Antec Kuhler i fronten Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Antec Kuhler i fronten Fractal Design R4

Tjenare! såg att slangarna räcker för att montera min cpu kylare i fronten på mitt Define r4 så min fråga är , går det att sätta fast 120mm fläkt i fronten på R4? skulle vara guld om det gick för då går nog mina temps ner en hel del på cpun.

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket det skulle hjälpa dina temps. Sålänge du har ett bra luftflöde i chassit så spelar det nog ingen större roll var du har din radiator. Kanske skulle skilja 1-2 grader som mest vilket enligt mig är ganska obetydligt, då skulle jag hellre ha den där bak och ha en lite snyggare installation i chassit + fler hårddiskplatser då du förmodligen behöver plocka bort den övre buren för att få plats med det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Frågan är hur mycket det skulle hjälpa dina temps. Sålänge du har ett bra luftflöde i chassit så spelar det nog ingen större roll var du har din radiator. Kanske skulle skilja 1-2 grader som mest vilket enligt mig är ganska obetydligt, då skulle jag hellre ha den där bak och ha en lite snyggare installation i chassit + fler hårddiskplatser då du förmodligen behöver plocka bort den övre buren för att få plats med det.

Okej, iof så är inte mina temps dåliga så den får sitta där bak, på r4an kan man ha kvar den undre buren men kommer nog inte bli så snyggt heller när dom slangarna går igenom hela lådan, tack för svar iallafall

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2