det verkar som något blockerar det för surfning.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder:

Hej!

Jag har en USB dongel för trådlöst internet till min stationära och internet fungerar utan problem.
Nu har jag köpt en http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/da-omvandlare/nad_dac1_da-omvandlare.htm och även den fungerar utan problem.

Problemet är dock att det går inte att surfa, typ som internet är låst. Windows anger att jag har internetåtkomst och allt fungerar utan problem
men det verkar som något blockerar det för surfning.

Några tips?

Är det endast surfning som inte fungerar eller all form av access till internet?
Syns din DAC som en enhet under nätverksanslutningar på kontrollpanelen?

Det låter som din dator försöker använda den trådlösa anslutningen till den nya enheten som standard.

Permalänk
Medlem

Det verkar som datorn känner att den har internetåtkomst för den säger inte till något och försöker man surfa så laddar sidan utan att man kommer in på den.

Just nu verkar allt fungera dock efter en god natts sömn :x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spyder:

Det verkar som datorn känner att den har internetåtkomst för den säger inte till något och försöker man surfa så laddar sidan utan att man kommer in på den.

Just nu verkar allt fungera dock efter en god natts sömn :x

Bara hoppas att det fortsätter fungera då.

Googlade lite på den produkt du har och det verkar som det är flera som har problem med att deras internetanslutning plötsligt slutar fungera. Det verkar gå att lösa genom att pluggar ur och i USB grejen till DAC:en.