Permalänk
Medlem

[TWEETY]HAF 912, Plexiglas och omfärgning

** Datorn är mer eller mindre färdig nu, kolla bilderna längst ner! **
Jag har ännu inte fixat plexit, men det ska troligtvis bli denna vecka.

Min första mod utav ett chassi. Ska fixa plexiglas + färga om.
[x] Belysning
[ ] Plexi-sida
[x] Skära sidan
[x] Färgat chassit

Inköpslista:
[x]NZXT Sleeved LED Kit 1m Vit - Länk
[x]Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller - Länk
[x]Cooler Master 120mm Sickle Flow - Länk

[x]Dremel / Minislipmaskin - Länk
[ ]Plexiglas - Vet inte riktigt vart jag ska skaffa det ännu. Blir nog hos en glasmästare här i Gävle!

Vit/blå färg blir nog någon sorts billack. Får kolla runt på Biltema/Mekonomen

[TWEETY]HAF 912, Plexiglas och omfärgning

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Detta är bara dag ett, så det är mycket kvar att göra!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stylarn:

Detta är bara dag ett, så det är mycket kvar att göra!

De där (vad du kallar för "bladen" är för trä och lättare material. Det finns metall skivor som ska fixa jobbet utan problem.

Permalänk
Medlem

Tips, köp dremels skivor istället för "diamantskivorna".

Permalänk

Får jag fråga hur mycket dremel. Kosta och hur dremeln är till användning? Fungerar den bra???:)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Får jag fråga hur mycket dremel. Kosta och hur dremeln är till användning? Fungerar den bra???:)

http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Minislipmas...

Jag har en också, inget jag rekomenderar

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är något fel på biltemas "dremel" men köp dremel's skivor till den istället. Dom är av mycket bättre kvalitet.

Permalänk

Det är otroligt hur mycket maskinen presterar med tanken på priset. Och tyvärr så tog också mina skivor sönder eller slut så det blir också en ny sats med diamant Blir lite själv sugen på att kapa i ett nytt projekt nu när jag ser dina bilder, lycka till!

Skrivet av Bakteria:

Jag tycker inte det är något fel på biltemas "dremel" men köp dremel's skivor till den istället. Dom är av mycket bättre kvalitet.

Jag finner inga nackdelar med den alls....bra billigt skit! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

De där (vad du kallar för "bladen" är för trä och lättare material. Det finns metall skivor som ska fixa jobbet utan problem.

Jasså? Ajo, det fanns inga andra till så körde på de som följde och det blev ett helt OK resultat. Kom ungefär halvvägs innan alla var sönder!

Skrivet av Bakteria:

Tips, köp dremels skivor istället för "diamantskivorna".

Ska kolla på det!

Edit: Kollade på biltema men hittade bara den jag redan nämnt, http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Multislip/Diama...

Skrivet av SaP:

Får jag fråga hur mycket dremel. Kosta och hur dremeln är till användning? Fungerar den bra???:)

139kr på Biltema. Den funkar helt OK för sitt pris, som en person över skrivit. Den blev varm ganska snabbt dock

Skrivet av Crozzfajor:

Det är otroligt hur mycket maskinen presterar med tanken på priset. Och tyvärr så tog också mina skivor sönder eller slut så det blir också en ny sats med diamant Blir lite själv sugen på att kapa i ett nytt projekt nu när jag ser dina bilder, lycka till!

Jag finner inga nackdelar med den alls....bra billigt skit! =D

Tackar!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

du trycker för mycket!! ta det lugnt!

Nja, tog det försiktigt men den studsade och bladet åkte fast, ett par gånger.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Nja, tog det försiktigt men den studsade och bladet åkte fast, ett par gånger.

aha ok men om det e ditt första gång så är det ok för man blir bättre med tiden det kan vara så här att biltema snålade för mycket och bara lagt jättetunna skivor som går sönder på noll tid...

btw använd skydd glasögon

Permalänk
Skrivet av SweFunc:

Då blir det bågot jag inte ska köpa

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha ok men om det e ditt första gång så är det ok för man blir bättre med tiden det kan vara så här att biltema snålade för mycket och bara lagt jättetunna skivor som går sönder på noll tid...

btw använd skydd glasögon

Mjo, de var ganska tunna faktiskt. Men jag kom ju halvvägs så det är ju någonting!
Och ja, skulle nog använt skydd för ögonen. Får bli till nästa gång ^^

Skrivet av SaP:

Då blir det bågot jag inte ska köpa

Med andra skivor skulle jag rekommendera den faktiskt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Mjo, de var ganska tunna faktiskt. Men jag kom ju halvvägs så det är ju någonting!
Och ja, skulle nog använt skydd för ögonen. Får bli till nästa gång ^^

Med andra skivor skulle jag rekommendera den faktiskt.

ja gör det^^ har faktiskt ett litet ärr i halsen pga flygande skivor... XD efter det skaffade jag mej riktiga skyddglasögon

ett bättre skivor är glasfiber* kapskivor

ser ut så

och finns att köpa
http://www.hab.se/proxxon-kapskiva-aluox-armerad-22-mm-10-st-...

jag har dock fått mina från ett tillbehörpaket jag köpte från rusta för nåt 150kr, då fick jag 30 vanliga kapskivor och 5 glasfiber kapskivor m.m, de går inte sönder och håller länge, sågade en stolfot och tjocka skruvar med dem ^^ men det som ogillas med dem är att dem är för tjocka...

Permalänk
Medlem

Skit TEMA! vill man ha Kvalité så köper man inte från biltema!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jayzzon:

Skit TEMA! vill man ha Kvalité så köper man inte från biltema!

Den duger för detta jobb och jag är nöjd med vad den gjort än så länge.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Kan ligga något i att köpa nya skivor. I sig själv är den relativt kraftfull för priset. Men Sliphuvudena man får på köpen är som sagt livsfarliga. Smäller ganska bra när de går sönder, vilket de gör snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Kan ligga något i att köpa nya skivor. I sig själv är den relativt kraftfull för priset. Men Sliphuvudena man får på köpen är som sagt livsfarliga. Smäller ganska bra när de går sönder, vilket de gör snabbt

Haha, indeed. Fick 7 skivor varav 5 av dem smattrade sönder, 3 av dem rakt i pannan. Dock inget allvarligt förutom lite svidande, men vafan, det hör till sådana här saker!

Borde få mitt paket från Inet imorgon, då blir det att ta några till bilder.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag har en ordentlig Dremel (av märket DREMEL) den funerar riktigt bra dock så är alla billiga kapskivor skräp, Jag testade Clas Ohlsons kapskivor och kan säga att det var tur att jag hade skyddsglasögon på mig för kapskivorna exploderade och det flög bitar rakt framför ögona

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag fått hem LED slingan, fläkt och fläktkontroller. Bilder finns i gallerit!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Haha, indeed. Fick 7 skivor varav 5 av dem smattrade sönder, 3 av dem rakt i pannan. Dock inget allvarligt förutom lite svidande, men vafan, det hör till sådana här saker!

Borde få mitt paket från Inet imorgon, då blir det att ta några till bilder.

tjenare ...antar att du ej skär rätt du du spränger dina små skivor ....kan ju ge dig tipps på hur du ska skära om du vill

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

tjenare ...antar att du ej skär rätt du du spränger dina små skivor ....kan ju ge dig tipps på hur du ska skära om du vill

Jag är klar med skärningen. Problemet var att skivorna som följde med inte var direkt hållbara, eller bra för den delen. Skaffade diamantskivorna och använde endast en skiva, som fortfarande är hel.

F.ö så kommer det nog någon update här i helgen. Ska ut och jaga plexi, färg och lite sådant med morbror min. Så håll utkik!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

Jag är klar med skärningen. Problemet var att skivorna som följde med inte var direkt hållbara, eller bra för den delen. Skaffade diamantskivorna och använde endast en skiva, som fortfarande är hel.

F.ö så kommer det nog någon update här i helgen. Ska ut och jaga plexi, färg och lite sådant med morbror min. Så håll utkik!

ja här ska det allt kollas in=)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Så, nu är den en update med ett ex antal bilder.
Kom på att jag nog borde gjort en projektlogg, men sak samma. Hoppas ni tycker om det!

Glad Påsk!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Sådär, då var sista updaten gjord.
Chassit är färdigt, förutom att jag inte har något plexi ännu, vilket jag kommer skaffa inom snar framtid!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Har vita 5mm Led om du vill ha ett par Får även in Gröna och blåa 3mm vilken dag som helst Skicka Pm om det ärintressant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

går ju att köpa blåa leds till power och hdd, såg en på youtube som hade gjort det

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop