Permalänk
Skrivet av Triffid:

Inet har fått in dem i lager nu och mitt tangentbord är skickat

Ah tur jag bestämde mig för att kolla sweclockers snabbt innan jag måste dra iväg och såg ditt inlägg, la en beställning direkt när jag såg hur få de hade i lager (5 av varje tycks det som) Man tackar för infot! Röda brytare med vit PBT blev det här

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Ah tur jag bestämde mig för att kolla sweclockers snabbt innan jag måste dra iväg och såg ditt inlägg, la en beställning direkt när jag såg hur få de hade i lager (5 av varje tycks det som) Man tackar för infot! Röda brytare med vit PBT blev det här

Trevligt, tog också en med röda och vit PBT (dock ej engraved).

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hur är det med G2PRO i mörka rum (det med vita knappar och gråa bokstäver)? Ser man hyfsat? Inte för att jag tittar så mycket på tangentbordet men ifall att Jag bruka oftast släcka lampan i taket och ha en liten lampa lite längre ifrån. Har dock inte bestämt mig över om jag ska skaffa röda eller bruna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Skrivet av Nehemja:

Hur är det med G2PRO i mörka rum (det med vita knappar och gråa bokstäver)? Ser man hyfsat? Inte för att jag tittar så mycket på tangentbordet men ifall att Jag bruka oftast släcka lampan i taket och ha en liten lampa lite längre ifrån. Har dock inte bestämt mig över om jag ska skaffa röda eller bruna

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt tangentbord ligger på posten och väntar, kan rapportera ikväll när jag hämtat det

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Var precis och hämtade ut mitt tangentbord. Gillar verkligen utseendet man märker dock problemen med spacebar tillverkningen; den ser lite lustig ut hehe. Inget jag klagar över dock, det är snarare lite karaktärsbyggande för tangentbordet !

MX-red är väl okej, första intryck är att det är mer nice än mina tidigare mx bruna iaf. Hur det står sig mot mitt topre får vi se efter längre användning. Det är dock något med topres tangented som gör att jag fortf efter 1 år träffar fel ibland , tror att det har lite smalare tangenter eller något.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nehemja:

Hur är det med G2PRO i mörka rum (det med vita knappar och gråa bokstäver)? Ser man hyfsat? Inte för att jag tittar så mycket på tangentbordet men ifall att Jag bruka oftast släcka lampan i taket och ha en liten lampa lite längre ifrån. Har dock inte bestämt mig över om jag ska skaffa röda eller bruna

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inga problem att se bokstäverna, och jag har en liten 10W lampa som lyser svart några meter bakom mig, så det blir nog inga problem.

Permalänk

Jaha då var tangentbordet uthämtat och jag måste säga att jag håller med dig Huttala, det är ett fantastiskt tangentbord Space är ju onekligen lite skum (känns väldigt stum jämfört med de andra tangenterna), men absolut inte dålig/irriterande på något sätt. Annars är allt super, jag tycker PBT keycapsen har fantastiskt härlig finish och var värt 150kr extra utan tvekan.

Men det kanske bästa för min del, det har väldigt lite ping som bara hörs om jag lägger örat väldigt nära tangentbordet. Detta känns otroligt skönt efter att jag skickat tillbaka totalt fyra tangentbord tidigare pga störande mkt ping.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Sluta frestas

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Blir nog dock ett CM rapid fire för mig till jul då man får den för halva priset gentemot G2Pro. synd att man inte hade mer pengar och inte så mycket man måste spara till etc, annars skulle jag köpt G2Pro direkt. Måste bara tillägga att det var en riktig fin recension och att jag alltid njuter av att läsa dina Guider/recensioner Huttala

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nehemja:

Blir nog dock ett CM rapid fire för mig till jul då man får den för halva priset gentemot G2Pro. synd att man inte hade mer pengar och inte så mycket man måste spara till etc, annars skulle jag köpt G2Pro direkt. Måste bara tillägga att det var en riktig fin recension och att jag alltid njuter av att läsa dina Guider/recensioner Huttala

Quickfire är också ett riktigt bra tangentbord, så du kommer nog bli nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Tangentbordet är inte köpt, har fått det direkt från Ducky.
Det ska dock komma till butik närsomhelst, tror det var redan denna vecka.

ser att jimms.fi säljer ducky TKL nu väljer mellan ett sådant och ett Shine2, sku villa ha alla tangenter belysta dock

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ett Ducky G2Pro Tenkeyless ifrån Inet

Hoppas värkligen jag blir nöjd med de bruna brytarna..

Då jag har ett Qpad mk80 pro? som ligger trasigt med blåa och använder ett steelseries 6gv2 i skrivandes stund,
Men inget utav dessa två tangentbord har lyckats tillfredställa mej till 100..

Väntar med stor längtan!

BTW Tog det med svart chassi och vita tangenter så sexigt.

Visa signatur

ok

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Frankoz:

Jag köpte precis ett Ducky G2Pro Tenkeyless ifrån Inet

Hoppas värkligen jag blir nöjd med de bruna brytarna..

Då jag har ett Qpad mk80 pro? som ligger trasigt med blåa och använder ett steelseries 6gv2 i skrivandes stund,
Men inget utav dessa två tangentbord har lyckats tillfredställa mej till 100..

Väntar med stor längtan!

BTW Tog det med svart chassi och vita tangenter så sexigt.

Har du fått hem ditt tangentbord ännu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Har du fått hem ditt tangentbord ännu ?

Aa jag fickhem det redan igår, Inet har så grymmt snabb leverans :).

Grymt nöjd med tangentbordet känns som att kvaliten är topnotch, men jag läste någonstanns att på det bruna switcharna skulle det vara andra switchar på F tangenterna någon special verition?. I överlag är ja jävligt nöjd med det hade kunnat varit en aning längre Usb sladd haha

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Var precis och hämtade ut mitt tangentbord. Gillar verkligen utseendet man märker dock problemen med spacebar tillverkningen; den ser lite lustig ut hehe. Inget jag klagar över dock, det är snarare lite karaktärsbyggande för tangentbordet !

MX-red är väl okej, första intryck är att det är mer nice än mina tidigare mx bruna iaf. Hur det står sig mot mitt topre får vi se efter längre användning. Det är dock något med topres tangented som gör att jag fortf efter 1 år träffar fel ibland , tror att det har lite smalare tangenter eller något.

Gjorde rent mitt topre för ett par dagar sedan och slogs av hur små tangenterna såg ut, så det ligger nog nånting i det. Däremot har jag inga problem med att träffa rätt.

Permalänk
Medlem

Hej, en fråga här. Vet du om det finns ngt likvärdigt t-bord som detta som har handlovsstöd? Är beroende av det och vill inte vara utan om jag byter t-bord. Sedan undrar jag också vad det är för slags glasskiva du har på bilderna vid t-borden? Är det ngn slags egengjort handlovsstöd eller vad? Om det är det hur har du gått tillväga för att fixa det?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ah såg att Inet hade denna - http://www.inet.se/produkt/6606375/ducky-wrist-rest-fullsize - ngn som testat den till Duckys t-bord? Blir lite dyrt om man ska ha ett sådant plus t-bord 1600 kr typ... Värt det?

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Ah såg att Inet hade denna - http://www.inet.se/produkt/6606375/ducky-wrist-rest-fullsize - ngn som testat den till Duckys t-bord? Blir lite dyrt om man ska ha ett sådant plus t-bord 1600 kr typ... Värt det?

Jag har ett sådant till mitt Ducky Shine 2. Har man redan pungat ut 1500 kr för ett tangentbord så är ju 279 kr lätt värt att spendera på ett handlovsstöd som är riktigt kritiskt till detta tangentbord om man planerar att använda det längre än 1 min.

Värt att tänka på är att stödet glider ganska mycket på bordet, iallafall på mitt. Jag köpte en "anti-glid matta" (eller vad det nu heter) för 20 kr, och la undertill. Det fungerar nu perfekt och gör att man äntligen kan använda tangentbordet som en normal människa. För övrigt känns stödet väldigt kvalitativt och är väldigt skönt för handlederna, och det verkar ej dra åt sig mycket smuts heller.
1779 kr totalt blev det - men jag lär inte behöva byta tangentbord på väldigt, väldigt länge.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Ducky har även en variant för TKL (dvs kortare), som t.ex. MaxFPS säljer.

Skrivet av Tri_State:

Jag har ett sådant till mitt Ducky Shine 2. [...]

Värt att tänka på är att stödet glider ganska mycket på bordet, iallafall på mitt. Jag köpte en "anti-glid matta" (eller vad det nu heter) för 20 kr, och la undertill. Det fungerar nu perfekt och gör att man äntligen kan använda tangentbordet som en normal människa. För övrigt känns stödet väldigt kvalitativt och är väldigt skönt för handlederna, och det verkar ej dra åt sig mycket smuts heller. [...]

Ah, antiglidmatta är ju en uppenbar lösning nu när du säger det (facepalm på mig som planerat att köpa dyr gummispray)! Vilken sort och varifrån? Clas Ohlson har ju vet jag, men inte i lämpligt format (dvs bara en liten kvadrat) om jag minns rätt. Fast det går ju förstås att klippa till bitar och limma fast...

Köpte nämligen ett Ducky TKL handlovsstöd till min sambo, och det glider tyvärr du(c)ktigt. Det märks att Ducky "snålat"; jag har ett Filco TKL handlovsstöd själv, som har markant högre kvalité och är betydligt mindre glidbenäget, men så kostade det nästan det dubbla, så jag hade köpt ett Ducky jag också om det hade funnits till salu när jag köpte.

Iofs så är ju inte Filcos helt glidfritt det heller, så egentligen borde jag ge det samma behandling som Duckys...

Undrar hur Filco men särskilt Ducky har tänkt egentligen - när i hela friden är det en fördel att handlovsstödet kan glida omkring? Pappskallar.

Tillägg: En nackdel med Filcos är förresten att det stank något oerhört i början (läderimpregnering gissar jag?) - det tog flera veckor innan lukten gick bort helt. Duckys var i princip luktfri direkt ur kartong.

Tillägg 2: Filcot luktar faktiskt fortfarande perkele, men bara med näsan direkt mot.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Jag har ett sådant till mitt Ducky Shine 2. Har man redan pungat ut 1500 kr för ett tangentbord så är ju 279 kr lätt värt att spendera på ett handlovsstöd som är riktigt kritiskt till detta tangentbord om man planerar att använda det längre än 1 min.

Värt att tänka på är att stödet glider ganska mycket på bordet, iallafall på mitt. Jag köpte en "anti-glid matta" (eller vad det nu heter) för 20 kr, och la undertill. Det fungerar nu perfekt och gör att man äntligen kan använda tangentbordet som en normal människa. För övrigt känns stödet väldigt kvalitativt och är väldigt skönt för handlederna, och det verkar ej dra åt sig mycket smuts heller.
1779 kr totalt blev det - men jag lär inte behöva byta tangentbord på väldigt, väldigt länge.

Ok kan du länka till "anti-glid mattan"? Ska avvakta till mellandagsrean tänkte jag och se om man kan ha lite tur om Inet tänkt rea ngt eller så. Annars ska jag nog slå till på ett sådant där. Håller det en tre år i alla fall är det ju klart värt det. Vilka brytare ska man satsa på om man som jag spelar mest RTS/Strategiespel?

Edit: en fråga, kan du säga ngt om dess bakgrundsbeslysning? Inte hittat ngt om det i tråden, vore skönt om det fanns, fast då i normal nivå så det inte lyser upp som ngn jävla julgran om ma nsäger så.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ducky har även en variant för TKL (dvs kortare), som t.ex. MaxFPS säljer.

Ah, antiglidmatta är ju en uppenbar lösning nu när du säger det (facepalm på mig som planerat att köpa dyr gummispray)! Vilken sort och varifrån? Clas Ohlson har ju vet jag, men inte i lämpligt format (dvs bara en liten kvadrat) om jag minns rätt. Fast det går ju förstås att klippa till bitar och limma fast...

Köpte nämligen ett Ducky TKL handlovsstöd till min sambo, och det glider tyvärr du(c)ktigt. Det märks att Ducky "snålat"; jag har ett Filco TKL handlovsstöd själv, som har markant högre kvalité och är betydligt mindre glidbenäget, men så kostade det nästan det dubbla, så jag hade köpt ett Ducky jag också om det hade funnits till salu när jag köpte.

Iofs så är ju inte Filcos helt glidfritt det heller, så egentligen borde jag ge det samma behandling som Duckys...

Undrar hur Filco men särskilt Ducky har tänkt egentligen - när i hela friden är det en fördel att handlovsstödet kan glida omkring? Pappskallar.

Tillägg: En nackdel med Filcos är förresten att det stank något oerhört i början (läderimpregnering gissar jag?) - det tog flera veckor innan lukten gick bort helt. Duckys var i princip luktfri direkt ur kartong.

Tillägg 2: Filcot luktar faktiskt fortfarande perkele, men bara med näsan direkt mot.

Skrivet av MrM3:

Ok kan du länka till "anti-glid mattan"? Ska avvakta till mellandagsrean tänkte jag och se om man kan ha lite tur om Inet tänkt rea ngt eller så. Annars ska jag nog slå till på ett sådant där. Håller det en tre år i alla fall är det ju klart värt det. Vilka brytare ska man satsa på om man som jag spelar mest RTS/Strategiespel?

Edit: en fråga, kan du säga ngt om dess bakgrundsbeslysning? Inte hittat ngt om det i tråden, vore skönt om det fanns, fast då i normal nivå så det inte lyser upp som ngn jävla julgran om ma nsäger så.

Tror jag köpte den på Coop faktiskt, om jag minns rätt. Går nog ej att hitta på nätet, men den kostade runt 20 kr som sagt. Ser ut såhär:

Vad gäller bakrundsbelysningen så är den nog den bästa jag sett på något tangentbord, just för att du kan justera den så mycket. Den har 5 nivåer av styrka, varav de enda användbara nivåerna är de två lägsta. Den högsta nivån kan man kanske använda för att göra folk blind med.
Sen att man kan välja exakt vilken knapp som lyser upp gör det ännu bättre, även ifall jag ej riktigt behöver den funktionen för jag kollar i princip aldrig på tangentbordet när jag skriver. Jag vill mest ha bakrundsbelysning för utseendets skull.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Tror jag köpte den på Coop faktiskt, om jag minns rätt. Går nog ej att hitta på nätet, men den kostade runt 20 kr som sagt.

Ok, tackar, får ta och köra förbi där en sväng och kolla!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ok, tackar, får ta och köra förbi där en sväng och kolla!

Gör så.
Värt att notera är att det är en rulle jag köpte, inga enskilda mattor. Sen klipper man ut det mått man behöver.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Gör så.
Värt att notera är att det är en rulle jag köpte, inga enskilda mattor. Sen klipper man ut det mått man behöver.

Kan du kolla och se om det finns ngt märke/namn på rullen du köpte? Är lite lättare att fråga i butik efter produkten då om man säger så

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem mitt ducky med blåa switchar och pbt-caps. Vet inte om det är tack vare pbt capsen men det känns mycket bättre än filcos bord. Klicken från switcharna är mer dämpade och klickar inte lika högt som på filcos, känns nästan som en annan switch.

Mellanslag känns riktigt konstig, mycket segare än dom andra tangenterna. Missade mellanslag ett par gånger när jag började skriva men man lärde sig efter några sekunder.

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Kan du kolla och se om det finns ngt märke/namn på rullen du köpte? Är lite lättare att fråga i butik efter produkten då om man säger så

Ganska säker på att de stod antingen ICA eller Coop på den. Det spelar egentligen ingen roll vilket märke det är ju, sålänge det fyller sin funktion.
Tror jag "lånade" ut rullen till en polare som också behövde lite, men gå in på Coop eller ICA och fråga så lär du hitta det.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Juste, jag skulle återkomma efter ett tag angående tangenterna och om de blir skitiga.
Har nu använt tangentbordet dagligen sen jag fick hem det och tangenterna är fortfarande vita och fina, ser ingen tendens till att de ska ha skitat ner sig.

Antingen har jag väldigt rena fingrar eller så är PBT bra på att inte dra åt sig smuts, men med tanke på att jag snusar så kan jag inte tänka mig att jag har speciellt rena fingrar, så tror nog allt att dessa caps håller sig rena för de flesta.

Permalänk
Medlem

Beställde äntligen ett Ducky G2pro tkl från maxfps med vita knappar och gråa märken. valde röd switch hoppas jag får den imårn eller på fredag

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nehemja:

Hur är det med G2PRO i mörka rum (det med vita knappar och gråa bokstäver)? Ser man hyfsat? Inte för att jag tittar så mycket på tangentbordet men ifall att Jag bruka oftast släcka lampan i taket och ha en liten lampa lite längre ifrån. Har dock inte bestämt mig över om jag ska skaffa röda eller bruna

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter nedsläckt med bara skärmen som lyse och jag ser bokstäverna perfekt, bokstäverna ser nästan svarta ut mot det vita i mörkret.

Permalänk
Medlem

Titta vad jag fick med posten idag :), beställde den igår kl 14 och fick den på posten för ca 1 timme sen

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL