Köpa gamingdator 25-30k budget. Sälja nuvarande dator?

Permalänk
Medlem

Köpa gamingdator 25-30k budget. Sälja nuvarande dator?

Hej!

För 5-6 år sen köpte jag min nuvarande dator. Jag är väldigt okunnig & fick hjälp av kundtjänst med att bygga. Känner att det är dags att förnya datorn. Målet är att spela WoW retail & fps spel på höga/högst settings.

- En färdigbyggd eller egenbyggd som byggs, installeras osv av t.ex. Inet.
- Budget: Runt 25-30k. Kan gå över budget lite (inkluderat datorbygge & Windows 11).

Bilden visar min nuvarande dator. Som jag förstått så är de flesta/alla komponenter rätt kassa. Vad skulle vara ett rimligt säljpris?
Uppskattar verkligen all hjälp, tack på förhand!

Förkorta + ändrade att jag kan gå över budget lite
Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/TdooAX_08pUN3YRLlQnNC8sLvkU/daseu

Windows 11: https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-com...

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kan sälja din gamla dator för cirka 4500kr.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Såg att du länkade Windows 11 "Pro" som är 2700kr~ billigare.. dock har jag ingen aning hur man gör själv dvs hela processen steg för steg. Skulle det spela roll performance-wise om jag köper med Windows 11 Home på inet över Windows Pro? Tänkte att den var lite billigare än Pro på inet

Föredrar det dyrare men säkrare vägen för att undvika komplikationer. Jag har verkligen 0 koll (Hur installerar man man ens utan ett operativsystem? bl.a. ett av tusen frågor som dyker upp).

Skrivet av Razer-T:

Jag tror att du kan sälja din gamla dator för cirka 4500kr.

Oj det var mer än förväntat, tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaseU:

Tack så mycket! Såg att du länkade Windows 11 "Pro" som är 2700kr~ billigare.. dock har jag ingen aning hur man gör själv dvs hela processen steg för steg. Skulle det spela roll performance-wise om jag köper med Windows 11 Home på inet över Windows Pro? Tänkte att den var lite billigare än Pro på inet

Föredrar det dyrare men säkrare vägen för att undvika komplikationer. Jag har verkligen 0 koll (Hur installerar man man ens utan ett operativsystem? bl.a. ett av tusen frågor som dyker upp).

Home-versionen kommer funka utmärkt för dig.

Windows kan man ladda ner från Microsofts hemsida men du behöver ett USB-minne utöver en nyckel om du väljer att själv installera Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Home-versionen kommer funka utmärkt för dig.

Windows kan man ladda ner från Microsofts hemsida men du behöver ett USB-minne utöver en nyckel om du väljer att själv installera Windows.

Okej fint, kör på Home. Tusen tack för hjälpen