3D printer för att skriva ut stands till lego skepp.

Permalänk

3D printer för att skriva ut stands till lego skepp.

Hejsan.

Då jag vill börja skriva ut stands till min legosamling
så har jag kollat på att köpa en 3d printer.
Ingen erfarenhet alls av det tidigare.

Vad jag planerar att skriva ut är tex dessa på följande länk. Självklart kan det bli andra sorter med men det är en början.

https://www.printables.com/model/267597-modular-display-stand...

Och printern jag funderar på att köpa är en BAMBU LAB – A1 MINI COMBO 3D PRINTER.
Den är inte för stor och den verkar vara en bra och lätt nybörjar printer av allt jag läst. Är bara osäker om den klarar att skriva ut det som jag ska ha den till.

Ni som vet nåt om 3d printing. Kommer den funka för det jag ska ha den till? Eller är den för liten?

Till att börja med kommer jag bara att printa delar till stands för legosamlingen och inget annat.

Stort tack på förhand

Permalänk
Medlem

En liten råga utanför ämnet:
Varför inte bygga stand i lego bara? 🙂

Angående ämnet så kan ja inget om 3D printer, annat än att just Bambolabs värkar okej för nybörjare troligen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har haft flera skrivare de senaste 10 åren och kan inte säga annat än gott om Bambulabs A1! Det har verkligen bara funkat, många många rullar filament igenom utan att behöva laga/kalibrera/ställa in något särskilt. Jättetrevligt med en skrivare som inte behöver vara sin egen hobby utan bara producerar grejer utan att klaga