pipande ljud från högtalarna

Permalänk
Medlem

pipande ljud från högtalarna

Ofta men inte alltid så hörs ett lågt dubbelpip från högtalarna var 10e sekund. Om man kollar Volymkontrollen så finns det 4 olika volymkontroller. Enhet: högtalare, och där ser man den blå spalten gå upp när dubbelpipet kommer. På Program: systemljud, Mozilla Firefox och Adobe Flash Player 11,5 r502 så syns ingen blå spalt när ljudet kommer.

Ljudet är mycket irriterande och jag vill ha bort det. Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Samma problem om du kör med hörlurar?

Permalänk

Tja!

Det första jag tänker på när jag hör pipande ljud från högtalare, är allt inkopplat till ett jordat uttag?
Kan inte mycket om störningar men det kan ju vara så att något skickar ut en signal var "10 sekund" och då blir det störningar till högtalarna pga av att allt inte är jordat.

Annars prova stänga av och på de olika ljudkällorna och se om de slutar när du mutar något av dom.

Permalänk
Medlem

Har du kollat så inte två små möss smugit sig in i högtalaren. Det brukar generera dubbelpip...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Rekordmedlem

Om ljudet alstras i datorns mjukvaror så är det ju inget fel, det kan ju vara nått program, jag höll på bli knäpp på på ett ljud innan jag spårade det till rainmeter, man kan prova att hitta proget genom att öppna mixern och sedan spela in vad som händer med tex camstudio och sedan se om nått program indikerar att det spelar upp ljud, men rainmeter och skype och ev nån hemsida som låter via webläsaren är troliga kandidater.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har EXAKT samma problem och jag håller på att få fullständigt bryt här.. ÅÅH

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy