Hur sätter man fast en tangent som lossnat utan klister?

Permalänk

Hur sätter man fast en tangent som lossnat utan klister?

Jag har inget vettigt klister och det går inte att trycka fast tangenten. Jag bor så illa till från en affär att det inte är lönsamt att ta mig till en. Me det är akut. Kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

har fästet gått sönder?

1: Sluta slå på tangentbordet, våld löser inget och man får skylla sig själv..
2: lim brukar bara få allt att kladda ihop och sluta funka..
3: Köp ett nytt tg..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

beror på om den av avbruten eller bara släppt ....har den bara släppt brukar man enkelt kunna trycka dit den annars superlim om det är en med kärna e det med hålighet o 2 klackar o ena gått av så e det kinkigare men kan lösas.

Permalänk

Jag har inget lim sa jag. Jag har heller inte "använt våld". Jag har ingen möjlighet att "köpa nytt".

Permalänk
Medlem

har en kompis som kört med en fast-tryckt kartong bit han ritat tangenten på, funka asbra!!!
lite irriternde dock att den inte var vacker eller skön att skriva på...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Hur gör man det då? Hur får man kartongbiten att sitta kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av $mftHacking:

Hur gör man det då? Hur får man kartongbiten att sitta kvar?

han "tröck" dit den, med ett rejält tryck så satt den där,
visst den lossnar ibland så det är en kortids lösmning tills du kan fixa en mer permanent fix...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Kilade han fast den under en annan tangent, för hur ska den annars kunna fastna?

Permalänk
Medlem

vet faktist inte riktigt tror det var kvar nån liten plastbit som stack upp han tröck fast den på

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Kan du ta och forska lite närmare i det här? Det kanske leder till att man börjar experimentera med moddningar

Permalänk
Medlem

ska kolla upp det imorn med honom, skicka mig ett pm så löser vi det då ;D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Först och främst, vad har du för tgb?

Permalänk

Det är ett "billigt" som inte var billigt. Heter Trust eller nåt sånt. Namnet är INTE passande.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av $mftHacking:

Det är ett "billigt" som inte var billigt. Heter Trust eller nåt sånt. Namnet är INTE passande.

Med andra ord ett membran tangetbord tippar jag på?
Inte laptopvarianten utan lite tjockare Desktop Tangentbord?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ta en bild på undersidan av tangenten och en bild på tangentbordet där den lossant från så blir det lättare för oss att hjälpa dig.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Ge oss en bild, annars är det bara trycka dit tangenterna om dom har lossnat.

Permalänk
Avstängd

Köp nytt på clas ohlson för 99:-

Vet att du inte har möjlighet...men men...ät nudlar i en vecka så har du nog råd ;D

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Jag åker inte ner till nån affär jag bor för långt ifrån.
Har tryckt dit tangenten ett par gånger tidigare och då funkade det. Sen fastnade den inte längre. Det är mörkt i det här rummet, det var därför jag skaffade ett med belysning. Så bild går inte så bra att ta.
Men det är ett sånt här:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTjM_1P...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RubberDucc:

Först och främst, vad har du för tgb?

Imponerande att den frågan kom i inlägg nr 12.

Permalänk

Om du själv i den situationen inte kan lista ut det, tror jag knappast några råd här kommer hjälpa dig heller. Köp ett nytt tangentbord och är det en viktig tangent går det väl att ta loss en annan och byta plats?

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är scissor-switchar som används (samma typ som till laptops) då du verkar ha ett lågprofiltangentbord. Då ska det finnas två plastbitar som fungerar liknande en sax (Här kan du se hur jag menar om jag förklarar lite otydligt). De plastbitarna jag syftar på är de som motsvaras av de orangea stängerna på den något större lyftmekanismen och de ska passas in i små hål eller spår på undersidan av tangenten så att de sitter fast.
Hoppas jag förstod rätt, citera och fråga annars!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Jag antar att det är scissor-switchar som används (samma typ som till laptops) då du verkar ha ett lågprofiltangentbord. Då ska det finnas två plastbitar som fungerar liknande en sax (Här kan du se hur jag menar om jag förklarar lite otydligt). De plastbitarna jag syftar på är de som motsvaras av de orangea stängerna på den något större lyftmekanismen och de ska passas in i små hål eller spår på undersidan av tangenten så att de sitter fast.
Hoppas jag förstod rätt, citera och fråga annars!

Tack för de vettiga svaren! Jo det verkar vara samma som på de ökända HP Pavilion DV-datorerna (De som brukar få problem med bildskärmen)
Men grejen är att jag fick dit det i början, sen satt det ett tag, men några dagar senare när det lossnade fick jag inte dit det längre, jag försökte både länge och väl.

Permalänk
Medlem

har du provat att klicka utan att tangenten sitter där?
de brukar funka : )

Permalänk

Ja och det är en plåga för fingret, dessutom lyser det plågsamt starkt där. Jag kan inte stänga av belysningen helt heller för då skriver jag fel. Har precis flyttat in i en lägenhet där det inte finns uttag för taklampa i vardagsrummet. Så nåt som täcker över hålet och som går att trycka på vore bra. Går det att kila fast pappbiten under kanten? det är en tangent i ett hörn.

Permalänk
Skrivet av bibblebong:

Om du själv i den situationen inte kan lista ut det, tror jag knappast några råd här kommer hjälpa dig heller. Köp ett nytt tangentbord och är det en viktig tangent går det väl att ta loss en annan och byta plats?

Nu har jag skaffat ett Logitech G110 men problemet är att det inte finns med någon användarhandbok. Det sitter mystiska "G1-G12"-tangenter till höger (Resten av tangentbordet är då en aning smalare), och det har andra funktioner också, men var finns det en manual till allt? Jag har googlat men utan resultat. Fick bara upp skräpträffar av det slag man ofta får upp på Google nuförtiden. Någon här som vet hur jag ska göra?

Permalänk

Löste det. Fick installera allt lull-lull för att komma åt .hlp-filen och läsa den. Skapade en återställningspunkt att återvända med när .hlp-filen är kopierad.