android och svt play på en enkortsdator

Permalänk
Medlem

android och svt play på en enkortsdator

såg att komplett precis hade släppt en ny enkortsdator som verkar passa perfekt till mig länk. Det den ska göra är att streama saker från svt-play till Tv:en och här kommer frågerna, funkat det svt-play appen för android på större skärmar? har hört att vissa ägare av android-surfplattor säga att det funkar dåligt på surfplattor, har någon testat detta på en Tv? Alernativt kan man via webläsaren streama Svt-play(har ingen android enhet hemma så kan inte testa)?

Kanske skulle legat i android delen av forumet, isf får moderator flytta den.

Permalänk
Medlem

Trodde SVT lagt ner play-appen utan istället kör på webbläsaren (då det stod nåt sånt när jag skulle använda den sist), men var tvungen att kolla och upptäckte att de istället har två.

Skummade igenom lite recensioner på Play store och det verkar ju vara som du säger, problem på vissa plattor. Köper kanske en en HDMI-adapter till min telefon sen, så kan jag kolla hur det funkar på större skärmar. Funkar iaf galant i 1280x720 som galaxy S3 kör på.

Webbläsarspelaren är jag nöjd med, men har ju inte testat på stor skärm. Skulle kunna bil svårare att få fjärrkontroller att funka smidigt via webbläsaren misstänker jag dock (kan absolut ha fel).

Kan också rekommendera dig att titta på UG802 vilken jag hört ska ha bättre prestanda (grafik-prestanda antar jag).
Finns på DX för ~50$ inkl. frakt. http://dx.com/p/ug802-android-4-0-dual-core-network-multi-med...

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail