Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Sitter här med ett glas Islay och njuter av min svarta skönhet. Kärlek!
Ibland känns livet bättre än bra!

Permalänk

Hur är era telefoner ? Ni som fått dom.

Beställde en gul Lumia 920 för två veckor sedan. Gick sedan in på WPcentral för att läsa lite om hur amerikanernas Lumior funkade. Jag höll på att avbeställa på en gång. Det var sida upp och sida ned med folk som hade allehanda problem. Kameran tog svarta bilder, brickade telefoner efter återställning. Men det allra största problemet verkar vara batteritiden som inte är så bra för många. Rätt många berättar att telefonen blir så varm vid användning att det blir obekvämt att använda den. Ett område ovanför kameralinsen blir varmt. Sist såg jag några som hade fått skärmen full av repor efter fyra dagar. ??? hur nu det går till ? Nu har någon gjort en poll och där framkommer att 63% av WPC läsarna är nöjda och problemfria, 34% har haft bekymmer. Detta låter ändå ganska bra ! batteritiden blir bättre efter några laddningar har jag förstått. Blir era Lumior obehagligt varma ?

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

hah skämtar du eller? snacka om otur :-/

testat med hård-reset m.m ?

Den har varit på laddning nu en stund. Och nu startar inte skärmen upp överhuvud taget. Supporten svara inte när jag chatta med dem. Så vette fan. Får reklamera den antar jag och ta någonting annat.
testa ringa till den från sambos mobil. Signaler går fram men skärmen är fortfarande. DÖD

Permalänk
Medlem

Då har man en röd Lumia 920. Hade inte bokat eller så utan körde till El-giganten här i Lund och kollade läget precis. De hade en röd och 3 vita inne.

Lumia 920

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Fan har världens 30-årskris nu.
Jag slits mellan att vara vuxen o tänka:
Jag har förhandsbokat och telefonen kommer när den kommer. Dessutom behöver jag den inte nu på en gång utan den gamla duger fint.

Men barnet i mig skriker:
Jävla Tre jag vill ha skiten NU!! Ahh måste maila o hota supporten, kolla brevlådan, kolla forum, maila supporten igen!!!!

Permalänk

Köpte en röd idag på Elgiganten i Örebro.Dom hade fått två röda,en skulle stå som skylt....
Det finns vita kvar!
En fundering dock:Är lurarna på riktigt!?
Vilka rövlurar.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan har världens 30-årskris nu.
Jag slits mellan att vara vuxen o tänka:
Jag har förhandsbokat och telefonen kommer när den kommer. Dessutom behöver jag den inte nu på en gång utan den gamla duger fint.

Men barnet i mig skriker:
Jävla Tre jag vill ha skiten NU!! Ahh måste maila o hota supporten, kolla brevlådan, kolla forum, maila supporten igen!!!!

haha, älskar den känslan. Själv va man nere o pilla på en gul l920 och kan ju lätt säga att helgen vart bra mycket längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Beställde en gul Lumia 920 för två veckor sedan. Gick sedan in på WPcentral för att läsa lite om hur amerikanernas Lumior funkade. Jag höll på att avbeställa på en gång. Det var sida upp och sida ned med folk som hade allehanda problem. Kameran tog svarta bilder, brickade telefoner efter återställning. Men det allra största problemet verkar vara batteritiden som inte är så bra för många. Rätt många berättar att telefonen blir så varm vid användning att det blir obekvämt att använda den. Ett område ovanför kameralinsen blir varmt. Sist såg jag några som hade fått skärmen full av repor efter fyra dagar. ??? hur nu det går till ? Nu har någon gjort en poll och där framkommer att 63% av WPC läsarna är nöjda och problemfria, 34% har haft bekymmer. Detta låter ändå ganska bra ! batteritiden blir bättre efter några laddningar har jag förstått. Blir era Lumior obehagligt varma ?

Min blir inte speciellt varm, har dock inte "tokkört" ännu. Batteritiden helt OK, bättre än min S3a, det finns kräm kvar vid sängdags trots Wifi i princip hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Den har varit på laddning nu en stund. Och nu startar inte skärmen upp överhuvud taget. Supporten svara inte när jag chatta med dem. Så vette fan. Får reklamera den antar jag och ta någonting annat.
testa ringa till den från sambos mobil. Signaler går fram men skärmen är fortfarande. DÖD

Ladda upp, funkar inte det så testa navifirm om du kan det annars, reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biolive:

Min blir inte speciellt varm, har dock inte "tokkört" ännu. Batteritiden helt OK, bättre än min S3a, det finns kräm kvar vid sängdags trots Wifi i princip hela dagen.

Min blir lite varm över kameralinsen, men det spelar inte någon större roll, då jag håller telefonen i den nedre delen.
Jag frågade förut om det finns något sätt att se använd datamängd och någon nämnde "Nokia counter ". Jag hittar dock ingen sådan app; är det någon som kan hjälpa mig?

Edit : har bara använt telefonen i en dag, men jag märkte att batteriet laddade ut lite snabbt.
Ca 07:15 - 17:00

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Var riktigt skönt att kunna använda mobilen med vantar på sig idag ute i kylan när man precis hade missat bussen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Den har varit på laddning nu en stund. Och nu startar inte skärmen upp överhuvud taget. Supporten svara inte när jag chatta med dem. Så vette fan. Får reklamera den antar jag och ta någonting annat.
testa ringa till den från sambos mobil. Signaler går fram men skärmen är fortfarande. DÖD

Så du har försökt på alla återställningar som går å göra via knapparna? Det är iofs 2 st?

Riktigt otur, du borde få kompensation tycker man....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Jag var in på min lokala teliabutik efter jobbet, för att se om det kanske låg en vit Lumia 920 och skräpade. Tredje gången på tre dagar jag kom in och svaret blev som ni själva redan räknat ut nej. Det som förvånade mig var att han berättade om svaret han fått från deras beställningsavdelning. Tydligen är den så galet populär så alla teliabutiker skriker efter att få några ex att sälja men telia har fått så många förbeställningar så butikerna får vara utan tills man levererat klar till alla som förbeställde innan release. Om det han säger stämde så är det en galen efterfrågan på den och hans besked var närmre jul än nu för att få en! Tråkigt för min del, men roligt om WP8 slår så bra!

Permalänk

http://img690.imageshack.us/img690/9521/img2606h.jpg

Nokia at the greatest Fick upp en bild på telefonen iallafall. Så skärmen funkar ju. sisådär var 3'e minut med den bilden jag laddade upp.

Permalänk
Skrivet av Fänrik Stål:

Beställde en gul Lumia 920 för två veckor sedan. Gick sedan in på WPcentral för att läsa lite om hur amerikanernas Lumior funkade. Jag höll på att avbeställa på en gång. Det var sida upp och sida ned med folk som hade allehanda problem. Kameran tog svarta bilder, brickade telefoner efter återställning. Men det allra största problemet verkar vara batteritiden som inte är så bra för många. Rätt många berättar att telefonen blir så varm vid användning att det blir obekvämt att använda den. Ett område ovanför kameralinsen blir varmt. Sist såg jag några som hade fått skärmen full av repor efter fyra dagar. ??? hur nu det går till ? Nu har någon gjort en poll och där framkommer att 63% av WPC läsarna är nöjda och problemfria, 34% har haft bekymmer. Detta låter ändå ganska bra ! batteritiden blir bättre efter några laddningar har jag förstått. Blir era Lumior obehagligt varma ?

Laddade min tidigt i morse efter att nästan ha dränerat batteriet igår. Använt under dagen för att kolla mail, ett par korta samtal, en del pulande med inställningar, laddat ned appar, testat kameran osv. Wi-fi aktivt hela dagen även om det går ner automatiskt när lock-screen aktiveras. Batteriet är nu, efter ca 10 timmar, 85%. Har inte märkt någon värmeökning alls.

Permalänk
Medlem

Sitter med min nu, riktigt nöjd förutom svärtan. Hade dock en 800 före denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan har världens 30-årskris nu.
Jag slits mellan att vara vuxen o tänka:
Jag har förhandsbokat och telefonen kommer när den kommer. Dessutom behöver jag den inte nu på en gång utan den gamla duger fint.

Men barnet i mig skriker:
Jävla Tre jag vill ha skiten NU!! Ahh måste maila o hota supporten, kolla brevlådan, kolla forum, maila supporten igen!!!!

Får man ingen avi så är det bara sätta sig i ett hörn och lipa en stund, sen är det bara att ge på refreshknappen i inkorgen igen.

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på vad Halebop sysslar med? hur många dom skickat ut, och vilka färger?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackbeardie:

http://img690.imageshack.us/img690/9521/img2606h.jpg

Nokia at the greatest Fick upp en bild på telefonen iallafall. Så skärmen funkar ju. sisådär var 3'e minut med den bilden jag laddade upp.

Menar du att din telefon går in i myrornas (färgglada) krig-läge var tredje minut? Återhämtar den sig av sig själv?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jefla_Olavi:

Jag var in på min lokala teliabutik efter jobbet, för att se om det kanske låg en vit Lumia 920 och skräpade. Tredje gången på tre dagar jag kom in och svaret blev som ni själva redan räknat ut nej. Det som förvånade mig var att han berättade om svaret han fått från deras beställningsavdelning. Tydligen är den så galet populär så alla teliabutiker skriker efter att få några ex att sälja men telia har fått så många förbeställningar så butikerna får vara utan tills man levererat klar till alla som förbeställde innan release. Om det han säger stämde så är det en galen efterfrågan på den och hans besked var närmre jul än nu för att få en! Tråkigt för min del, men roligt om WP8 slår så bra!

Notera dock om att detta är ett medvetet PR-trick som alla tillverkare kör med. Om några dagar går de ut med ett pressmeddelande och säger att telefonen är "slutsåld!" och får mer publicitet. Se spelkonsoler, telefoner, plattor, etc.

Det finns ingen anledning att vänta tills man har ett så stort lager att man skulle klara av den första anstormningen av förhandsbeställningar, etc., innan man lanserar en produkt. Hypen är värd PR-pengar i sig, likaså att överhuvudtaget få ut produkten så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Haft Lumian några timmar nu och wow om man går från en 3GS. Lite tid att bli van vid tangentbord men allt annat är super. Får återkomma om några dagar gällande batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Får man ingen avi så är det bara sätta sig i ett hörn och lipa en stund, sen är det bara att ge på refreshknappen i inkorgen igen.

Jag har köpt en BiB

Är lite nyfiken på hur flash funkar i den. Kan någon vänlig själ som fått sin surfa in på www.southparkstudios.se o se om man kan kolla på avsnitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

http://img690.imageshack.us/img690/9521/img2606h.jpg

Nokia at the greatest Fick upp en bild på telefonen iallafall. Så skärmen funkar ju. sisådär var 3'e minut med den bilden jag laddade upp.

Reflash kanske kan funka? Tror nog du får söka vidare om hur du skall gå tillväga.

Jag skulle nog testat allt innan lämnat tillbaka den för man kommer ju säkert få vänta flera veckor innan den kmr tillbaka :/ eller få en ny..

Men det är jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag har köpt en BiB

Är lite nyfiken på hur flash funkar i den. Kan någon vänlig själ som fått sin surfa in på www.southparkstudios.se o se om man kan kolla på avsnitten.

Vad jag har hört på reviews finns det inget flashstöd i Windows Phone, känns ganska logiskt med tanke på att Apple inte stödjer det i iOS och inte heller Android stödjer det officielt numera, mjukvaran är borttagen från Play Store.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Alltså åh, nu kom ju suget igen jag tänkte att jag skulle "klara mig undan" tack vare att de skulle vara slut överallt men Elgiganten i Östersund verkar ha dem på lager. Så nu är inte det en ursäkt längre.

Och jag som lovade mig själv att inte lägga 5,5k på en telefon (något som jag absolut inte ens behöver, den jag har duger bra). Jag vet inte ens om jag har jobb efter nyår så jag borde verkligen spara. Hjälp Sweclockers, hur ska jag kunna stå emot!?

Permalänk
Medlem

Helt sjuk med mörkerfotografering! Vågar inte ladda upp fler än denna då det är geotaggning på bilderna och jag inte lyckats radera ut datan ur dom Har dock stängt av det i telefonen nu.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

http://img690.imageshack.us/img690/9521/img2606h.jpg

Nokia at the greatest Fick upp en bild på telefonen iallafall. Så skärmen funkar ju. sisådär var 3'e minut med den bilden jag laddade upp.

Världens största minröj?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som säger att 920 har mycket problem: Det kan mycket väl vara så. Men det kan också inte vara så. Jag har jobbat med iPhonesupport och i början av ett släpp får man alltid intrycket att 90% av alla telefoner har en defekt eftersom de som fått en problemtelefon är de som låter och syns mest. Det tråkiga med lumian är väll att det verkar ta tid att få en ersättningstelefon.

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Sitter här med ett glas Islay och njuter av min svarta skönhet. Kärlek!
Ibland känns livet bättre än bra!

En som vet hur man verkligen njuter. Hatten av till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Haft Lumian några timmar nu och wow om man går från en 3GS. Lite tid att bli van vid tangentbord men allt annat är super. Får återkomma om några dagar gällande batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att du beställde från alina?

Vilken färg och datum? beställde 11 oktober och de har fortfarnade inte skickat . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"