Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Någon som vill göra ett skin till Volvo och Scania, som det står ( Bergqvist ) över sidorutorna och över framrutan på Scania, och på Volvo vill jag att det står Bergqvist bara över framrutan. i vit text på både Scania och Volvo . Alltså dom ska va blåa med vit text, har några bilder till förslag på Scania och Volvo som det står Bergqvist på, men förstår inte hur man lägger upp bilder. Finns det någon godhjärtad med ork tid och lust som skulle vilja göra detta?? Finns det någon som gör skin som har instagram så har jag bilder på scanian och volvon där, jag heter antonmyrvold på instagram. Evigt tacksam för ett svar

Får jag lite tid över så kan jag göra det. Bara skicka referensbilderna på PM så jag får ett hum om hur du vill ha bilarna.

För att lägga in bilder klickar du helt enkelt på "Infoga bild" knappen som finns bredvid YouTube loggan. Eller så kan du göra det manuellt med "[IMG]" taggen "

".

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Får jag lite tid över så kan jag göra det. Bara skicka referensbilderna på PM så jag får ett hum om hur du vill ha bilarna.

För att lägga in bilder klickar du helt enkelt på "Infoga bild" knappen som finns bredvid YouTube loggan. Eller så kan du göra det manuellt med "[IMG]" taggen "*LÄNK TILL MIN BILD*
".

Vad står pm för??

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Vad står pm för??

Kan jag få din mail, så kan jag skicka bilderna. eller telefonnumret så skickar jag en bild på dom;)

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Vad står pm för??

Skrivet av myrre01:

Kan jag få din mail, så kan jag skicka bilderna. eller telefonnumret så skickar jag en bild på dom;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men jag förstår inte hur man infogar bilderna, så det är lättare om jag får din epost så skickar jag bilderna där istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

För att lägga in bilder klickar du helt enkelt på "Infoga bild" knappen som finns bredvid YouTube loggan. Eller så kan du göra det manuellt med "[IMG]" taggen "*LÄNK TILL MIN BILD*
".

jag har skickat bilderna på hur jag vill det ska se ut på email nu, har du tid denna vecka att göra skinnen:)

Permalänk
Skrivet av myrre01:

jag har skickat bilderna på hur jag vill det ska se ut på email nu, har du tid denna vecka att göra skinnen:)

Först och främst så borde du läsa igenom reglerna ett par gånger, det är EJ tillåtet att dubbelposta (vilket du gjort ett antal gånger i denna tråd) och sedan vill jag bara påpeka att du kanske ska vara lite ödmjuk och inte så tjatig om du vill ha någon hjälp. Jag tror inte Mattias P bara sitter och väntar på att få hjälpa dig, han har säkert annat att göra också.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Först och främst så borde du läsa igenom reglerna ett par gånger, det är EJ tillåtet att dubbelposta (vilket du gjort ett antal gånger i denna tråd) och sedan vill jag bara påpeka att du kanske ska vara lite ödmjuk och inte så tjatig om du vill ha någon hjälp. Jag tror inte Mattias P bara sitter och väntar på att få hjälpa dig, han har säkert annat att göra också.

Förlåt mig, inte meningen att masa så mycket!:|

Permalänk

Har planer på att göra ett större skin pack lite längre fram och letar lite efter tips på åkeri som ni skulle vilja se. Jag främst ute efter Scania och Volvo bilar, Renault, Iveco och Mercedes kommer jag garanterat inte röra och DAF får bara min uppmärksamhet om det finns några riktigt fina lackjobb.

Åkeri som jag har på min "vill göra" lista:

Karsten Jensen Transport (Scania)
P.Bjarne Andersen Transport (Scania)
NF Transport Säter (Scania)
Bo Uppman Transport (Volvo)
Bring (Scania + Volvo)
Daniel Karlsson Transport (Scania + Volvo)
Jimmie Karlsson Transport (Scania + Volvo)

Har ett par andra Volvo bilar jag inte riktigt bestämt mig på än. Är mest ute efter att göra skins som är lika dom jag redan har skrivit, jag är ingen som gillar super abstrakta eller airbrushade bilar. Så har ni några tips så tackar jag och tar emot!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Har planer på att göra ett större skin pack lite längre fram och letar lite efter tips på åkeri som ni skulle vilja se. Jag främst ute efter Scania och Volvo bilar, Renault, Iveco och Mercedes kommer jag garanterat inte röra och DAF får bara min uppmärksamhet om det finns några riktigt fina lackjobb.

