SweClockers klämmer på det senaste från Logitech

Permalänk
Melding Plague

SweClockers klämmer på det senaste från Logitech

Stor hårdvarufest med McLaren F1-hörlurar, revolutionerande Superstrike X2 och mycket mer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Logitech har gått ner sig rejält, iaf vad det gäller möss och tangentbord. De flesta prylar jag haft med de gick åt pipan strax efter garantin. Och prylarna är inte de enklaste att laga heller. Det får bli en fet nej till de framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

Logitech har gått ner sig rejält, iaf vad det gäller möss och tangentbord. De flesta prylar jag haft med de gick åt pipan strax efter garantin. Och prylarna är inte de enklaste att laga heller. Det får bli en fet nej till de framöver.

Fokus på kvalitet och ej fastlödda batterier borde vara fokus, inte att jaga gram.

Permalänk
Medlem

Det ryktades om både Superlight compact och G305 superlight (trek). Synd att det inte verkar släppas en ny version av G305.

Permalänk
Medlem

Logitech G Pro X2 Superstrike känns intressant men tyvärr är det Logitech och blir nog många år innan de får pengar av mig igen.

SteelSeries, Razer och Logitech köper jag inte ifrån numera.

Skrivet av Charles Finley:

Fokus på kvalitet och ej fastlödda batterier borde vara fokus, inte att jaga gram.

Tycker fokus borde vara på att de ska hålla i ett par år iaf innan någon knapp börjar att dubbelklicka, spelar ingen roll om högre/vänster musknapp är OPTICAL GAMER GRADE SWITCHES om sidoknapparna för bak/fram börjar dubbelklicka efter 3 månader.

Kört min Pulsar Xlite V3 eS i 8 månader nu utan problem och på samma tid hade jag bytt min Superlight 2 gånger.

Permalänk
Medlem

Hos mig är det annorlunda, jag älskar Logitech och har gjort det länge. Kör just nu deras nya 915x TKL tillsammans med en Pro lightspeed 2 och älskar det. 915x med USB c och dem nya knapparna är helt underbara. Kan önska att G hub skulle bli bättre men men .. Aldrig haft något från Logitech som gått sönder eller slutat funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hos mig är det annorlunda, jag älskar Logitech och har gjort det länge. Kör just nu deras nya 915x TKL tillsammans med en Pro lightspeed 2 och älskar det. 915x med USB c och dem nya knapparna är helt underbara. Kan önska att G hub skulle bli bättre men men .. Aldrig haft något från Logitech som gått sönder eller slutat funka.

Håller med dig, väldigt nöjd med Logitech.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Är mest intresserad av MX Master 4

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Är mest intresserad av MX Master 4

Samma här, ryktet om sep 30 verkar inte stämma.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Deras nya logga ser ut som ett fejkmärke från ett superlååågt budgetmärke, passar ju bra för det är ju kvaliteten på Hero 502..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Samma här, ryktet om sep 30 verkar inte stämma.

Inte? Behöver verkligen en ny mus till jobbet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Logitech G Pro X2 Superstrike känns intressant men tyvärr är det Logitech och blir nog många år innan de får pengar av mig igen.

Tycker fokus borde vara på att de ska hålla i ett par år iaf innan någon knapp börjar att dubbelklicka, spelar ingen roll om högre/vänster musknapp är OPTICAL GAMER GRADE SWITCHES om sidoknapparna för bak/fram börjar dubbelklicka efter 3 månader.

Kört min Pulsar Xlite V3 eS i 8 månader nu utan problem och på samma tid hade jag bytt min Superlight 2 gånger.

Hm jag använder fortfarande min G403 Wireless. Tror de var bland deras första trådlösa gaming möss. Över 10000 spelade matcher i League of Legends håller den fortfarande en hyffsad batteritid och klickar när jag klickar. Har bra erfarenhet av deras möss.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Kör en MX Master 3 och ser fram emot 4an när den nu behagar släppas. Har bara bra erfarenheter av deras möss.

Permalänk
Hedersmedlem

Var ett stort gap för min del efter MX518, men i modernare tid har det blivit:
G403 Prodigy Wireless, första trådlösa gamingmus jag ens övervägde och ångrar det inte eller sett tillbaka sedan dess, fungerar fortfarande kanon men ersattes, mest på kul, av
G PRO Superlight

G703 Wireless till jobbdatorn hemma, vill inte ha en dongel på laptopen så denna är bofast.
Tidigare en G603 Wireless till jobbdatorn på kontoret och resande fot, denna fick tyvärr problem med dubbelklick, väldigt synd. Gudomlig batteritid.

Till formen var Razer Deathadder min favorit länge, men efter att tredje eller fjärde musen började strula så fick det vara nog.

Synd på G603:an, men annars nöjd med dem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Håller med dig, väldigt nöjd med Logitech.
<Uppladdad bildlänk>

Ååååh du har en A50 också. Är du nöjd me den?

Vill gärna ha en A50 ocnså så jag har hela eko systemet 😍 Hoppas på en rea under BF då den kostar 4800 just nu 😅

Vid headset står det mellan Artics nova pro wireless eller A50 X

Permalänk
Medlem

Streamlabs ai-agent, co-hosting.. Bara jag som är sjukt ointresserad av talanglöst ai-content?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ååååh du har en A50 också. Är du nöjd me den?

Vill gärna ha en A50 ocnså så jag har hela eko systemet 😍 Hoppas på en rea under BF då den kostar 4800 just nu 😅

Vid headset står det mellan Artics nova pro wireless eller A50 X

Ja jag är riktigt nöjd, gick ifrån Steelseries pro wireless, fick ont i öronen, efter någon timme, låg och tryckte på.

Är inte någon ljudexpert, men ljudet är mycket mycket trevligare i Astro, kommer ihåg när jag gick ifrån Astro A50 (gen3) till steelseries, blev så besviken på ljudbilden i steelseries

Dock så är detta inte ”X” modellen, bara vanliga Gen5 modellen, det är bara dockan som skiljer sig, den har HDMI 2,1, kände att jag inte behöver det, när jag bara har PC. Hade jag haft PS5/Xbox så hade det nog blivit en ”X”

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av sebstr:

Streamlabs ai-agent, co-hosting.. Bara jag som är sjukt ointresserad av talanglöst ai-content?

frågan är hur bra detta är/blir.
spelar ingen roll vad vi tycker - om några influencers adapterar detta och det inte är total katastrof då kommer det att bli vanligare.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har kört Logitech för möss sen 90-talet och varit oerhört nöjd tills nyligen. Men deras mjukvaror är jag föga impad av och deras nyare produkter känns inte lika kvalitativa som de äldre.

Möss:
Precis hivat en mus, G300 som bara använts som extramus men ändå lyckats bli utsliten.
Min G502 lirar men mittenknappen börjar bli lite trött.

Min gamla G5 från som tidigast 2007 fungerar fortfarande utmärkt, byttes mest ut för att sladdens cording gått sönder.

Tangentbord:
Hade ett G15 med den oh så användbara lcd'n och massa makroknappar. Lcd'n pajade efter några år med döda fält.
Precis pensionerat ett G810 där e knappen börjat "skjuta dubbelt". Kanske går att fixa, rengöring räckte inte.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Skribent
Skrivet av Bastich:

Skrivet av LeVvE:

Skrivet av Hagge:

Kör själv en del Logitech-möss här hemma i dagsläget, och har kört fler dessinnan också (har en MX518 som vägrar dö). Tycker de är helt fantastiska, särskilt 305:an och hur prisvärd den är. Inte upplevt några problem med någon mus från dem faktiskt. Däremot har jag haft blandad erfarenhet med deras tangentbord och headset.

Jag hoppas därför att kvalitén är okej på nya G321 då det är riktigt mycket pang för pengarna i det stora hela. Likaså är jag väldigt intresserad av nya HE-varianten av G515 (Rapid TKL). I och med att de använder HE-brytare borde dubbelklick eller liknande inte kunna uppstå, enda orosmolnet är typ hur länge LED-belysningen och kabeln håller.

Superstrike X2 däremot, det är något helt nytt och väcker för mig stort intresse att hålla ögonen på. Det är antingen den revolutionerade framtiden för datormöss som Logitech vill att det ska vara, eller så faller det hela platt. Skulle säga att rent tekniskt på hårdvarunivå, då är det onekligen vägen framåt. Däremot hänger det hela på mjukvaran i slutändan.

Skrivet av Obiwannabekenobi:

frågan är hur bra detta är/blir.
spelar ingen roll vad vi tycker - om några influencers adapterar detta och det inte är total katastrof då kommer det att bli vanligare.

Det var minst sagt intressant att få se detta live. Inte varje dag man blir dissad av en AI när man spelar dåligt (fanns en sassy-inställning att aktivera) Tror det kommer vara en inlärningskurva för innehållsskapare, samtidigt som det blir något för tittare att vänja sig vid. Men tror det blir framtiden på ett eller annat vis. Ser det definitivt som en stor sak för nya innehållsskapare till streaming, "någon" som har ens hörn så att säga.

Sedan ska det kanske förtydligas att själva avatar-delen är en sak i ett större paket. Det är fullt möjligt att köra AI-komponenterna enskilt och i bakgrunden, om man exempelvis bara vill använda tekniska assistenten. Även själva "kommentar"-AI:n går att ställa och styra en hel del. Sedan som jag förstod det, så kommer utökade möjligheter att justera avataren med skelett och liknande framöver (likt hur V-tubers gör det idag).

Förtydliga lite saker.
Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Ja jag är riktigt nöjd, gick ifrån Steelseries pro wireless, fick ont i öronen, efter någon timme, låg och tryckte på.

Är inte någon ljudexpert, men ljudet är mycket mycket trevligare i Astro, kommer ihåg när jag gick ifrån Astro A50 (gen3) till steelseries, blev så besviken på ljudbilden i steelseries

Dock så är detta inte ”X” modellen, bara vanliga Gen5 modellen, det är bara dockan som skiljer sig, den har HDMI 2,1, kände att jag inte behöver det, när jag bara har PC. Hade jag haft PS5/Xbox så hade det nog blivit en ”X”

Intressant Tack för din åsikt, kanske blir en Gen5 om priser skiljer enormt Har en Ps5a men den ligger under tvn så det lär inte vara nödvändigt ändå

Permalänk

Förutom en Razer Deathadder 2013 som jag hade i typ två år har jag i princip bara haft möss från Logitech och har aldrig varit missnöjd.

Visst kostar dem en hel del idag men kan man ha samma i två-tre år så får det väl ändå anses vara godkänt om man använder dem upp mot 40 timmar i veckan.

Blev lite sugen på Superstrike X2 men har precis köpt en ny Superlight 2 så den får hålla i ett par år.

Förstår inte riktigt vad folk har för problem med G Hub heller, har använt det i typ 8 år och inte märkt något dåligt för prestandan i datorn, man startar det för att få rätt dpi och sen stänger man ner det igen.

Visa signatur

Fractal Design North XL | AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WiFi | MSI GeForce RTX 5080 Gaming Trio OC | G.Skill DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | Seasonic Focus GX 1000W | Kingston Fury Renegade G5 2TB | 27" Alienware AW2723DF Nano IPS QHD 280 Hz | Logitech Pro X Superlight 2 | SteelSeries QcK Performance XL Balance | Corsair K70 Core RGB MLX Red | Fractal Design Scape Dark

Permalänk
Medlem

Undrar hur supporten/kvalitén kommer vara för dessa, köpte ett par G435 till dottern och har bara varit en massa problem, och är skrämmande hur pass inkompetent deras support är, förslagit 2 olika mjukvaror där det uttryckligen står att dom inte har stöd för headsetet..

Men kör även en G pro mus som fungerat galant utöver att dom inte erbjuder någon generell laddnings modul vilket är lite tråkigt.

Visa signatur

here we go!