Permalänk
Medlem

Funderar på Intel -köpråd socket

Hej går i tankarna att uppgradera nu inom den närmaste tiden. Har i hela mitt 26 åriga liv alltid byggt AMD datorer, men har börjat snegla på Intel men inte riktigt satt mig in i just deras utbud.

Vilken socket är det som är aktuell när det gäller mest prestanda för pengarna?
Vilken cpu i samma kategori?

Har lite småkrav på moderkortet när det gäller satakontakter, men det kan jag ju titta på när jag vet vad det skall vara för socket.

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Om du ska spela spel är LGA 1155 bra. 2011 är någon FPS snabbare, men är mest rekommenderad för renderingsriggar som kräver i7 3820 eller högre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

socket 1155 o 3570k

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Om två månader kommer nästa gen (LGA 1150) som ersätter dagens mainstream-sockel 1155. Vänta om du kan.

Permalänk
Medlem

Om det är nu bara 2 månader kan man säkert vänta, det lär väll skaka om priserna på de utbud de har idag.

Datorn skall enbart va till spel, då jag glömde säga det tidigare.

Kollar just ni på socket 1155 o 3570k som zorki skrev. Och det verkar intressant

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Om det är nu bara 2 månader kan man säkert vänta, det lär väll skaka om priserna på de utbud de har idag.

Datorn skall enbart va till spel, då jag glömde säga det tidigare.

Kollar just ni på socket 1155 o 3570k som zorki skrev. Och det verkar intressant

e 2v sen jag införskaffa de o satt de i en sugo 09 chassi o de fick bli en 680gtx med skall bara ha en ssd till så de e helt rent ssd bygge o cpukylare så blir de trimma skiten en bit till. nu med stock så e jag nöjd redan nu men alltid kul med mer efekt

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT