Nya högtalare till datorn

Permalänk
Medlem

Nya högtalare till datorn

Hej kära Sweclockers!

Jag hade tänkt införskaffa nya högtalare till datorn och skulle behöva hjälp med detta. Det främsta målet med högtalarna är att de ska leverera bra ljud i spel. Jag hade tänkt mig antingen ett 2.0 eller 2.1 system för runt 1.000kr, är dock hyfsat flexibel med priset eftersom kvalité är viktigt.

MVH / Anfanity

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att dessa är väldigt bra för det priset. Lite dyrare än vad du letar efter men det är svårt att hitta något skyst runt bara 1k.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/128365-harman_kardon_...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl - Corsair HX 1050W PSU - ASUS P8P67 Deluxe B3 Socket-1155 - Western Digital Caviar® Green 2TB - Corsair SSD Force Series GT 120GB - Intel® Core? i7-2600K Processor - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - 2 st MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piqqo:

Jag skulle säga att dessa är väldigt bra för det priset. Lite dyrare än vad du letar efter men det är svårt att hitta något skyst runt bara 1k.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/128365-harman_kardon_...

Tack för svaret, dock är jag inte så mycket för designen på dessa. Priset kan jag betala, men dessa passar inte riktigt min smak

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk

För 1000:- är det riktigt svårt att hitta nåt som låter bra. Rekomenderar att du lägger till 600:- och köper Corsair SP2500. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

För 1000:- är det riktigt svårt att hitta nåt som låter bra. Rekomenderar att du lägger till 600:- och köper Corsair SP2500. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547

Kan inte göra annat än att hålla med. Värt att spara ihop pengar till detta.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Tack, dessa ser lovande ut. Har inga problem med att lägga till 600kr om du tycker att dom är väl värda pengarna. Ska kolla ordentligt när jag kommit hem, men det lär bli köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte 5.1?? För spel och film är 5.1 mycket bättre än 2.1 men när det gäller musik föredrar jag 2.1

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/forstarkare-och-...
Har dessa högtalare själv och dom är sjukt jävla bra!Och dom krossar ju inte din budget spara 400kr och ha jävligt bra ljud.
75watt rms är tillräckligt för gåshud:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Anfanity:

Tack, dessa ser lovande ut. Har inga problem med att lägga till 600kr om du tycker att dom är väl värda pengarna. Ska kolla ordentligt när jag kommit hem, men det lär bli köp.

Tycker absolut dom är värda det. Jag har själv funderat på att lämna in mina Logitech på återvinningen och köpa ett till par Corsairburkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anfanity:

Även jag har dessa högtalare och är så jävla nöjd!
Men ett separat ljudkort är nästan ett måste om dom ska prestera riktigt fint.

EDIT; Hade logitech systemet z5500 innan, och det är ungefär samma tryck i dessa + att dom tar mindre plats och är snyggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Tycker absolut dom är värda det. Jag har själv funderat på att lämna in mina Logitech på återvinningen och köpa ett till par Corsairburkar.

Tack så mycket för hjälpen. Blir nog dessa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Skrivet av Tunezz:

Även jag har dessa högtalare och är så jävla nöjd!
Men ett separat ljudkort är nästan ett måste om dom ska prestera riktigt fint.

EDIT; Hade logitech systemet z5500 innan, och det är ungefär samma tryck i dessa + att dom tar mindre plats och är snyggare

Hej, har haft dessa nu sedan mitten av augusti och måste säga att jag är grymt nöjd. De presterar mycket bra som datorhögtalare för "vanligt" användande, så som spel, film, många olika sorters musik etc. Så tack så mycket för hjälpen. Fem tummar upp för Sweclockers forum!

MVH / Anfanity

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Anfanity:

Hej, har haft dessa nu sedan mitten av augusti och måste säga att jag är grymt nöjd. De presterar mycket bra som datorhögtalare för "vanligt" användande, så som spel, film, många olika sorters musik etc. Så tack så mycket för hjälpen. Fem tummar upp för Sweclockers forum!

MVH / Anfanity

Kul att du blev nöjd.

Visa signatur