Dota 2 laggar, v-sync?

Permalänk
Medlem

Dota 2 laggar, v-sync?

På senaste tiden har det börjat lagga för mig i Dota 2, undrar om jag kanske ändrar på v-sync inställningen att de går snabbare då?
Har annars en mycket bra dator som är ganska ny och hade inget lagg alls innan men senaste veckan så har det börjat lagga helt random, CS laggade också förut ett tag men kan ej spela det nu då jag har av installerat det.

Det går på flytande oftast men i teamfights så börjar det lagga till lite lätt hela tiden:/

Någon som vet vad som kan vara fel? V-sync samt tredubbel buffring är PÅ för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERO15:

På senaste tiden har det börjat lagga för mig i Dota 2, undrar om jag kanske ändrar på v-sync inställningen att de går snabbare då?
Har annars en mycket bra dator som är ganska ny och hade inget lagg alls innan men senaste veckan så har det börjat lagga helt random, CS laggade också förut ett tag men kan ej spela det nu då jag har av installerat det.

Det går på flytande oftast men i teamfights så börjar det lagga till lite lätt hela tiden:/

Någon som vet vad som kan vara fel? V-sync samt tredubbel buffring är PÅ för övrigt.

Serverlagg i dota 2 kan lätt uppfattas som PC-lagg enligt mina erfarenheter. Det kan inte vara det som är ditt problem?

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

ingame kan du skriva "-ping" för att kolla serverlagg. Om du närmar dig 100 eller över så kan ditt lagg antagligen bero på servern och inte din dator.

Vad har du för dator för övrigt?

Permalänk
Medlem

Även jag har lagg i menyerna ibland, oftast efter ett par spel. Laggar inget i själva spelet, bara i menyerna. Speciellt bakgrunden (flammor). Kör SLI, vet inte om det är det som är problemet kanske.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hauni99:

Även jag har lagg i menyerna ibland, oftast efter ett par spel. Laggar inget i själva spelet, bara i menyerna. Speciellt bakgrunden (flammor). Kör SLI, vet inte om det är det som är problemet kanske.

Kö inte SLI i dota 2 funkar dåligt jag har erfarenhet av det

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

jag har en stark dator och har under 50 ping. vet inte exakt namn osv på datorn o allt men den kostade 7.5k o köpte den för 1 månad sen den är dessutom en speldator.

någon som vet om v-syncen ska vara PÅ eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERO15:

jag har en stark dator och har under 50 ping. vet inte exakt namn osv på datorn o allt men den kostade 7.5k o köpte den för 1 månad sen den är dessutom en speldator.

någon som vet om v-syncen ska vara PÅ eller ej?

Testa med v-sync av och sedan med v-sync på och se om du märker någon skillnad. Sedan kör du på det som du tycker funkar bäst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kö inte SLI i dota 2 funkar dåligt jag har erfarenhet av det

Fungerar mycket bättre nu utan sli. Tack.

Skickades från m.sweclockers.com