Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Arma 3 åsikter / första intrycket

Permalänk
Medlem

Ovanligt väl optimerat för att vara alpha känns det som. Enda nackdelen jag hittat är att man inte kan välja reverse mouse bara när man flyger.

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Ovanligt väl optimerat för att vara alpha känns det som. Enda nackdelen jag hittat är att man inte kan välja reverse mouse bara när man flyger.

Nu blir jag glad Fan, snaaaart kan jag spela!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får fruktansvärt dålig FPS och då sitter jag med GTX 580 i SLI med 10% OC, låg på 30 FPS stabilt när jag flög runt i heli med inställningarna på Low/Medium och några Disabled

Får väl försöka göra en Tweakguide

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Intel Core i5 2500k @ 4,2 Ghz
Gigabyte HD 7970 1000/1375 Mhz

Får riktigt dålig fps när jag tog dessa screenshots (10-20)

Ah, funderar nämligen eftersom jag inom en viss framtid ska dra ihop en dator, skulle vara nice att kunna maxa arma 3 på den med 60 fps men får väl drömma vidare tror inte att min plånbok vill att jag ska ha en dator som maxar arma 3 med 60 fps

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar att ni har ATOC avstängt (gör all vegetation riktigt ful, och repetiv) samt vanlig AA och använder SMAA ist.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt att man är sälen hela veckan och inte kan spela förns söndag :/

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Får man hela spelet fall man köper Alfan?

Ja.

Själv har jag köpt Alpha bara för att få hela spelet billigare sen.
Kommer inte spela varken Alpha eller Beta för jag ser inte poängen med att använda en ofärdig produkt.
Alltid när jag har spelat en Beta/Alpha så har det fått mig att ogilla spelet så jag har aldrig köpt hela spelet, kommer inte göra samma misstag igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ja.

Själv har jag köpt Alpha bara för att få hela spelet billigare sen.
Kommer inte spela varken Alpha eller Beta för jag ser inte poängen med att använda en ofärdig produkt.
Alltid när jag har spelat en Beta/Alpha så har det fått mig att ogilla spelet så jag har aldrig köpt hela spelet, kommer inte göra samma misstag igen..

Du missar inget i Alphan iallafall, flyter inte för fem öre, stötte på en game breaking bug efter 1 minut

Betan kommer nog dock vara mycket bättre, kommer troligtvis få se alla fordon då, sen så kommer det finnas rejält med mods också, men "just nu" är det ingen höjdare

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Spelet funkar bra tycker jag, enda buggen hittills har varit att jag respawnade inne i en stor sten en gång

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Får fruktansvärt dålig FPS och då sitter jag med GTX 580 i SLI med 10% OC, låg på 30 FPS stabilt när jag flög runt i heli med inställningarna på Low/Medium och några Disabled

Får väl försöka göra en Tweakguide

Är det inte processorn som flaskar då?
Jag fick nämligen 55 fps (När jag inte hostade, då fick jag bara 15-20..)
Och när jag kollade gpu usage så var det :

gpu 1: 37%
gpu 2: 36%
mem: 1789(?)

core 1 : ca 90%
core 2 : ca 10%
core 3 : ca 10%
core 4 : ca 10%

I5 2500k @ 4,5GHz
gtx 690 (core +145,mem +200,power 135%)
ram @ 2134Mhz

Skulle vara en dröm om den använde 100% av allt :3

edit : 1080p

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Shit vad nice! Får se om jag köper eller inte dock.
Det skulle vara perfekt om DayZ kom till trean när den kommer ut.

nej tack. jag skulle helst vilja att alla dayz spelare håller sig till arma2 eller standalone... orkar inte att dö av friendly fire hela jävla tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

nej tack. jag skulle helst vilja att alla dayz spelare håller sig till arma2 eller standalone... orkar inte att dö av friendly fire hela jävla tiden.

Haha! Har aldrig spelat DayZ utan skrev mest för att det SER roligt ut. men jag tror att standalonen kommer bli ännu "värre" om den blir gratis.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd

Prestandan är hemsk i Multiplayer! Har runt 30fps i MP med "High" settings, med standard precis samma FPS och det ser ut som Arma 2 om inte sämre då. GPU användning ligger på 40%.
Och alla TKar i MP slänger granater på varandra och massa annat skit, finns redan scriptkids som dödar hela motståndarlaget med knapptryck.

Borde finnas en Pass-Only SweC server eller något.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunatech:

Ovanligt väl optimerat för att vara alpha känns det som. Enda nackdelen jag hittat är att man inte kan välja reverse mouse bara när man flyger.

Rebinda istället? Inte svårare än så.
Byt Upp med ned och ned med upp.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Snyggt och kul! Saknas bara lite boskap och mer civilister att meppra ner. Fick sån lust att göra oseriösa scenarion nu, t ex där man spelar en katolsk präst som kutar runt med en Javelin på ryggen.. så sjukt kul att man kunde spela civilister och t om kor och höns i Arma 2. Hoppas det blir lika öppet i trean! Tänk att göra en väg full med boskap som skall passeras i hög fart, en hög med civilister som "råkar" stå mitt i skottlinjen, en surgubbe med en hund som scriptat anfaller och så vidare. Undrar om det inte blir att installera Arma 2 igen bara för att..

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Det är något oerhört kul må jag säga, CO-OP uppdragen är underhålllande och riktigt svåra. Känns redan mer välpolerat än ARMA2, tror nog detta kan bli riktigt bra när det väl går guld. För alla som tvekar, gör inte det, 250ish kronor för ett spel som är underhållande redan i alpha-stadiet.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Jag anser att ArmA 3 är mycket, mycket roligare och bättre än vad första och andra ArmA är. Trots att det är en Alpha-version, så är det nästan bättre än vad ArmA 2 är. Tyvärr laggar ArmA 3 väldigt mycket för mig när jag testar CO-OP, så det har jag rapporterat till Bohemia. Förhoppningsvis är detta problem åtgärdat när den skarpa versionen lanseras. Jag väntar med spänning

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Jag anser att ArmA 3 är mycket, mycket roligare och bättre än vad första och andra ArmA är. Trots att det är en Alpha-version, så är det nästan bättre än vad ArmA 2 är. Tyvärr laggar ArmA 3 väldigt mycket för mig när jag testar CO-OP, så det har jag rapporterat till Bohemia. Förhoppningsvis är detta problem åtgärdat när den skarpa versionen lanseras. Jag väntar med spänning

Vad har du för speccs, och vilka inställningar kör du på?

Själv så får jag köra Low/Medium

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vad har du för speccs, och vilka inställningar kör du på?

Själv så får jag köra Low/Medium

Jag har mina grafik-inställningar på disabled/standard De inställningar som är avstängda, är anti-aliansing, PPAA, anistrophic filtering, skuggor och post processes. V-sync är aktiverat och molnen är på "ultra". Upplösningen är 1280x1024 och om jag sänker upplösningen till 800x600 och grafik-inställningarna till lägsta, så laggar det ännu mer och allt ser bokstavligen talat förjävligt ut. Om jag fortsätter att ha grafik-inställningarna på lägsta och ändrar tillbaka upplösningen till 1280x1024, så laggar det absolut ingenting alls. Dock försvinner texturerna i stort sett helt då, men om man vill att ArmA 3 ska flyta på som smör i en varm stekpanna, så får man tydligen offra sig lite och vänta spänt på den skarpa versionen

Jag väljer dock att fortsätta köra på disabled/standard och 1280x1024. Det här problemet har hur som helst rapporterats till Bohemia (se min post på deras webbsida).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

tycker det är underbart, många förbättringar över arma 2, ser fram emot hela spelet

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt impad av ljuden och ljusen, sjukt häftigt.

Det som behövs och som de förmodligen jobbar på är fordonsfysik. T.ex. om man kör rakt in i en annat fordon så flyger det fordonet iväg, men som sagt är det en alpha. AI:n är inte så vass ännu även om uppdragen är hyggligt roliga, tror verkligen på framtiden för detta spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lanicia:

Jag är väldigt impad av ljuden och ljusen, sjukt häftigt.

Det som behövs och som de förmodligen jobbar på är fordonsfysik. T.ex. om man kör rakt in i en annat fordon så flyger det fordonet iväg, men som sagt är det en alpha. AI:n är inte så vass ännu även om uppdragen är hyggligt roliga, tror verkligen på framtiden för detta spel.

Kör du med den där bilen som har en IR-kanon ovanpå och svänger så välter man nästan.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Kör du med den där bilen som har en IR-kanon ovanpå och svänger så välter man nästan.

Den ser ju dock ut att ha sjukt hög tyngdpunkt så det är inte så konstigt

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Du missar inget i Alphan iallafall, flyter inte för fem öre, stötte på en game breaking bug efter 1 minut

Betan kommer nog dock vara mycket bättre, kommer troligtvis få se alla fordon då, sen så kommer det finnas rejält med mods också, men "just nu" är det ingen höjdare

Flyter inte för fem öre? Alphan springer varv runt arma2 vad gäller flytande, och då har jag blandning av high very high o ultra på allt i 1080p. Enda som jag har lågt är det äckliga postprocess.

Denna alphan är så pass jävla bra att jag avinstallerar arma2 nu. Jag går ALDRIG tillbaka.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porre Hattyr:

Den ser ju dock ut att ha sjukt hög tyngdpunkt så det är inte så konstigt

Rätt konstigt då den är designad för just offroad?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porre Hattyr:

Den ser ju dock ut att ha sjukt hög tyngdpunkt så det är inte så konstigt

Enligt de videos jag sett på fysiken i Arma 3 så påminner det mycket om gravitationen på månen hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim_hansson:

Jajamen flyter på finfint med allt på ultra.

Fungerar ej för mig med SLI.... ha dubbla gtx 680 & korten går då i ca 6-800mhz st ibland, andra gånger så kan ett kort gå i ca 800mhz & de andra bara ligga & vila på ca 300mhz, då med ca 30fps :S

avaktiverade SLI & vips 70-90fps på Ultra

men de är ju bara alpha borde ju bli bättre med tiden

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Sjukt kul spel. Här lär man definitivt slippa spray and prayers. Då de inte kommer orka lära sig spelet.
Nån som vet hur man skapar observera?
Jag ser bara två Co-op banor att välja mellan och editorn.
Och den förstår jag mig inte på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Starta Editorn, dubbeklicka någonstans på kartan. Tryck OK.

Nu har du en spawn för en gubbe (dig själv)

Tryck på Save-ikonen, ge uppdraget ett namn, spara, sedan Preview, då kommer du spawna in där du satte ut din prick.

Resten är rätt självförklarande.. in i editorn igen, dubbelklicka bredvid dig och välj vilket lag den uniten ska vara och vips så har du en kompis. Sen har du ju knapparna för att sätta ut waypoints osv. Vill du rotera en enhet markerar du enheten, håller in shift och vänster musknapp samtidigt som du rör musen

Permalänk
Medlem

Ett tips.
Stäng inte av AA helt. Sätt den istället på x2.
Skillnaden mellan 0 och x2 är enorm, medan skillnaden mellan x2 och x4 samt x8 inte är lika stor, dock så segar det ner spelet rätt så kraftigt.

Sjukt nice spel om ni frågar mig som aldrig lirat Dayz, utan enbart spelat ARMA II online.
Så för mig, är det enorma uppgraderingar som gjorts med tanke på den erfarenhet man har av tvåan.
För att vara Alphan så är jag imponerad. Väldigt imponerad.
Mkt bra motstånd av AI, de känns även levande om man jämför med AI:n i Arma II som var sjukt störande och helt IQ befriade.

Edit:
Angående fysiken på fordonen så är den kass, glöm dock inte att detta fortfarande är Alphan, även om det känns som att man är på månen när man går mot en bil och den helt plötsligt flyger iväg 150m..

Detta kan bara bli bättre och bättre.
Förhoppningarna är däremot SJUKT mkt högre nu än vad de var för 24 timmar sen.
Vi får se vad Bohemia gör av den tid de har på sig, samt de resurser de får in nu.

Det viktigaste är att de tar oss, spelarna på fullaste allvar och lyssnar på våra problem och tips på lösningar.
Detta är trots allt inte BF3..

Edit2:
Gällande FPS så läser jag att många har problem med låg FPS.
Med datorn i sign så flyter spelet på riktigt bra med 1920x1080 och i princip allt på Ultra eller Max, förutom AA som är inställt på x2.
View distance är inställt på hälften ungefär. Shadows har jag sänkt ännu mer, till typ 30%.