Vilket är det bästa antivirus programmet

Permalänk
Medlem

Min kombination består av följande skydd:

Avast free (enbart antivirus)
Zonealarm free (versionen med enbart brandvägg)

Hade jag velat betala för ett Antivirus program hade jag valt:
Avast Pro + Zonealarm Pro

Hur som helst. Undrar när det skall bli ett slut på sådana här trådar.
Mitt tips är att du laddar ner en trial utav det du vill testa. Använd i några dagar och sedan utvärdera om det passade dig. Därefter om du gillade programmet. Köp.
Se bara upp innan du testar angående vad som gäller så att du inte blir betalningsskyldig på grund av att du inte har avregistrerat trial.

Permalänk
Medlem

Har kört gratisversionen av Avast på en dator sedan en längre tid. Efter byte till Kaspersky hittades tre olika trojaner på sex ställen. Fördel Kaspersky med andra ord.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Panda Cloud är det absolut bästa. Helt moln baserat så tar inget i prestanda, får inget märkbart neddrag i inet hastigheten heller med det. Så fort någon i Cloudet kommer i kontakt med ett virus kommer en blockering upp inom 6 min för alla andra användare. Tar inget på din dator eller hastighet men du skyddas otroligt bra till ett bra pris!
helt överlägset. Kolla deras video på youtube, förklarar det riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Vilket är det bästa antivirus programmet

Sandboxie är värt att nämna. Det är inte riktigt ett antivirus men det är bra för att undvika virus. Det fungerar lite som ett virtuellt OS, förutom att det inte är så mycket pain in the ass.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Symantec.Endpoint.Protection ?

Nån som har någon erfarenhet av Symantec.Endpoint.Protection samt Symantec.Endpoint.Protection SBE . Är det någon som använder det och är nöjd med det ?

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB

Permalänk

Jag hade ett problem med Avast tror jag. Att en fil kraschade i systemuppstart. Så jag kunde aldrig få igång hårddisken och filen eller avast gick inte att ta bort. Så jag är lite skeptiskt med Avast. Möjligtvis att det inte var Avast, men datorn vid uppstart stoppade hela tiden vid Avast:s dll:er och kunde aldrig gå förbi.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020