Permalänk
Medlem

Filco med graverade knappar, bruna switchar (dock vit esc och röd space på min). Tangenterna kommer från WASDKeyboards. De är helt ok men graveringen är kanske inte 10/10. Överlag så känns de ändå mycket bättre än standard. Jag kommer inte riktigt överens med coating på standardtangenterna.

På jobbet är det Noppoo Choc Mini med röda switchar som gäller. Gillar POM-tangenterna här så jag vill inte byta ut dom mot custom-tangenter i ABS-plast.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Zetsu:

Red Alert-settet passade ju galet bra på ditt Quickfire. Nästan så logotypen helt plötsligt ser snygg ut.

Fick in ett sådant här igår, i princip helt skavankfritt:
http://puu.sh/19NZd

Har letat efter ett Model M SSK ett bra tag, så att äntligen få lägga vantarna på ett känns riktigt sjysst.

Hehe, ja lite så jag tänkte. Sen att plattan under är röd gör ju inte saken sämre, det är som gjort för quickfire. Synd bara att det inte finns något ISO kit till red alert, men ska köpa mig en ANSI bräda iaf, och det kanske blir ett till quickfire fast med ANSI bara för att jag är så nöjd med tangentbordet.

Och en SSK kan man ju aldrig tacka nej till, det är status om något att smacka upp ett sånt på skrivbordet, synd att dom låter så in åt helvete bara.
Fast det jag skulle döda för är ditt vit/blå acryl case till filco. DET ÄR SÅ SNYGGT!!! Jag mår nästan dåligt när jag ser det. Har ju själv ett acrylcase på G, men det är helsvart.

BTW, lyckades få tag på en Deep orange CC cap också! Så nu måste man ju nästan bygga ett tangentbord runt den knappen, den är ju värd mer än de flesta tangentbord så...

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett SSK med trackpoint, men är inte hundra på att det finns...

Vet att dessa finns dock, men lär vara svåra att hitta med iso-layout:

Älskar den här gråa färgen på deras industrial ssk

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Använder en Unicomp Customizer 102:

Funderar också på att köpa en massa färgade keycaps från deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fast det jag skulle döda för är ditt vit/blå acryl case till filco. DET ÄR SÅ SNYGGT!!! Jag mår nästan dåligt när jag ser det. Har ju själv ett acrylcase på G, men det är helsvart.

BTW, lyckades få tag på en Deep orange CC cap också! Så nu måste man ju nästan bygga ett tangentbord runt den knappen, den är ju värd mer än de flesta tangentbord så...

Jajämän, hade tur att jag lyckades få tag på ett begagnat. Just det akrylcaset är nog min sweetspot när det kommer till tangentbordsutseenden. Sitter just nu ett Filco där i, men snart ska jag stoppa i ett Phantom i det, och då är det väl nästan det perfekta tangentbordet, för min del.

Fick tag på en MX och en Topre jag också, men ingen Buckling spring-variant. Det innebär att de sistnämnda förmodligen sålde slut på mindre än sekund, vilket ju är rätt sjukt. Egentligen är hela CC-hysterin helt sjuk också, men ändå!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det ser lite frankenstein ut just nu, men ska beställa spacebars i alla färger WASDkeyboards har, sen blir det nog att inhandla några andra enterknappar därifrån också, så får man se hur det blir.

WASD Keyboards har ju OEM-profil på sina tangenter. QWERKeys ska sälja enstaka tangenter om man frågar, och deras är i samma profil som Cherry's orginal.

Jag har aldrig förstått tjusningen med låda i plexiglas, men jag tror att någon som köpt en sån kan vilja sälja mig sin orginallåda efterråt, så jag är glad att de finns.

Inga av mina tangentbord är särskilt snygga, eller ens moderna. Jag har byggt om ett gammalt tangentbord. Det var en "kompakt" version med inbyggd styrkula. Jag tog bort kulan och den numeriska delen, flyttade om tangenter (såga, limma, löda..), byggde om lådan, målade lådan vit och satte på svarta doubleshots. Sen upptäckte jag att det var jättesvårt att hitta doubleshots för Ctrl och Alt som var 1,5 breda...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Findecanor:

WASD Keyboards har ju OEM-profil på sina tangenter. QWERKeys ska sälja enstaka tangenter om man frågar, och deras är i samma profil som Cherry's orginal.

Jag ser det som så att det är lättare att fila ner stemmen på tangenten så att det blir samma höjd som cherry profilen istället för att försöka hitta caps som passar. Det är ju nästintill omöjligt om man ska ha ISO (tänker på enter nu) och ska man ha space i rätt färg så måste man ju vara med i group buys eller liknande, inte så lätt att få tag på enbart en space tangent som passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Sen upptäckte jag att det var jättesvårt att hitta doubleshots för Ctrl och Alt som var 1,5 breda...
http://i22.photobucket.com/albums/b345/DarthLars/Keyboard/bla...

Det är väl 1,5 breda på tsangan kits? Dom håller på att samla ihop folk till det på geekhack just nu, vitt på svart.

http://geekhack.org/index.php?topic=35600.0

Riktigt nice för övrigt.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på onödiga inlägg.*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har fått två paket på posten, det jag vet är att det är grejer till mina tangentbord, det jag inte vet är vad det är för grejer då jag beställt massvis... ska bli spännande att se vad det blir för något. Uppdaterar tråden senare i eftermiddag när jag slängt på allt.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Har fått två paket på posten, det jag vet är att det är grejer till mina tangentbord, det jag inte vet är vad det är för grejer då jag beställt massvis... ska bli spännande att se vad det blir för något. Uppdaterar tråden senare i eftermiddag när jag slängt på allt.

Nu börjar jag bli otålig! Eftermiddagen är slut!

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av IsakPromKing:

Nu börjar jag bli otålig! Eftermiddagen är slut!

Ber om ursäkt, jag fixade med massa annat, sen stack jag ut och sprang. Efter det däckade jag och vaknade nyss, tror helgens lanande tog på krafterna.

Jag har iaf fått följande paket!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Här kommer jag med en liten update, han inte med att få dit akrylcaset för att det inte passade mitt quickfire rakt av, och så var dremeln såklart trasig nu... -.-

....... Och självklart så ligger imgur nere.. får testa lyckan imorgon igen då. God natt!

Permalänk
Inaktiv

Lägger upp världens tristaste bild här imorgon genom att redigera det här inlägget!

Godnatt så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu verkar imgur fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Nu verkar imgur fungera.
{BILD}

Vajert!

Permalänk
Medlem

blev sugen på att fixa till mitt Steelseries G7 nu bara för det, damn you all Beställde lite smått från http://www.wasdkeyboards.com/

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

skulle kört på endast dom vita:) men det där är ju lite crazy, passar på lan

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Vad är det för tangentbord du visar på bild nummer 2. Är den på något sätt modifierat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har jag føerstått detta rætt nu? kan man "byta brytarna" om man bestæller knappar med en annan færg?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av 0LD5K00L:

Tack tack!

Skrivet av joshoa:

skulle kört på endast dom vita:) men det där är ju lite crazy, passar på lan

Hehe, det är meningen att det ska sticka ut lite. Snygga "vanliga" caps har jag redan så där inte lika kul.

Skrivet av Lightning|Strike:

Vad är det för tangentbord du visar på bild nummer 2. Är den på något sätt modifierat?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så moddat det kan bli i princip. Det är ett Qpad MK-80 med bytta LED's och bytta switchar (till ergoclear).

Skrivet av Burks:

har jag føerstått detta rætt nu? kan man "byta brytarna" om man bestæller knappar med en annan færg?

Vet inte riktigt vad du menar, men man byter bara tangenterna när man byter tangenter... Brytarna under är desamma.

Permalänk
Hedersmedlem

Filco Majestitouch-2 Ninja, MX brown

Keycool K-5 aka pridetangentbordet, MX blue

Keycool led, MX red

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Ska försöka uppdatera med bilder så fort jag har nått intressant att lägga upp
Börjar med två av mina Cherry Tbord.

Här är ett Compaq MX-11800 med ergo-clears och Cherry DS, med modieferad höger-shift. Taget från mooglekitet jag köpte och det följde med extra entertangenter som var i fel profil, alltså den profilen som Shift egentligen har.
Men jag har en Cherry DS shift på G, har bara inte fått tummen ur och slipat ner den så den passar.

Här är mitt Cherry G80-3000ghettored, med Red Alert keycaps och tangenter från Compaq 11800. Snål som jag var så beställde jag aldrig Numpad eller ISO-kit för jag hade bara ett Tenkey då. Som tur är så matchar Red Alert Grey och 11800 tangenterna i färg, förutom texten så klart :/

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fick hem lite skoj idag.
Poker keyset, en CC och ett poker tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta custom knappar?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av daskedennis:

Vart kan man hitta custom knappar?

WASDkeyboards.com är väl den bästa sidan för att göra ett eget set som man vill ha det.

Annars så är det bara att söka på ebay.com, men då får du räkna med att ENTER och vänstershift inte kommer att passa eftersom 99% av alla set dom säljer där är anpassade för US ANSI layout (den med liten enter).

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha färgade keycaps till sitt Model M/Unicomp tangentbord så går det som nämnt tidigare att beställa från Unicomps hemsida.
http://pckeyboard.com/page/category/Buttons

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fick hem lite skoj idag.
Poker keyset, en CC och ett poker tangentbord.

http://i.imgur.com/pC9is.jpg

http://i.imgur.com/NCLjN.jpg

Oväntat snygg kombination faktiskt. Mycket roligare med röda mods än gråa, i alla fall på Poker. På just det tangentbordet blir det rätt tråkigt med gråa mods. Kanske beror på formatet, eller något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Vart kan man hitta custom knappar?

Jag la in ett par sidor i första inlägget

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jahaja, känns som jag floodar denna tråd med bilder. Men men, håller på "lite" med mina tangentbord så det blir lätt såhär.
Ergoclears var fortfarande "meh", så bytte till ghetto reds, passade samtidigt på att byta till lite vitare doubleshots som jag hade på ett annat tangentbord. Och modsen är ju svarta nu, tycker det ser lite bättre ut.