Tråden för programmerare som vill utveckla med ett par andra.

Permalänk
Medlem

Tråden för programmerare som vill utveckla med ett par andra.

Hej alla Sweclockare!
På senaste tiden har jag inte haft så mycket att göra, inom programmering det vill säga. Så jag tänkte att jag kunde lägga ut en tråd för att samla ihop ett gäng nya eller kanske lite mer erfarna programmerare för att starta ett projekt, det kan vara vilket sorts projekt som helst t.ex. spel, chatt-applikation eller vad som helst. Målet är bara att hålla mig och andra sysselsatta, jag tänkte inte att detta skulle bli allt för seriöst.
Om ni har några idéer så skriv gärna, kom precis på detta så det är säkert en massa jag inte tänkt på.

Visa signatur

SSD: OCZ-VERTEEX3 128gb | GPU: GeForce GTX 570 kfa2 | CPU: i5-3570K @ 3.4GHz | RAM:2x 4gb Corsair Dominator @ 1600MHz | PSU: Fractal Design Newton r2 650W | Mobo: Asus p8Z77-V LX | Skärm: Dell 2209WA 75Hz

Permalänk
Medlem

Visst är det alltid skoj att diskutera och utveckla tillsammans med likasinnade.
En liknade tråd startades på Flashback tidigare i år, efter det initiativet drog ett gäng ihop Utvecklarkollektivet.

Vi är idag ca 10 - 15 utvecklare, alla inom olika områden, som diskutera och försöker utveckla på olika projekt tillsammans, dock är alla kanske inte lika aktiva som vissa andra men folk kommer och går. Det är just nu på Skype som vi hänger mest men vi håller även på med ett egenutvecklat "forum" (det ska bli lite mer än bara ett forum) där vi hänger ut olika projekt och se om intresset finns som vi tillsammans kan utveckla på.

Vi välkomnar alltid nya utvecklare eller människor som har intresset att delta och samtala, diskutera och bara chilla med likasinnade.
Du/Ni som är intresserade kan lägga till mig på Skype så slänger jag in er i gruppen som vi har där.

Skype: swejaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av swejaf:

Visst är det alltid skoj att diskutera och utveckla tillsammans med likasinnade.
En liknade tråd startades på Flashback tidigare i år, efter det initiativet drog ett gäng ihop Utvecklarkollektivet.

Vi är idag ca 10 - 15 utvecklare, alla inom olika områden, som diskutera och försöker utveckla på olika projekt tillsammans, dock är alla kanske inte lika aktiva som vissa andra men folk kommer och går. Det är just nu på Skype som vi hänger mest men vi håller även på med ett egenutvecklat "forum" (det ska bli lite mer än bara ett forum) där vi hänger ut olika projekt och se om intresset finns som vi tillsammans kan utveckla på.

Vi välkomnar alltid nya utvecklare eller människor som har intresset att delta och samtala, diskutera och bara chilla med likasinnade.
Du/Ni som är intresserade kan lägga till mig på Skype så slänger jag in er i gruppen som vi har där.

Skype: swejaf

Trevligt trevligt, jag lägger till dig i skype.

Visa signatur

SSD: OCZ-VERTEEX3 128gb | GPU: GeForce GTX 570 kfa2 | CPU: i5-3570K @ 3.4GHz | RAM:2x 4gb Corsair Dominator @ 1600MHz | PSU: Fractal Design Newton r2 650W | Mobo: Asus p8Z77-V LX | Skärm: Dell 2209WA 75Hz

Permalänk
Medlem

Edit: Fel tråd Q_Q För många tabs

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

Finns detta kvar och är aktivt? Är intresserad av att gå ihop med några andra för inspiration och för utvecklas som programmerare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

Finns detta kvar och är aktivt? Är intresserad av att gå ihop med några andra för inspiration och för utvecklas som programmerare.

Några likasinnade med tid över borde det ju finnas Hade gärna slagit ihop med någon som kan knacka kod för att kommunicera med databas/api's så kan jag bidra med en lite idéer, html/css och design

Permalänk
Medlem

@Cudage: Lät ju nice? Vi borde kanske kicka igång något så kan flera joina sen? Vad tror du är bästa plattformen för snacka ihop sig? Slack, irc, Skype?

Är kass på design men annars har jag erfarenhet av c,c++,python,perl,bash, c#, java, unity ( spelprogrammering ) , javascript, nodejs, html/css, php.

Databaser: mongodb, mysql, sqlite o säkert pillat med några fler.

Är mest linux användare men kan hacka kod på/för windows också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nighter:

@Cudage: Lät ju nice? Vi borde kanske kicka igång något så kan flera joina sen? Vad tror du är bästa plattformen för snacka ihop sig? Slack, irc, Skype?

Är kass på design men annars har jag erfarenhet av c,c++,python,perl,bash, c#, java, unity ( spelprogrammering ) , javascript, nodejs, html/css, php.

Databaser: mongodb, mysql, sqlite o säkert pillat med några fler.

Är mest linux användare men kan hacka kod på/för windows också.

Skype brukar ju fungera bra med gruppsamtals chat men annars funkar nog Slack bra också

Permalänk

Jag är med i teamet som startade communityn i andra inlägget. Vi kör slack idag och har ca 250 medlemmar. Skriv er email till mig om ni vill bli tillagda.

Visa signatur