Corsair Force 3 SSD 120GB - Soft ECC Correction Rate

Permalänk
Medlem

Corsair Force 3 SSD 120GB - Soft ECC Correction Rate

Hej på er!!

Jag har haft problem med min SSD disk efter att jag formaterade om mitt operativsystem på den och det är väldigt märkligt alltiihopa?! Ska förklara...

Jag partionerade upp SSD disken, för jag tyckte att jag kunde använda vissa spel i den som kräver lite mer eller som det är mycket data som läses, tex World of Warcraft, jag har märkt nu att jag har kanske partionera upp disken för lite så det återstår bara 3,5 GB där operativsystemet ligger men datorn funkade och så tills:

Jag kom hem när jag hade varit ute på och så stod det error, 0cx0000009, couldnt find system disk... Så jag satt och läste och försökte hitta information på internet och jag hittade delvis så jag försökte lista ut som var fel! Jag reparerade disken via operativ-systems skivan flera ggr men inget hjälpte så jag stängde av datorn för jag orkade inge mer den kvällen...

Morgonen efter (igår torsdag 14/2) så startade jag datorn och då starta den felfritt och jag märkte inte av något mer än att datorn var lite långsam! Jag kollade upp fel om Corsair Force 3 SSD diskar som krånglade och jag fick nys om att man skulle använda HDD-scan, så jag gjorde det och jag fick upp;

" [204] - Soft ECC Correction Rate, att den verkar faila?? Och jag kollade på en annan tråd här på sweclockers, http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1142160-ssd-s-m-r-...

Då sa dom att disken var skadad...

Snälla hjälp, jag vet inte hur jag ska gå till väga...

Tack på förhand

// LGW