Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vart ser man det? På mailen??

Ja precis. Samma mail som man fick bekräftelse på orden.

Permalänk
Medlem

Fick avi:n nu! Där står det hämtas tidigast 16:00 börjar bli dags och dra dit nu vänta då. ^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

4:e December skulle jag få min säger dom.
Men samtidigt står det "VÄNTAR PÅ LAGERLEVERANS"

Och jag har svårt att tro att den hinner till Västernorrland tills på Tisdag, men aja, det är bara hoppas!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Inaktiv

Frak.

Min stormtroopervita skickades inte idag, beställde från Halebop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Det fungerar inte så med Lithium batterier som ju alla moderna telefoner har. Det där är en gammal grej som hänger kvar sen tiden med NiCad batterier.

Lithium batterier har inget "minne" som de gamla batterityperna har. De har x antal cykler som de klarar av. Tex 1000 full urladdning och full uppladdning. Kör du från 100%-0% så är det en cykel. Kör du från 100-50 sen laddar till 100 och sen ner till 50% igen så är det 1 cykel.
Försöker rensa bort denna gamla myt som är väldigt ihärdig.

Det är inte helt sant heller.

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lit...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Fan då. Skickade in en fråga igår till Halebop men har fortfarande inte fått något svar. Kundsupport när den är som bäst. + dom har ändrat abonnemang avtal själva. Från 4gb till 3gb. Känns lite sisådär nu att man beställt en telefon från ett skoj företag ? Sen vill dom att man ska ringa till dom när man inte har någon telefon ? Hur fan tänker dom ? Får väl gå till grannen för att låna en telefon för att ringa till en support som inte existerar. . Plus att man är ny opererad och i stort sätt säng liggandes så hade det varit guld att ha telefonen och lekt lite med

Permalänk

JAAA nu har jag varit och hämtat min LUMIA 920!! Blev en RÖD istället för GUL som jag ville ha från början men jag tror nog att den röda passar mig bättre faktiskt

Förresten jag hade råkat dubbelboka! Så om någon bor i GBG och kan ta sig till Sisjön så har butiken en röd över där som väntar på någon lycklig själ som vill plocka upp den! 5490 kr kontant!

Nu ska jag snart testa den också

Förtydligat inlägget, så att det inte längre kan missförstås som en annons..
Permalänk
Medlem

Fick min telefon idag. Igår hade den kommit till Posten men eftersom de skickar ut en Avi så fick jag vänta. Tog kontakt med Halebop supporten (gick snabbt) för att få kollinummer innan posten kom. Men nu har jag den. Måste tyvärr till jobbet och har inte tid med inställningar m.m.

En fråga jag ställde in den på Svenska (körde en snabbstart). Kan man ändra det senare och ha t.ex svenskt tangentbord? Jag vet inte har alltid kört Engelska på produkter frå Microsoft. Kanske är dumt.

Det dumma nu är att simkortet säkert aktiveras nu när jag är på jobbet. Och då kan jag inte använda min gamla telefon.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Blackbeardie:

Fan då. Skickade in en fråga igår till Halebop men har fortfarande inte fått något svar. Kundsupport när den är som bäst. + dom har ändrat abonnemang avtal själva. Från 4gb till 3gb. Känns lite sisådär nu att man beställt en telefon från ett skoj företag ? Sen vill dom att man ska ringa till dom när man inte har någon telefon ? Hur fan tänker dom ? Får väl gå till grannen för att låna en telefon för att ringa till en support som inte existerar. . Plus att man är ny opererad och i stort sätt säng liggandes så hade det varit guld att ha telefonen och lekt lite med

Om du beställde ditt abb innan 2012-11-15 har du 4GB:

https://support.halebop.se/1003/tjanster/9974/hur-stor-datama...

//KS

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Fick min telefon idag. Igår hade den kommit till Posten men eftersom de skickar ut en Avi så fick jag vänta. Tog kontakt med Halebop supporten (gick snabbt) för att få kollinummer innan posten kom. Men nu har jag den. Måste tyvärr till jobbet och har inte tid med inställningar m.m.

En fråga jag ställde in den på Svenska (körde en snabbstart). Kan man ändra det senare och ha t.ex svenskt tangentbord? Jag vet inte har alltid kört Engelska på produkter frå Microsoft. Kanske är dumt.

Det dumma nu är att simkortet säkert aktiveras nu när jag är på jobbet. Och då kan jag inte använda min gamla telefon.

Vilken färg?

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Om du beställde ditt abb innan 2012-11-15 har du 4GB:

https://support.halebop.se/1003/tjanster/9974/hur-stor-datama...

//KS

Varför står det då 3GB på "Mitt Halebop" .. ? Nåja skickat mail till supporten och väntar på svar. Fick dock tag i supporten idag och telefonen hade anlänt till posten. Så blir att hämta ut den sedan iallafall., Något positivt i vilket fall i detta bistra kalla väder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Vilken färg?

Svart. Beställde 2:a Nov

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Gick och handlade en svart lumia 920 hos Tele2 butiken idag i centrala Linköping, chefen köpte en med. Tror det var de sista, men om någon bor i närheten så kan man ju titta förbi.

Har en fråga, kan man syncha kontakterna i MS med facebook så att bilderna och så är uppdaterade?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Svart. Beställde 2:a Nov

OK, tack!

Väntar på min vita som jag beställde 25/10....

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Fick min telefon idag. Igår hade den kommit till Posten men eftersom de skickar ut en Avi så fick jag vänta. Tog kontakt med Halebop supporten (gick snabbt) för att få kollinummer innan posten kom. Men nu har jag den. Måste tyvärr till jobbet och har inte tid med inställningar m.m.