Bring (Scania + Volvo)

Har ett par andra Volvo bilar jag inte riktigt bestämt mig på än. Är mest ute efter att göra skins som är lika dom jag redan har skrivit, jag är ingen som gillar super abstrakta eller airbrushade bilar. Så har ni några tips så tackar jag och tar emot!

Hej!
Vore roligt och se min lastbil till Volvol
Bodins åkeri

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Bring (Scania + Volvo)

Maser frakt ( Scania )

Permalänk
Skrivet av Obduro:

finns det någon svensk ts, vent, skype etc kanal för ETS 2? trevligt och prata med andra medans man spelar?

Ja!
Euro Truck Simulator 2 Norden
(ETS2 Norden) på Facebook har en TS kanal!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Hej!
Vore roligt och se min lastbil till Volvol
Bodins åkeri

Skrivet av myrre01:

Maser frakt ( Scania )

Tackar! Lägger till dessa på listan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Tackar! Lägger till dessa på listan.

Men va bra tycker om maserfrakt

Permalänk
Medlem

Tjaba!

Det är möjligt att dessa frågor har besvarats tidigare i tråden, men efter typ 10 sidor så tänkte jag att det säkert finns någon snäll själ som kan besvara dem iaf.

1: Bör man uppgradera lastbilarna hos sina förare? Ger det egentligen någonting?

2: När man har ett garage med 3 platser tot (Min bil har en av dom), bör jag uppgradera det för 100k för två till förare eller ska jag köpa ett nytt garage i ett annat land/stad för 180k?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Tjaba!

Det är möjligt att dessa frågor har besvarats tidigare i tråden, men efter typ 10 sidor så tänkte jag att det säkert finns någon snäll själ som kan besvara dem iaf.

1: Bör man uppgradera lastbilarna hos sina förare? Ger det egentligen någonting?

2: När man har ett garage med 3 platser tot (Min bil har en av dom), bör jag uppgradera det för 100k för två till förare eller ska jag köpa ett nytt garage i ett annat land/stad för 180k?

1. Nej, det gör inget men lite coolt är du ju med en flotta med bilar som har samma "stuff", kan jag tycka.

2. Jag kör helt ensam så jag vågar inte svara på denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

1. Nej, det gör inget men lite coolt är du ju med en flotta med bilar som har samma "stuff", kan jag tycka.

2. Jag kör helt ensam så jag vågar inte svara på denna.

Tack för svaret! Jag ser faktiskt till att dom kör likadan bil som mig i samma färg, fast då standardmodellen med en nummerplåt i fönstret med namnet på:) kommer nog få bli ett garage i annan stad, gäller ju att expandera så fort man kan! Skönt att kunna "snabbresa" till fler städer.

Jag tycker du ska anställa lite förare. Så att du kan sitta och svära när dom tar en minuskörning medans du drar in +20.000€ på en körning:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Tjaba!

2: jag tycker du ska uppgradera garaget, det har jag gjort:)

Permalänk

Då var jag klar med myrre01:s skins, här är två bilder om något är intresserad.

http://moooo.org/img/0/3b45219.png

http://moooo.org/img/0/3c1862b.png

Skrivet av TobX:

Tack för svaret! Jag ser faktiskt till att dom kör likadan bil som mig i samma färg, fast då standardmodellen med en nummerplåt i fönstret med namnet på:) kommer nog få bli ett garage i annan stad, gäller ju att expandera så fort man kan! Skönt att kunna "snabbresa" till fler städer.

Jag tycker du ska anställa lite förare. Så att du kan sitta och svära när dom tar en minuskörning medans du drar in +20.000€ på en körning:)

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt problem är att jag aldrig hinner komma "så långt" i spelet då jag spenderar all min tid på att skina/modda mina bilar.... x)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Då var jag klar med myrre01:s skins

Varför står det Valiant på Volvo-lastbilen för? Volvo finns väl i spelet nu?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Varför står det Valiant på Volvo-lastbilen för? Volvo finns väl i spelet nu?

Har helt enkelt inte uppdaterat mitt spel hos mamma än ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Då var jag klar med myrre01:s skins, här är två bilder om något är intresserad.

http://moooo.org/img/0/3b45219.png

Mitt problem är att jag aldrig hinner komma "så långt" i spelet då jag spenderar all min tid på att skina/modda mina bilar.... x)

Tack som fan är så otroligt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Bring (Scania + Volvo)

en fråga! kommer du lägga ut skin packet så man kan ladda hem det??

Permalänk
Skrivet av myrre01:

en fråga! kommer du lägga ut skin packet så man kan ladda hem det??

Japp! Det kommer finnas länkar till alla skinsen när jag är klar, jag kommer även slänga in en länk senare till ett album där man kan se hur projektet rör sig framåt (förhoppningsvis).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Japp! Det kommer finnas länkar till alla skinsen när jag är klar, jag kommer även slänga in en länk senare till ett album där man kan se hur projektet rör sig framåt (förhoppningsvis).

ok, kul!:)

Permalänk
Medlem

Hoj gubbs.
Hur står det till med er?
Jag sitter nu i Dornbirn i Österike, jag är här på jobb.
Detta spel är för mig avkoppling.
Jag laddar in en talbok och sen kör man, normalt flyger tiden och det går 4 timmar innan man ser klockan.
Nu är jag här och har fan nästan abstinens....

En sak til.
Till er som tar er tid att göra skins och moddar.
Hatten av för allt ert jobb.
Utan er skulle dette spel tappa väldigt mycket.
Tusen tack för alla timmar ni sitter och gör detta spel fortfarande kul och roligt.

Lindahl i Dornbirn Österike.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

kan man bara uppgradera ett garage 5 gånger och hur köper man ett till garage?

Permalänk

Goder kväll! Jag skulle behöva lite hjälp med att leta upp en font. Söker fonten eller font som är tillräckligt nära den som används vid "HANSTHOLM" biten.

P. Bjarne Andersen skinnet till Volvon flyter på bra annars ^^

Skrivet av AngelFromAbove:

kan man bara uppgradera ett garage 5 gånger och hur köper man ett till garage?

Du åker till valfri stad, där ska det finnas ett garage till salu.

Visa signatur

Permalänk

Uppdatering på mitt P. Bjarne Andersen skin till Volvo, är fortfarande WIP men inte mycket kvar nu!

Finns det någon här som vet hur jag ska bära mig åt för att skinna solskydd så skulle jag uppskatta den hjälp jag kan få.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sneo:

Nu när man blivit lite smårik har jag börjat leka med större motorer (1300/1500 hp), därav ett par frågor:

- Har någon koll på vilken lastbil/växellåda som tillåter högsta maxfarten? Volvon verkar stanna vid dryga 150 km/h, en DAF jag testade gick upp mot 160 km/h. Men om någon har erfarenhet från andra märken? Eller om det finns en mod som lägger till växellådor med högre maxhastighet?
- Kurvtagning i 140-150 km/h är ju en konst i sig Men vet någon om det gör skillnad om har 4x2 eller 6x4-chassi? Man tänker ju att det senare skulle hjälpa, men om det inte gör någon skillnad kör jag hellre med 4x2 för mer diesel/bensin..

Jag kör Scania V8 med 1500hp och 4x6, den brukar kunna göra runt 155 men har inte försökt att absolut maxa den Har inte testat nåt annat märke med den kraften så jag kan inte jämföra. Skulle vara skönt att hitta nån modifierad växellåda så man kan ligga och dra på låga varv i ~120 km/h. Har sett ett youtube-klipp där nån hade donat med den själv men har inte sett någon mod. Har inte letat speciellt än heller, menmen

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM