Permalänk
Medlem

Define XL 240mm Front Rad Mod

Tjenare,
Jag tänkte lägga upp ett Galleri på hör jag löste problemet med Fläktplatserna fram i mitt Define XL.
Som ni flesta vet så har Chassit bara plats för 2st 140mm fläktar fram och jag hade 3st 240mm radiatorer.

Istället för att köpa nya radiatorer så moddade jag lite så jag fick in min 240 rad.
Dessutom så ville jag inte ta bort Plåten som sitter ovanför nätagget så jag kapade upp hål för radiatorn/Fläkarna.

Dock så är det smått dammigt även fast jag gjort rent, Systemkameror gör så att allt ser superdammigt.
Rösta inte efter bildernas kvalitet utan rösta efter min uppfinningsrikedom

Define XL 240mm Front Rad Mod

Permalänk
Avstängd

Fad i he`````!! kör du på golvet för!? annars snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Stackars golv =(

Permalänk
Medlem

helhetsbild?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Fad i he`````!! kör du på golvet för!? annars snyggt bygge!

Det var ett litet misstag ja. Men det löste sig

Skrivet av berra200:

Stackars golv =(

Hehe

Skrivet av EW200:

helhetsbild?

Vill du ha helhetsbild på radiatorn eller datorn? Det är ju ett galleri för modden, Galleri för datorn kommer senare då detta är första VK bygget

Permalänk

Nice mod! 5/5 MER BILDER PÅ HELA RIGGEN!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Ryms inte en 280 radiator eller varför används en 240?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Nice mod! 5/5 MER BILDER PÅ HELA RIGGEN!

Slängt upp en helhetsbild, Vill ha helst inte ladda upp mobilbilder så fler bilder kommer när jag fått fram systemkamera.
Dock så kommer det ett till galleri på burken senare då detta är rad-mod gallerit

Skrivet av Moitas:

Ryms inte en 280 radiator eller varför används en 240?

Jo det ryms kanske men jag hade endast 240mm radiatorer. har dessutom 2st kvar som ska in någonstans i chassit.
Funderar på att sätta en i toppen med

Permalänk

ascoolt med lila! 5/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

Försöker finna inspiration och tips för hur man ska lösa just 240mm-rad till detta chassi. Har en H100i på ingåendes, och jag funderar på om man kanske ska göra något liknande själv. Alternativet är att tråkmodda upp toppen, men då förstör man lite grejen med ljudisoleringen. Det enda problemet som jag ser är att den varma luften då kommer blåsas fram till grafikkortet(som i mitt fall är luftkylt).

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

ögongodis!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5 3,4ghz Ivy Bridge Unlocked
MB: Asus P8Z77 - M - Ivy Bridge GPU: GeForce GTX 670 2GB DirectCUI
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB RAM LP SSD: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm PSU: Corsair TX 650W Modulärt