En fråga jag ställde in den på Svenska (körde en snabbstart). Kan man ändra det senare och ha t.ex svenskt tangentbord? Jag vet inte har alltid kört Engelska på produkter frå Microsoft. Kanske är dumt.

Det dumma nu är att simkortet säkert aktiveras nu när jag är på jobbet. Och då kan jag inte använda min gamla telefon.

Åtminstone jag har en liten knapp på tangentbordet där jag med ett tryck kan växla mellan svensk, finsk och engelsk layout/ordbok.

Skrivet av Biber:

Gick och handlade en svart lumia 920 hos Tele2 butiken idag i centrala Linköping, chefen köpte en med. Tror det var de sista, men om någon bor i närheten så kan man ju titta förbi.

Har en fråga, kan man syncha kontakterna i MS med facebook så att bilderna och så är uppdaterade?

Visst, då du loggar in med ditt fb-konto syncar den bilderna och uppgifter. Om två kontakter tex har olika namn kan man också länka dem så att telefonen förstår att det är samma.

Permalänk
Medlem

Vit från Dustin på väg. beställd 2 Nov.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Vit från Dustin på väg. beställd 2 Nov.

Hurp! För jäkligt att dom fick in så få gula. Trots beställning redan 3:e oktober så får jag vänta.

Jaja! Ska sluta tjata om det nu. Bara fokusera på någonting annat så länge. Har en ny gitarrförstärkare står bredvid studiodatorn som jag måste provköra ordentligt. Är väl läge för det nu då.

Permalänk

Heads up till alla i innerstan. El Giganten på kungsgatan har slut på den svarta men har ett par vita kvar.
Eftersom jag vill ha en med färg så skippade jag.

Permalänk

någon mer som beställt röd från halebop?

Permalänk
Medlem

Avi från telenor nu! Röd, beställd runt 19 oktober. Blir en bra helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Logga in på hotmail från en PC ändra sedan din ålder i inställningar

Saken är att jag är 18 så det borde inte vara det eftersom jag testat logga in på en annan mail också den godkänner inte den heller kommer bara felmeddelande att det inte är tillgängligt än..

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkedaman:

någon mer som beställt röd från halebop?

Jepp, har köplats 37 eller 38 (hade 38 men en kille på Swedroid som låg före mig hade tydligen avbeställt sin). Har inte hört ett ord från Halebop så det dröjer säkert.

Permalänk
Medlem

Fattar inte det här med Halebop. De måste ändå ha koll på hur många de har beställt in. Vem som helst som packar lastbilarna kan ju i stort sätt bara plocka på sig massvis, för ingen har koll... Sedan tycker jag att de kunde skriv att den vita inte hade 29:e som datum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gele77:

Avi från telenor nu! Röd, beställd runt 19 oktober. Blir en bra helg!

Va?! Tur du har då! Ha en bra helg!

Jag får vänta till nästa vecka för telenor är så sega även om dom hade min mobil packad Å klar :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

Fattar inte det här med Halebop. De måste ändå ha koll på hur många de har beställt in. Vem som helst som packar lastbilarna kan ju i stort sätt bara plocka på sig massvis, för ingen har koll... Sedan tycker jag att de kunde skriv att den vita inte hade 29:e som datum...

De har nog all lagerhantering på entreprenad och får besked i slutet av varje dag hur statusen ser ut. Det är min gissning.

För övrigt så tycker jag att folk ska stressa av lite. Jag är tämligen övertygad om att samtliga butiker kommer att ha samtliga färger i lager om 2 veckor. Det här är det bästa som kan hända Nokia och de lär jobba 25 timmar om dygnet med att trycka ut tillräckligt med mobiler åt oss.

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt dåligt av Halebop att byta till 3g från 4g bara sådär..

Permalänk

Okej ! Fått hem min nokia 920. Allt är dock spegelvänt på telefonen. Så för att trycka på knappen "Fortsätt" till exempel så måste jag klicka på spegelvänd sida av mobilen. ( där är knappen igentligen fast inte synlig ) . Och allt är upp och ner. Bra jobbat Nokia !

Edit:
Löste sig genom att stänga av mobilen ett antal gånger och sätta på den igen. Börjar dock inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Fick min telefon idag. Igår hade den kommit till Posten men eftersom de skickar ut en Avi så fick jag vänta. Tog kontakt med Halebop supporten (gick snabbt) för att få kollinummer innan posten kom. Men nu har jag den. Måste tyvärr till jobbet och har inte tid med inställningar m.m.

En fråga jag ställde in den på Svenska (körde en snabbstart). Kan man ändra det senare och ha t.ex svenskt tangentbord? Jag vet inte har alltid kört Engelska på produkter frå Microsoft. Kanske är dumt.

Det dumma nu är att simkortet säkert aktiveras nu när jag är på jobbet. Och då kan jag inte använda min gamla telefon.

Ja det går, du kan växla mellan svensk och engelskt när tangentbordet är framme (eller ställa in via settings)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Okej ! Fått hem min nokia 920. Allt är dock spegelvänt på telefonen. Så för att trycka på knappen "Fortsätt" till exempel så måste jag klicka på spegelvänd sida av mobilen. ( där är knappen igentligen fast inte synlig ) . Och allt är upp och ner. Bra jobbat Nokia !

hah skämtar du eller? snacka om otur :-/

testat med hård-reset m.m ?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av empe3r:

Tycker det är väldigt dåligt av Halebop att byta till 3g från 4g bara sådär..

De som beställde med 4Gb får det också.