Esxi 5.1 virtuell HTPC Grafikkort? i vt-d

Permalänk

Esxi 5.1 virtuell HTPC Grafikkort? i vt-d

Tänkte sätta upp en virtuell htpc på min esxi 5.1 server.
Har funderingar på att köra XBMCuntu som en VM och ge passthrough till ett grafikkort.
Så min fråga: någon som kör htpc virtuellt som fått det att fungera bra? vad kör ni för grafikkort?

Permalänk

Skulle velat haft ett grafikort low profile, som klarar 1080p och inte bökar alltför mycket i esxi

Permalänk
Medlem

Just nu verkar forumet vara nere men kolla här för fungerande configs (vill minnas att det fanns några som gjort ungefär samma sak):

http://www.vm-help.com/forum/

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

passthroughn är inte sådär 100%ig, så förvänta dig inte att det ska fungera smärtfritt eller att du får ut samma prestanda som om du gjorde en vanliga installation... ställer krav både på moderkort och CPU.
Har ett Intelmoderkort som har stöd för detta och ett ASUS P6T Delux som enl. dokumentation inte ska ha stöd för det men där det fungerar. NIC och controller-kort har fungerat bra för min del.

Lite lustigt, har två NICs på moderkortet som inte stödjs av ESXi men jag kan använda dem att köra passthrough direkt till en VM

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Kraven på moderkort och cpu klarar jag. Vill bara veta om någon fått det att fungera bra med gpu och typ xbmcuntu