Senast redigerat
VC++ 6.0 på min nya laptop med Windows 8, har fungerat klockrent innan.
Nu får datorn antingen BSOD när den är påväg att bygga .dll filen eller så slutar programmet att svara, "Microsoft (R) Developer Studio har slutat att fungera".
Har provat köra i alla kompabilitetslägen.
I BSOD så står det att den tänker starta om, men ingenting händer när den når "100%", har låtit den vänta i 1 timma som max.
Har sökt igenom Google efter meddelandet den vill att jag ska söka online efter som är: FILE_SYSTEM
Har allt uppdaterat (ja, inkl. drivrutiner).
Så jag tog tag i min äldre laptop som har Windows 7 som har fungerat fel fritt i flera år med VC++ 6.0.
Idag när jag bara flytta på mig med laptopen till TV-soffan då locket la datorn i viloläge så blir det likadant problem med "Microsoft (R) Developer Studio har slutat att fungera" när man bygger .dll filen.
Stört förbannad på detta nu.
Nu till ännu ett till problem:
Har provat att installera om programmet, men då slutar installern att svara (not responding) när den kommer till att kolla upp systemet.
Ny inom programmeringsspråket och Windows 8.
Tacksam för all hjälp!
EDIT: Löst!
Fick för mig att rensa /Debug/ foldern så fungera det.
Men jag vill gärna veta varför installern inte fungerar om någon skulle kunna lista ut det.
Eftersom det kraschar när du debuggar/bygger så kanske det är något i det program du försöker debugga/bygga som gör att Windows kraschar?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.