Vapen i Final Fantasy X

Permalänk
Medlem

Vapen i Final Fantasy X

Jag har ganska nyligen börjat spela Final Fantasy X men jag förstår mig inte på vapnen. När jag köper nya vapen så ser jag inte om jag äger dom eller om dom är bättre än mina nuvarande. Jag kan bara se vad dom har för förmågor och vad dom kostar.
Så hur gör man för att veta att man använder bästa tillgängliga vapnet eller om man äger dom redan?

Försökt leta på nätet men inte hittat nånting. Känns som jag ställer en dum fråga nu...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Du får jämföra procentantal, samt förmågor. De absolut bästa vapnen är de celestialvapnen som finns, dock behöver du nog en guide för att finna dem:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Procentantal? Vissa vapen är riktigt dyra trots att dom enbart har en förmåga som jag inte tycker verkar vara så bra. Men olika vapnen i sig är inte olika starka då om man bortser från eventuella förmågor? Jag har nog långt kvar innan jag kan hitta eventuella ultimata vapen. Lärde mig nyss customize

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Strenght %5 t.ex, väldigt sällan jag kör på något annat än rena styrke och magiökningar, satsa dina pengar på annat än pissiga darkness vapen etc.

Visa signatur

Numera NUC + TV

Permalänk
Medlem

Jag skaffade alla Ultimata vapen på min sparning som var ca 500 speltimmar det var barnsligt enkelt när man hade dem, speciellt på Tidus ^^

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Jag skaffade alla Ultimata vapen på min sparning som var ca 500 speltimmar det var barnsligt enkelt när man hade dem, speciellt på Tidus ^^

Hur pallade du skaffa Lulus vapen? så no brain att stå och undvika blixtar,

Sen angående vapen så tyckte jag att counter strike var awsome tills man börja hitta break dmg limt grejer. Tyckte mer eller mindre att all vapen med ...touch och ...strike sög då mobs/bossar kunde vara immun (zombiestrike var dock roligt)

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Inaktiv

De flesta vapnena som är bra hittar man i chest eller av battles. Bry dig inte om att köpa vapen, det som brukar kosta är att vapnena har fria slots som du kan sätta i vad som helst senare i spelet. Fokusera på att levla dina karaktärer och spara pengar till viktigare grejor. Vapen är inte viktigt tills senare i spelet då man behöver status elements eller break damage limit etc.

Permalänk
Skrivet av Viaz:

Allt som behövs är Yojimbo, min andra rundning av spelet klöv jag jecht på 3 smällar ( Alltså alla 3 former ) !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Han använde förmodligen psx2 och fixade sparfilen där;) Spelar själv mina ps2 spel på min PC med Xbox kontroll, grymt mkt snyggare och bättre renderat:-D

Visa signatur

Numera NUC + TV

Permalänk
Medlem

Yojimbo är ju nästan fusk... Penance utan Yojimbo är en kul utmaning

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Då struntar jag att köpa alla dyra vapen och rustningar. Är det något viktigt man ska plocka upp under spelets gång som man inte kan hitta senare i spelet? Jag har redan lyckats missa en al bhed bok.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Yojimbo är ju nästan fusk... Penance utan Yojimbo är en kul utmaning

Kom ihåg Penance Rolig fight! Var inte så svår när jag väl hade tagit reda på hur man skulle göra, men tog sjukt lång tid att döda. 120 000 000 i HP hade han har jag för mig

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|