Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

ArmA 2 och ArmA 3 utnyttjar väl inte fler än 4 kärnor?

Mr. Bravo, 21 fps med Titan i 1680x1050.. wow..

jag har en 2500k i 4,5GHz och första kärnan används 90% och dom andra ungefär 10% :/
får ca 40-55fps med SLI avstängt och ca 30-35 med SLI på :3 (allt på högsta och draw distance på typ 2000, i multiplayer)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

En liten sak som kanske kan hjälpa som jag hittade på reddit

Skrivet av "Drcocaine

Hello all. Im not very good at making long drawn out sentences so I will get straight to the point and hope to help some of you. This is my first ever guide so be gentle
My specs are: Intel i5 2500, GTX560, 8gb Cosair RAM, 128GB Samsung 830 SSD (Arma 3 is running of this) so you an adjust the settings bellow slightly if you have a more powerful pc. I get between 40-60 in singleplayer and 30-45 in mp (Project Awesome server)
The base settings I am going to work off are these. With these settings we get 33-45 fps on the showcase Infantry. The game can still look very good at these settings as seen here (35 fps in this picture with no optimizations).
LOAD TIMES
-nosplash -noPause (Disables intros)
-world=empty (Loads an empty world on startup)
PERFORMANCE
-cpuCount=4 -exThreads=7 (These force arma to use all of your cpu and threads)
-maxmem=8192 -maxvram=1024 (1gb = 1024, 2gb = , 4gb = 4096, 8gb = 8192)
This line would be put into your Arma 3 launch options.
eg: -nosplash -noPause -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7 -maxmem=8192 -maxvram=1024
With all these added parameters added I got an addition 10 fps. Results may very for you.
________________________________________________________________________________
Here a few more system settings that can be applied to increase performance.
First open up msconfig (Windows key + R brings up Run, enter msconfig.exe and hit enter) go over to the Startup tab and disable any unnecessary programs and then restart your computer. Depending on the amount of unused programs your performance boost will vary.
Second open the start menu, right click on Computer and go to properties, on the left click Advanced system settings, under the performance section click settings, and use the following
With these changes I gained another 5 fps. As I already said results will vary
Although these changes may seem minor, I find them to improve my gameplay.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

ArmA 2 och ArmA 3 utnyttjar väl inte fler än 4 kärnor?

Mr. Bravo, 21 fps med Titan i 1680x1050.. wow..

Jopp, med 2 extra kärnor i 4.8GHz ökade FPS'en med 10% från Helicopter Showcase, från 44 till 48, har inte kunnat prova om det stöder fler än 6, men Hyperthreading stöder det då inte, måste vara riktiga kärnor

Skrivet av Mr. Bravo:

Det skulle vara intressant att kunna jämföra fps med folk på exakt samma ställen. Jag fick äntligen mitt första Titan igår och har gjort lite snabba jämförelser med min tidigare trifire-setup (6990+6970) på 3 fps-tunga ställen, och inte helt oväntat så är min fps i stort sett oförändrad med maxade inställningar i min native-upplösning 1680x1050 på en skärm. CPU'n tickar för närvarande bara i 4.2Ghz, men jag ska prova nästa vecka med lite manligare frekvenser, med eyefinity-upplösning, samt ett till Titan, så borde det bli beydligt mer intressanta siffror. Håller på med lägenhetsrenovering, så datorn är lite provisoriskt uppställd just nu

Om någon vill jämföra fps på exakt samma ställen så har jag laddat upp de sparningar jag använde här. Släng bara in mapparna i er mission-mapp, öppna ett uppdrag i taget i editorn och hoppa direkt ut i tredjeperson och kika på din fps. Nu antar jag iof att de flesta har lite högre upplösning än mig, men det är iaf något att jämföra med. Och i mitt fall så känns det ändå som att det är CPU'n som flaskar.

Detta är som sagt taget med alla inställningar på max i 1680x1050, 100% 3d resolution, och vsync avslaget.

Låt mig ta om det, Högsta Tweakat Såklart man droppar till 20 om man kör "Maximala" inställningar, skillnaden mellan ditt Titan och ett GTX580 i ArmA 3 är att du kan köra med PPAA och ATOC på högsta utan att droppa under 60, ett GTX580 1.5GB med en 4.4GHz i5 3570k får mer fps än ditt Titan 6GB med en i7 3770k @ 4.2GHz i Helicopter Showcase

Spelet är inte dåligt optimerat alls egentligen, dock borde dom kunna koda om AI'n att använda mer av CPU'n så skulle det flyta på mycket bättre

Dina 3 "scener" representerar inte direkt FPS tungt alls, första relativt men tar du dig in i staden och kollar mot airfield droppar det betydligt mer, sen så är träd med ATOC fps dödaren #2, belastar GPU något fruktansvärt, FPS dödaren #1 är Object Quality Distance och Object View Distance

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Mr. Bravo, 21 fps med Titan i 1680x1050.. wow..

Som sagt så är det CPU'n som flaskar prestandan med dessa inställningarna, inte Titan. Sänker jag inställningar som bara belastar grafikkortet så påverkas inte min fps någonting alls. Sänker jag däremot visibility och object till 2500 (Som de flesta håller sig under), som uppenbarligen belastar CPU'n som tusan, så rusar det upp till 80 fps. Så det intressanta är att se vad man kan ändra på för att avbelasta CPU'n och hur stor skillnad det faktiskt gör, iom att det är den som är den stora flaskhalsen.

Skrivet av zhrooms:

Låt mig ta om det, Högsta Tweakat Såklart man droppar till 20 om man kör "Maximala" inställningar, skillnaden mellan ditt Titan och ett GTX580 i ArmA 3 är att du kan köra med PPAA och ATOC på högsta utan att droppa under 60, ett GTX580 1.5GB med en 4.4GHz i5 3570k får mer fps än ditt Titan 6GB med en i7 3770k @ 4.2GHz i Helicopter Showcase

Exakt, det var det jag ville komma fram till också Med ett överpresterande grafikkort så ser man direkt vad det är som påverkar processorn, och det är ju den man vill avbelasta.

Skrivet av zhrooms:

Spelet är inte dåligt optimerat alls egentligen, dock borde dom kunna koda om AI'n att använda mer av CPU'n så skulle det flyta på mycket bättre

Enligt vad jag har läst så läggs AI'n på en kärna helt och hållet redan. Den är krävande för att den tänker mer själv istället och känner av sin omgivning, till skillnad från traditionell AI som mest bara följer en räls av paths och action-markers som är manuellt utplacerade av den som skapade banan. Om AI'n sen är dåligt optimerad eller ej vet jag inget om, men det går väl alltid att förbättra. AI'n i Arma kan dessutom bli betydligt smartare än vad dom är orginal, vilket moddar har bevisat i A2 tidigare. Men då påverkas såklart även prestandan därefter.

Skrivet av zhrooms:

Dina 3 "scener" representerar inte direkt FPS tungt alls, första relativt men tar du dig in i staden och kollar mot airfield droppar det betydligt mer, sen så är träd med ATOC fps dödaren #2, belastar GPU något fruktansvärt, FPS dödaren #1 är Object Quality Distance och Object View Distance

Det var de tre tyngsta ställena jag hann hitta inom en halvtimme iaf, ståendes på marken då. Jag fick också intrycket först av att det var mer krävande att titta över flygplatsen och staden på samma gång, men så var inte fallet när jag väl stog och provade från olika vinklar. Av någon anledning så droppade jag 5fps mer av att bara titta sådär över staden än att inkludera flygpaltsen.

Som jag nämnde ovan så är det som sagt även CPU'n som bestämmer min fps just nu, så man kan väl säga att detta snarare är ställen som belastar CPU'n som mest vad gäller terräng utan AI, inte grafikkortet.

Jag tycker det känns lite lustigt, och även i samband med viewdistance egentligen, då jag trodde att detta låg betydligt mer på grafikkortet. Allt som har med mängden och kvalitén på objekt att göra sänker är det som påverkar din CPU. Inte för att det är en nyhet att Arma gillar att smiska CPUs då, men jag har tidigare fått intrycket av att det främst handlar om just AI och tunga script.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Som sagt så är det CPU'n som flaskar prestandan med dessa inställningarna, inte Titan.

Det är lika illa tycker jag.
21 fps med en i7 3770K @ 4.2 GHz.
Hur kommer det vara när folk kör med i7 920 oklockat (2.66 GHz) då, för det är nog MYCKET vanligare än t.ex. 3770K @ 4.2 GHz.
11 fps?

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är lika illa tycker jag.
21 fps med en i7 3770K @ 4.2 GHz.
Hur kommer det vara när folk kör med i7 920 oklockat (2.66 GHz) då, för det är nog MYCKET vanligare än t.ex. 3770K @ 4.2 GHz.
11 fps?

Folk lirar normalt sett inte med 12000 viewdistance, utan snarare runt 2000, och det är även där som de flesta servrarna har satt sin max tillåtna gräns om man lirar multiplayer. Då är det inga problem med fps. Hög viewdistance är däremot viktigt om man flyger eller agerar sniper/recon, så på privata servrar så brukar man anpassa det där efter uppdraget som liras.

Jag har dock alltid velat kunna lira med Armas sjuka viewdistance så högt inställt som möjligt, så det är lite tråkigt att se hur mycket det begränsas av processorn jämfört med grafikkortet även i A3. Hoppas det förbättras till fullversionen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Folk lirar normalt sett inte med 12000 viewdistance, utan snarare runt 2000, och det är även där som de flesta servrarna har satt sin max tillåtna gräns om man lirar multiplayer. Då är det inga problem med fps. Hög viewdistance är däremot viktigt om man flyger eller agerar sniper/recon, så på privata servrar så brukar man anpassa det där efter uppdraget som liras.

Jag har dock alltid velat kunna lira med Armas sjuka viewdistance så högt inställt som möjligt, så det är lite tråkigt att se hur mycket det begränsas av processorn jämfört med grafikkortet även i A3. Hoppas det förbättras till fullversionen.

Kommer inte förbättras något till release, motorn är vad den alltid varit, kommer fungera på precis samma sätt som förut, precis som Alphan och ArmA 2

Overall Distance (Default)
Operation Flashpoint = 900
ArmA = 1200
ArmA 2 = 1600
DayZ Mod = 1200
ArmA 3 Alpha = 3000
DayZ = 3000 (Enligt Standalone Bilder, men alldeles för tungdrivet så det kommer dom knappast ha i release)

Detta är då i meter, att kunna se 1200 meter i DayZ Mod är tillräckligt, dock som du säger är det nästan för lite för att flyga.

Sen så är det inte View Distance/Overall Distance som är krävande direkt, det är Object Distance, det är inte stor skillnad på 2000 och 6000 i FPS med Overall Distance, så fort du drar på Object Distance över 1200 så påverkas fpsen drastiskt, 3000 är ospelbart, även med en i7 3930k i 4.8GHz 6 Kärnor

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av nanananaBatman:

Jag skulle snarare säga "You're doing it wrong!". Har du någonsin skjutit skarpt och hållit ett riktigt vapen mot din axel så bör du begripa vilken medvetenhet du får i sådan ställning. Det är inte alls som att hålla i en flaxande höna. Det är brutalt olika saker! Du har ALLTID ett mer eller mindre ungefärligt crosshair för vart ditt vapen riktas. Det är OERHÖRT tydligt för soldaten, som skytt, givet att han inte lider av någon bokstavsförkortning. Inte bara vilken riktning vapnet pekar, utan också någorlunda precist mot vilket objekt det pekar. I vilken grad denna tydlighet framgår är precis vad jag argumenterar. Om du aldrig hållit ett skarpt gevär mot din axel - om du aldrig tränat i att skjuta enligt den metod jag talar om - varför yttrar du dig då så självsäkert mot min ståndpunkt? Har du dock gjort detta, vänligen återkom då med mer beskrivande del av din hållning och hur det strider mot min. Att spela med crosshair är det minsta man kan göra, anser jag, för att kompensera den enorma förlust som sker i det faktum att man inte håller i någonting fysisk på det viset.

