GTX 670 + i5 eller i7 hållbart framöver?

Permalänk
Medlem

GTX 670 + i5 eller i7 hållbart framöver?

Tjenare tjenare gott folk.
Julafton närmar sig och jag har tänkt att uppgradera mitt ruckel hemma.

Har just nu ett GTS 250, (3 år gammalt) och en 2.6GHz processor från AMD.
Känner att datorn inte hänger med i spelen lika bra längre.

Men om jag ny byter ut dom två mot 670 och en intel i5 eller 7, kommer jag då klara mig ett tag framöver eller kommer det kännas segt om 2 år igen?

För tror jag kan behålla allt det gamla i datorn för övrigt då nätagget och moderkortet är relativt starka.

Så vad tror ni?

Jag får just nu inte ut 120 fps i LoL vilket gör att jag inte får ut 120hz från min skärm heller antar jag?
Annars så spelar jag väl LoL, Guild Wars 2, Skyrim och Black mesa. Men vill ju även kunna köpa nya spel framöver och kunna klara av dom med över 60 fps.

Jag har även läst lite i den nyskapade tråden angående uppgradering från 580 till 670. Men skulle gärna vilja ha lite synpunkter själv.

Tack på förhand!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk

Köp en 3570k och ett 7970 (windforce kylaren) och 8gb ram ifall du inte har det redan då ram minne är så billigt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Är rädd för att oavsett vad man köper idag så kommer det att kännas gammalt om två år.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K MB: Asus P8Z77-V HDD: Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 2 x 1GB Seagate Baracuda RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Gfx: ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB Nätagg: be quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold Chassi: Gammalt Lian-Li DAC/Hörlursförstärkare: Lead Audio LA-100 Hörlurar: Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt Radeon förut, är det verkligen rekommenderat över Geforce? Nvidia känns mycket säkrare/stabilare på nått sätt.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Eftersom du har en AMD processor idag så åker du på att köpa nytt moderkort också vid köp av en i5/i7a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjeltman:

Är rädd för att oavsett vad man köper idag så kommer det att kännas gammalt om två år.

Jo det kanske är sant, men att man ändå hänger med i spelen menar jag. Kanske inte 60+ fps på ultra hela tiden men iallfall kunna få ut runt 60fps på de flesta spelen.
Känns så tråkigt just nu bara för att jag köpte Collectors på Gw2 för ca 1.2k och så springer jag runt med 30-40~ fps just nu :/ Kommer ju kännas gudomligt när man når över 60 ist.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Eftersom du har en AMD processor idag så åker du på att köpa nytt moderkort också vid köp av en i5/i7a.

Aha, fan var rädd för det. Isåfall är det ju de 3 värsta prisklumparna jag måste byta ut.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xangeon:

Har aldrig använt Radeon förut, är det verkligen rekommenderat över Geforce? Nvidia känns mycket säkrare/stabilare på nått sätt.

Det beror nog till stor del på att AMD skiter i marknadsföring och att Nvidia har fler fanboys. Men min subjektiva uppfattning är också att Nvidia är lite mer stabilt.

Vilken CPU har du? Om den är någorlunda hyfsad kommer en grafikkortsuppgradering räcka långt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Har aldrig använt Radeon förut, är det verkligen rekommenderat över Geforce? Nvidia känns mycket säkrare/stabilare på nått sätt.

ATI korten och Nvidia korten är båda väldigt bra, det är en kamp som petar ner den ene och höjer den andre varje halvår så båda tillverkarna är väldigt bra!!

Däremot så presterar ATI korten bättre idag. ATI vann 2012 kampen! Ett 7970 presterar ca 15 % bättre än ett 670 från nvidia, tror tom att det är bättre än ett 680 trotts att 680 ligger en prisklass över.
Detta är tack vare att Ati har en så himla mycket bättre mjukvara just nu och nvidia kommer mest troligt inte släppa någon mjukvaraförbättring till 600 serien.
Därför kör alla ATi just nu!

Sedan tycker jag det är roligt att du säger att ATI korten känns ostabila när du har en AMD processor xD
Amds grafikkort är atm bättre än nvidia, Amds processorer är långt ifrån Intels däremot!

Sedan tycker jag inte du behöver en i7a. en bra i5 räcker gott och väl och håller sig bra länge också!
Asus 7970, i5, 8 gb 1600 mhz ram, modekort som stödjer det och möjligtvis en ssd då de är så billiga nu?

Skulle jag köpa nytt idag skulle ja köpa det, kolla runt i övriga trådar och du kommer få bekräftat att personer som ställer liknande frågor som dig blir tipsade om 7970!

Permalänk
Inaktiv

Tycker att HD7970 definitivt är det bästa köpet idag, tillsammans med en i5-3570K.

Tidigare var GTX 670 mer värt, men absolut inte nu. HD7970 ger GTX 680-liknande prestanda för en tusenlapp mindre, särskilt efter uppdateringarna av drivrutinerna.

i5-3570K gäller framför i7 för spel, eftersom åtta trådar ger närmare noll prestandavinst och ibland även en förlust.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

ATI korten och Nvidia korten är båda väldigt bra, det är en kamp som petar ner den ene och höjer den andre varje halvår så båda tillverkarna är väldigt bra!!

Däremot så presterar ATI korten bättre idag. ATI vann 2012 kampen! Ett 7970 presterar ca 15 % bättre än ett 670 från nvidia, tror tom att det är bättre än ett 680 trotts att 680 ligger en prisklass över.
Detta är tack vare att Ati har en så himla mycket bättre mjukvara just nu och nvidia kommer mest troligt inte släppa någon mjukvaraförbättring till 600 serien.
Därför kör alla ATi just nu!

Sedan tycker jag det är roligt att du säger att ATI korten känns ostabila när du har en AMD processor xD
Amds grafikkort är atm bättre än nvidia, Amds processorer är långt ifrån Intels däremot!

Sedan tycker jag inte du behöver en i7a. en bra i5 räcker gott och väl och håller sig bra länge också!
Asus 7970, i5, 8 gb 1600 mhz ram, modekort som stödjer det och möjligtvis en ssd då de är så billiga nu?

Skulle jag köpa nytt idag skulle ja köpa det, kolla runt i övriga trådar och du kommer få bekräftat att personer som ställer liknande frågor som dig blir tipsade om 7970!

finns inget som heter ati längre;) det är amd hela vägen ;);)

Permalänk
Medlem

om du har rätt moderkort så kan ju även FX-8350 vara ett alternativ.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xangeon:

Har aldrig använt Radeon förut, är det verkligen rekommenderat över Geforce? Nvidia känns mycket säkrare/stabilare på nått sätt.

Jag kan iallafall säga så här att Catalyst Control Center är ingen höjdare. Programmet och dess GUI känns hemmagjort. Jag försökte köra Eyefinity igår för att testa om mitt 7970 skulle klara det med duglig framerate (vilket det föga förvånande inte gjorde), och det var rätt jobbigt att ställa in, med skärmar som blev svarta och fönster och annat som hoppade mellan skärmarna. Allmänt jobbigt bara.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Kör du enkelskärmslösning så är det varken det ena laget bättre än det andra. Kan inte säga jag har haft nåt problem, som inte var orsakad av mig själv då med mina kort, 6870/460 GTX/8800 GT.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag kan iallafall säga så här att Catalyst Control Center är ingen höjdare. Programmet och dess GUI känns hemmagjort. Jag försökte köra Eyefinity igår för att testa om mitt 7970 skulle klara det med duglig framerate (vilket det föga förvånande inte gjorde), och det var rätt jobbigt att ställa in, med skärmar som blev svarta och fönster och annat som hoppade mellan skärmarna. Allmänt jobbigt bara.

skit bakom spakarna brukar det vara i 99% av fallen.

Permalänk
Medlem

Om din CPU är köpt samtidigt som Grafikkortet och du inte snålade då kan den fortfarande överleva en uppgradering till om du vill hålla i kosingarna.

Om du spelar på 1920*1080 skulle jag även rekommendera 660 (utan TI)
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1967&o=produkt_pris_in...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2033&o=produkt_pris_in...

7970 är 43% bättre (http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...)
och 74% dyrare (3 128:-/1 790:-)

Mest för att det är roligare (och man brukar tjäna på) att kort i 2000:- klassen vartannat år istället för 3000:- klassen var tredje år.

Permalänk
Medlem

Fattade princip ingenting av AMDs kontrollpanel vad alla inställningar gör där. Däremot så finns det en beskrivning i Nvidias kontrollpanel och vilka inställningar som passar dig bäst.

Om man t.ex pekar på inställning som t.ex FXAA i kontrollpanelen så står det vad FXAA betyder och vad det gör.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

ATI korten och Nvidia korten är båda väldigt bra, det är en kamp som petar ner den ene och höjer den andre varje halvår så båda tillverkarna är väldigt bra!!

Däremot så presterar ATI korten bättre idag. ATI vann 2012 kampen! Ett 7970 presterar ca 15 % bättre än ett 670 från nvidia, tror tom att det är bättre än ett 680 trotts att 680 ligger en prisklass över.
Detta är tack vare att Ati har en så himla mycket bättre mjukvara just nu och nvidia kommer mest troligt inte släppa någon mjukvaraförbättring till 600 serien.
Därför kör alla ATi just nu!

Sedan tycker jag det är roligt att du säger att ATI korten känns ostabila när du har en AMD processor xD
Amds grafikkort är atm bättre än nvidia, Amds processorer är långt ifrån Intels däremot!

Sedan tycker jag inte du behöver en i7a. en bra i5 räcker gott och väl och håller sig bra länge också!
Asus 7970, i5, 8 gb 1600 mhz ram, modekort som stödjer det och möjligtvis en ssd då de är så billiga nu?

Skulle jag köpa nytt idag skulle ja köpa det, kolla runt i övriga trådar och du kommer få bekräftat att personer som ställer liknande frågor som dig blir tipsade om 7970!

Tjena , hade biltur på 2 timmar så var iväg ett tag.

Jag kanske inte uttryckte mig helt rätt men när jag påpeka att det var "stabilare" så menar jag nog som någon annan här nämnde att det är typ nvidia man hör om hela tiden, och att de flesta runt omkring mig kör nvidia skulle jag tro.

Men tack för ett grymt svar!
Fick min dator för 3 jular sen, inte jag som byggde den dock.

Men har en AMD athlon 2.6 ghz som går clocka tror jag.
Ett nvidia GTS 250
vetifasen vad jag har för moderkort dock, måste kolla upp det.

Tack till alla andra också för grymma svar, ska gå igenom alla flertal gånger så jag inte missar något!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

men en gts250 håller inte lika länge som en 670 gör, så kör på 3570k + 670, det har jag iaf, och den kommer hålla troligtvis längre än min gamla gt 230 (tre år gammalt), och om jag kan hålla mig med en gt 230 i 3 år kan jag nog det också med en 670 (mer egentligen, då 670 är flera gånger bättre = flera år längre... och kolla min sign om du är intresserad av nåt mer ^^)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

detta är rätt så "framtidssäkert" troligtvis så kommer spelen kunna använda sig av mer än 4 kärnor snart så därför tog jag 3770K
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2587967/2012-11-25

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Jag kan iallafall säga så här att Catalyst Control Center är ingen höjdare. Programmet och dess GUI känns hemmagjort. Jag försökte köra Eyefinity igår för att testa om mitt 7970 skulle klara det med duglig framerate (vilket det föga förvånande inte gjorde), och det var rätt jobbigt att ställa in, med skärmar som blev svarta och fönster och annat som hoppade mellan skärmarna. Allmänt jobbigt bara.

Låter mer som du gjorde fel än att det var CCC som strulade. Kan ju säga att Nvidias panel känns ännu mer hemmagjord. Säg vad du vill om Nvidia men deras kontrollpanel är värdelös. Vet man hur man använder CCC så är det absolut inga problem.

Skrivet av Xangeon:

Tjenare tjenare gott folk.
Julafton närmar sig och jag har tänkt att uppgradera mitt ruckel hemma.

Har just nu ett GTS 250, (3 år gammalt) och en 2.6GHz processor från AMD.
Känner att datorn inte hänger med i spelen lika bra längre.

Men om jag ny byter ut dom två mot 670 och en intel i5 eller 7, kommer jag då klara mig ett tag framöver eller kommer det kännas segt om 2 år igen?

För tror jag kan behålla allt det gamla i datorn för övrigt då nätagget och moderkortet är relativt starka.

Så vad tror ni?

Jag får just nu inte ut 120 fps i LoL vilket gör att jag inte får ut 120hz från min skärm heller antar jag?
Annars så spelar jag väl LoL, Guild Wars 2, Skyrim och Black mesa. Men vill ju även kunna köpa nya spel framöver och kunna klara av dom med över 60 fps.

Jag har även läst lite i den nyskapade tråden angående uppgradering från 580 till 670. Men skulle gärna vilja ha lite synpunkter själv.

Tack på förhand!

Spelar egentligen ingen roll om du väljer ett 670/80 eller ett HD7970. Du kommer att bli nöjd hur som haver.. Se bara till att välja en med eftermarknadkylare typ Windforce eller DCIIU. Sedan borde du uppdatera hela platformen. 3570k + moderkort + minne + valfri GPU så har du en dator som håller i minst två-tre år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firsov:

Detta är tack vare att Ati har en så himla mycket bättre mjukvara just nu och nvidia kommer mest troligt inte släppa någon mjukvaraförbättring till 600 serien.

Bra skrivet men hold your horses på den här punkten!
Jag tror tvärtom-Att Nvidia nu ogillar läget och jobbar på en ny och fräsch drivrutin som kan lyfta upp 600-serien igen och ta prestandakronan för så fungerar ju Nvidia... Dessutom så sköts ju "Maxwell" upp och det måste väl ändå vara ett tecken på att dom inriktar sig på att förbättra mjukvaran?

Angående hur stabila Nvidias drivrutiner är jämfört med AMD's drivrutiner så vet jag iaf att Nvidias inte alltid är en höjdare. Fick minst 1 drivrutinskrasch i WoW när jag spelade det med grafikkortet i signaturen hela tiden och en gång blev skärmen helt svart och det gick inte att göra någonting med datorn när jag installerade en drivutin.
Både företagen har nog sina stabila och ostabila drivrutiner!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tycker att du ska köpa ett 7970 istället, det har mer minne och mer prestanda.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

att Nvidia korten skulle vara stabilare är en jävligt utbredd myt...

Jag har kört Nvidia ett par gånger (senaste GTX 470) och måste säga att de kort som buggat mest för mig är av märket Nvidia!!! Deras kontrollpanel är för visso kanske lite lättare att fatta men man kan nog jobba runt i CCC också 6950:it som jag har nu har funkat felfritt sedan maj förra året Inget har krånglat hittils what so ever

AMDs FX-8350 är dessutom lika bra som Intels dito i spel, i olika benchmarks händer det att AMD halkar men då är det för att programmen är dåligt trådade :/ Men med lite tur kan man få upp den i rysande 5Ghz och då springer den ifrån ordentligt!

Sista argumentet jag har är att AMD är påväg i konkan och om det sker får både Nvidia och Intel splitta på sig och då det sker får vi vänta oss 10.000kr processorer och grafikkort blir väl kul eller hur?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Tycker att HD7970 definitivt är det bästa köpet idag, tillsammans med en i5-3570K.

Tidigare var GTX 670 mer värt, men absolut inte nu. HD7970 ger GTX 680-liknande prestanda för en tusenlapp mindre, särskilt efter uppdateringarna av drivrutinerna.

i5-3570K gäller framför i7 för spel, eftersom åtta trådar ger närmare noll prestandavinst och ibland även en förlust.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror nog isåfall det blir i5 istället då jag sparar en tusenlapp. Om nu skillnaden inte var så stor .
Tack för svaret!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Tjenare tjenare gott folk.
Julafton närmar sig och jag har tänkt att uppgradera mitt ruckel hemma.

Har just nu ett GTS 250, (3 år gammalt) och en 2.6GHz processor från AMD.
Känner att datorn inte hänger med i spelen lika bra längre.

Men om jag ny byter ut dom två mot 670 och en intel i5 eller 7, kommer jag då klara mig ett tag framöver eller kommer det kännas segt om 2 år igen?

För tror jag kan behålla allt det gamla i datorn för övrigt då nätagget och moderkortet är relativt starka.

Så vad tror ni?

Jag får just nu inte ut 120 fps i LoL vilket gör att jag inte får ut 120hz från min skärm heller antar jag?
Annars så spelar jag väl LoL, Guild Wars 2, Skyrim och Black mesa. Men vill ju även kunna köpa nya spel framöver och kunna klara av dom med över 60 fps.

Jag har även läst lite i den nyskapade tråden angående uppgradering från 580 till 670. Men skulle gärna vilja ha lite synpunkter själv.

Tack på förhand!

kör på i5 3570k med rejäl vattenkylning, ett 7970 + 8gb ram och SSD osv

och har själv problem att driva GW2 laggfritt överallt, Lion's arch får mitt GTX 680 att slita och får väl average 40-45fps där

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

att Nvidia korten skulle vara stabilare är en jävligt utbredd myt...

Jag har kört Nvidia ett par gånger (senaste GTX 470) och måste säga att de kort som buggat mest för mig är av märket Nvidia!!! Deras kontrollpanel är för visso kanske lite lättare att fatta men man kan nog jobba runt i CCC också 6950:it som jag har nu har funkat felfritt sedan maj förra året Inget har krånglat hittils what so ever

AMDs FX-8350 är dessutom lika bra som Intels dito i spel, i olika benchmarks händer det att AMD halkar men då är det för att programmen är dåligt trådade :/ Men med lite tur kan man få upp den i rysande 5Ghz och då springer den ifrån ordentligt!

Sista argumentet jag har är att AMD är påväg i konkan och om det sker får både Nvidia och Intel splitta på sig och då det sker får vi vänta oss 10.000kr processorer och grafikkort blir väl kul eller hur?

Ahh, det är så jävla svårt det här. Men utifrån alla kommentarer så är det ju iallfall helt säkert ett 7970 eller ett 670 som gäller.

Tack!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kör på i5 3570k med rejäl vattenkylning, ett 7970 + 8gb ram och SSD osv

och har själv problem att driva GW2 laggfritt överallt, Lion's arch får mitt GTX 680 att slita och får väl average 40-45fps där

Jo ssd kör jag på och den funkar felfritt, men hur är det ute i världen på Gw2? Har nämligen en polare som säger som du, att Lions arch laggar för han. Men inte annars.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Överklockat ivybridge/sandybridge kommer nog hålla i många år, bara byta grafikkort ibland
Antar att AMDs nya också är ok.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Jo ssd kör jag på och den funkar felfritt, men hur är det ute i världen på Gw2? Har nämligen en polare som säger som du, att Lions arch laggar för han. Men inte annars.

annars är det inga problem AMD's kort fick en riktig prestandaskjuts nyligen som gör dem extremt mycket prisvärdare när man jämför med Nvidia's kort, ångrar verkligen mitt 4700kr's GTX 680 som presterar sådär 5% bättre än 3300kr's 7970 i bästa fall

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

detta kan jag rekommendera, bry dig inte om recensionen, bara någon som har fått ett defekt kort som kan hända alla!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.