Wow, trodde jag var ensam om den uppfattningen men nice det finns flera För mig är ett crosshair ett måste i fps spel och har alltid tyckt att utan crosshair så är det svårare än vad det är irl för man får ingen djup eller känsla var pipan riktar emot. Tror det beror på att man lirar i 2D. Ogillar också starkt alla dessa nya dynamiska crosshairs som alla nya spel kommer med, då det enligt mig inte fyller funktionen för vad ett crosshair är till för. Vilket är att visa vart pipan riktar emot, inte att visa spridningen.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Kommer inte förbättras något till release, motorn är vad den alltid varit, kommer fungera på precis samma sätt som förut, precis som Alphan och ArmA 2

Overall Distance (Default)
Operation Flashpoint = 900
ArmA = 1200
ArmA 2 = 1600
DayZ Mod = 1200
ArmA 3 Alpha = 3000
DayZ = 3000 (Enligt Standalone Bilder, men alldeles för tungdrivet så det kommer dom knappast ha i release)

Detta är då i meter, att kunna se 1200 meter i DayZ Mod är tillräckligt, dock som du säger är det nästan för lite för att flyga.

Sen så är det inte View Distance/Overall Distance som är krävande direkt, det är Object Distance, det är inte stor skillnad på 2000 och 6000 i FPS med Overall Distance, så fort du drar på Object Distance över 1200 så påverkas fpsen drastiskt, 3000 är ospelbart, även med en i7 3930k i 4.8GHz 6 Kärnor

Nej då, motorn pallar mer än vad som är möjligt i A3. Man kan ha högre än 12k i VBS2. Och med "viewdistance" så syftar jag självklart på att object distance är maxat i samband med Draw Distance, annars är det ju poänglöst Endast Overal Distance påverkar i stort sätt bara hur långt man ser terrängen, innan dimman kommer, och Object Distance är som sagt alla lösa objekt (Utöver enstaka stora grejer).

Men det jag syftade på som skulle förbättras är prestandan med hög viewdistance. Det påverkas ju bland annat av hur pass detaljerade objekten i sig är, och sånt kan man alltid enkelt optimera i efterhand. Sänker du tex Object Quality till low så får du ca 10-15fps extra, även med maxad "view distance". Det ser lite tråkigare ut på marken, men spelar ingen roll om du flyger.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur kollar jag hur mycket % som används av processorn ingame? Kollar jag i aktivitetshanteraren så står det 20%, då har jag runt 30 fps på "standard" grafikinställningar.

Permalänk
Medlem

Lite screens jag hade legandes

Varje moln du ser på denna bild är riktiga volumetric clouds, du kan bokstavligen talat flyga in i varje moln du ser på bilden

Edit: Flares

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Bara jag som tycker det flyter urkasst?

20-30% load på varje GPU, medan CPUn ligger halvt i dvala, och spelet flyter i hissnande 35FPS med i princip allt på Standard.

Bara för mig spelet envisas med att krascha medan man ändrar grafikinställningar?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Bara jag som tycker det flyter urkasst?

20-30% load på varje GPU, medan CPUn ligger halvt i dvala, och spelet flyter i hissnande 35FPS med i princip allt på Standard.

Bara för mig spelet envisas med att krascha medan man ändrar grafikinställningar?

Inte bara du

http://feedback.arma3.com/plugin.php?page=Vote/list_bugs

Visa signatur
Permalänk

Lite kul hur det första TS skrev var att han var förvånad över hur bra optimerat det var xD 45-50FPS med allt på lägsta förutom draw distance det allt är på 40% känns inte helt okej xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Lite kul hur det första TS skrev var att han var förvånad över hur bra optimerat det var xD 45-50FPS med allt på lägsta förutom draw distance det allt är på 40% känns inte helt okej xD

jämfört med arma 2 så..

Men nu spelar jag arma 3 på 55-60fps på högsta med drawdistance 2000 (1920*1080)

edit : ifall det flyter dåligt för dig så testa spela utan SLI
på mitt 690 funkar det mycket bättre utan SLI iaf

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

jämfört med arma 2 så..

Men nu spelar jag arma 3 på 55-60fps på högsta med drawdistance 2000 (1920*1080)

edit : ifall det flyter dåligt för dig så testa spela utan SLI
på mitt 690 funkar det mycket bättre utan SLI iaf

ehm, nej verkligen bättre än ARMA 2 Spelar bara på ena kortet nu, allt på lägsta som sagt, 50 FPS princip konstant. i ARMA 2 kan man spela i high med samma FPS i princip

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

ehm, nej verkligen bättre än ARMA 2 Spelar bara på ena kortet nu, allt på lägsta som sagt, 50 FPS princip konstant. i ARMA 2 kan man spela i high med samma FPS i princip

jag har 55-60fps på högsta och på lägsta i arma 3
dock så måste jag köra på medium för att få 60fps i arma 2 (wasteland)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

jag har 55-60fps på högsta och på lägsta i arma 3
dock så måste jag köra på medium för att få 60fps i arma 2 (wasteland)

Skumt...Skulle ju kunna vara för att din CPU går i högre klock, men min används knappt ändå, så förstår inte hur det skulle påverka riktigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Det är ett grymt trevligt spel! speciellt på COOP då alla vill sammarbeta och arbeter taktiskt med varandra! det är sådana online spel man behöver

Det är lite buggit, men inte så farligt mer roligt än tråkigt! änsålänge iallafal!

Grymt snygg grafik och spelkännsla!

Dock ganska ooptimerat änsålänge då jag får ut ca 20-30 fps som minst på high inställningar i 1080p, det ligger oftast på 40-60 så ingen fara då men 20 är lite för tunt! så en driver från Nvidia innom kort hade varigt välkomnat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skumt...Skulle ju kunna vara för att din CPU går i högre klock, men min används knappt ändå, så förstår inte hur det skulle påverka riktigt.

kan nog vara det
hade 30fps(ca)när jag körde den (och minnena) i stock

bara 1 kärna som belastas (90%+)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Spelet är riktigt kul när det inte krashar, när man inte blir teamkillad var 20 sekund och när man hittar ett gäng som kör som ett lag och använder Voicecom, jävligt svårt att hitta dessa förutsättningar dock.

Är helt klart intresserad av att joina en seriös ARMA 3 community.

Trodde att Teamkillingen skulle vara mindre freqvent på COOP servrarna, men det är lika illa där. Spelet är bra för att vara en Alpha, men mycket frustrerande för mig just nu.

Även jag är intresserad av att joijna en Serriös Arma 3 community! där folk inte velar omkring utan att det är serriöst!!

Mitt steam namn är : Bidde92 för den som känner för att köra serriöst
Har mumble och skype för teamchatt!

Permalänk

Det problem jag haft mest är med communityn. Folk som för oväsen i global voice, Fiser/rapar, är otrevliga, rasistiska/kränkande osv. Har stängt av de ljuden nu så det är väl löst, om än på ett tråkigt sätt. Någon som spelat mycket armaII online och vet om det är en ny trend eller om det alltid varit såhär?

Skräcken om bf3 hade haft squadvoice.. Eller global.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Det problem jag haft mest är med communityn. Folk som för oväsen i global voice, Fiser/rapar, är otrevliga, rasistiska/kränkande osv. Har stängt av de ljuden nu så det är väl löst, om än på ett tråkigt sätt. Någon som spelat mycket armaII online och vet om det är en ny trend eller om det alltid varit såhär?

Skräcken om bf3 hade haft squadvoice.. Eller global.

En trend som kom med DayZ. Samma sak gäller fuskandet. Nackdelarna med att få massans uppmärksamhet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hänger sig spelet för er också lite då och då? Eller ja, slutar att svara

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Det problem jag haft mest är med communityn. Folk som för oväsen i global voice, Fiser/rapar, är otrevliga, rasistiska/kränkande osv. Har stängt av de ljuden nu så det är väl löst, om än på ett tråkigt sätt. Någon som spelat mycket armaII online och vet om det är en ny trend eller om det alltid varit såhär?

Skräcken om bf3 hade haft squadvoice.. Eller global.

Arma II har nog lockat betydligt fler från den skaran(yngre?) omogna spelare, sedan Dayz blivit tillgängligt. Där är de dock inte unika på något sätt. Alla andra populära titlar är väl populerade med jobbiga typer. Problemet i Arma II är dock att VO-IP går att sända globalt över servern, utan någon möjlighet att stänga av det på servernivå utan att stänga av hela VO-IP funktionen.
Nu vill jag minnas att det är inaktiverat i någon senare version av Dayz, jag kan dock ha fel.

Däremot har fuskandet/hackandet funnits där hela tiden och i lika stor grad. Ända sedan jag började spela Arma II(Warfare) när det kom ut. Det beror helt enkelt på att Arma II väldigt skört, ur utvecklarsynpunkt.
Det är ett oerhört dåligt skrivet program som är väldigt lätt att hacka.

Permalänk
Medlem

Fantasiskt spel!! Söker någon community som gärna spelar mil-sim coop samt liknade, svårt att hitta svenska grupper tycker jag. Någon?

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Arma II har nog lockat betydligt fler från den skaran(yngre?) omogna spelare, sedan Dayz blivit tillgängligt. Där är de dock inte unika på något sätt. Alla andra populära titlar är väl populerade med jobbiga typer. Problemet i Arma II är dock att VO-IP går att sända globalt över servern, utan någon möjlighet att stänga av det på servernivå utan att stänga av hela VO-IP funktionen.
Nu vill jag minnas att det är inaktiverat i någon senare version av Dayz, jag kan dock ha fel.

Däremot har fuskandet/hackandet funnits där hela tiden och i lika stor grad. Ända sedan jag började spela Arma II(Warfare) när det kom ut. Det beror helt enkelt på att Arma II väldigt skört, ur utvecklarsynpunkt.
Det är ett oerhört dåligt skrivet program som är väldigt lätt att hacka.

Det går att stänga av global/side channel mm.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Särimner:

Fantasiskt spel!! Söker någon community som gärna spelar mil-sim coop samt liknade, svårt att hitta svenska grupper tycker jag. Någon?

Jag är på att inne på att söka upp/skapa ett community för Arma 3, och även andra spel såklart med !

Permalänk

Förlorar allt gång på gång pga att så fort man fått ihop lite grejer så hänger sig spelet.

Älskar också hur "ARMA 3 inte har några hackers", stämmer ju verkligen bra Träffat på 3 stycken som var helt uppenbara under de 5 timmar jag spelat

Innan har jag 2 gånger varit med om att folk börjat massnukea städer, bombade av seriöst typ 2000 mortarshells på några sekunder, och nyss såg jag alla fordon på servern sprängas, följt av att hela servern teleporteras till havet, servern får en hälsning från hackern, som signerar med sitt namn, och sen dödas alla. När man spawnar om fortsätter fordonen att sprängas så fort de spawnas, vilket i princip gör servern oanvändbar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Förlorar allt gång på gång pga att så fort man fått ihop lite grejer så hänger sig spelet.

Älskar också hur "ARMA 3 inte har några hackers", stämmer ju verkligen bra Träffat på 3 stycken som var helt uppenbara under de 5 timmar jag spelat

Innan har jag 2 gånger varit med om att folk börjat massnukea städer, bombade av seriöst typ 2000 mortarshells på några sekunder, och nyss såg jag alla fordon på servern sprängas, följt av att hela servern teleporteras till havet, servern får en hälsning från hackern, som signerar med sitt namn, och sen dödas alla. När man spawnar om fortsätter fordonen att sprängas så fort de spawnas, vilket i princip gör servern oanvändbar

Att Arma 3 har hacker är ju självklart. Enligt utvecklarna så har de heller inte lagt in anticheat-systemet. Och ja, det kommer vara mycket hacker nu i början, då nya spelare kommer in för att pröva på, och blir besvikna på att det är för mycket realism/för segt. De tröttnar nog snart hoppas jag

Visa signatur