Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av huttala:

Nu var det ju ingen rabattkod utan en bugg, så ditt argument håller ingenstans. Sen att du själv sagt att du är girig några inlägg ovan gör ju inte dina argument bättre. Och att hela tiden dra upp att "moraltanter må skrika" ökar inte din trovärdighet heller.

Och jag missade aldrig tillfället, jag gjorde aldrig någon beställning för att jag inte är en oärlig människa, men alla är vi olika.

Det var en rabattkod, 1234.

Jag skrev skämtsamt att jag var girig på grund utav att deras hemsida blev otroligt ostabil. Hade du läst tråden innan du hoppar in med din moralpanik hade du kanske insett detta.

Linjen mellan oärlig och icke-företagsam/affärsmässig är väldigt tunn.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, stöld är olagligt, att utnyttja en rabattkod är inte lika olagligt.

Nån har lagt in rabattkoden, så nån har gjort det medvetet. Moraltanterna här må skrika, men att kalla alla som utnyttjar tillfället för idioter är bara otroligt barnsligt och får er bara att framstå som avundsjuka som missade tillfället.

Kan likaväl varit något "troll" som hatar Razer som tagit sig in och lagt in koden. Ingen vet.

Troligtvis är det en bugg eller annat som orsakat detta.
Oavsett så kommer nog ingen få sina ordrar och många kommer gallskrika och hata Razer för att de inte fick sin vara för ett löjligt lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Jag syftade på att folk inte verkar förstå hur detta tar på en företagare (Knappast första gången ett sådant här fel dyker upp, så "razer är stora" är inte direkt ok att försöka komma med.
Att utnyttja klart fel för att suga ut ett företag är inget annat än tattarfasoner.

Ännu värre är idioterna som försvarar att dom han beställa och ska ha sina produkter dom beställde.

Tur att EA är så stora då ;P

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Synd för Razer att detta hände, och alla som tycker att de borde få sina varor borde sätta sig in i deras scenario.

Om du hade ett företag och det blev någon bugg eller någon hackade in på din hemsida och la in en kod som gjorde att alla kunde få varor till 10% av priset eller t om gratis hade ni godkänt alla de ordrarna med den här koden då? Troligen inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BrutalSwede:

Kan likaväl varit något "troll" som hatar Razer som tagit sig in och lagt in koden. Ingen vet.

Troligtvis är det en bugg eller annat som orsakat detta.
Oavsett så kommer nog ingen få sina ordrar och många kommer gallskrika och hata Razer för att de inte fick sin vara för ett löjligt lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska i vilket fall som helst bli intressant att höra en förklaring, antagligen blir det väl bara något standardsvar.

Om priset på en produkt har blivit så lågt att det är uppenbart att det är en fel prissättning så vet jag att butikerna har rätt att bryta köpavtalet. Hur det fungerar när det låga priset är på grund utav en rabattkod vet jag inte.

Antagligen kommer de slingra sig ur det på något sätt då det är en enorm ekonomisk förlust.

Skrivet av IsakPromKing:

Tur att EA är så stora då ;P

I see what you did there.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Det finns ingen chans att dom kommer acceptera någon order.

Avtal:

2.1 Any prices, quotations and descriptions made or referred to on this Site are subject to availability, do not constitute an offer and may be withdrawn or revised at any time prior to our express acceptance of your order (as described below).

2.2 While we make every effort to ensure that items appearing on the Site are available, we cannot guarantee that al items are in stock or immediately available when you submit your order. We may reject your order (without liability) if we are unable to process or fulfil it. If this is the case, we will refund any prior payment that you have made for that item.

2.3 An order submitted by you constitutes an offer by you to us to purchase Products or Services on these Terms and is subject to our subsequent acceptance.

2.4 Prior to such acceptance, an automatic e-mail acknowledgement of your order may be generated. Please note that any such automatic acknowledgement does not constitute a formal acceptance of your order.

2.5 Our acceptance of your order takes effect and the contract concluded at the point where such offer is expressly accepted by us dispatching your order/commencing Services and accepting your credit card or other payment ("Acceptance").

4. PRICE AND TERMS OF PAYMENT (NOTE: WE CANNOT CONFIRM PRICES PRIOR TO ACCEPTANCE OF YOUR ORDER)

4.1 Prices payable for Products or Services are those in effect at the time of dispatch or delivery, unless otherwise expressly agreed. This is at least in part because, from time to time, it is possible that a programming or data transcription error may result in a price that is inaccurate. We will generally honor the posted price, although we reserve the right to correct the price and offer to sell you the Products or Services at the correct market price in situations where the price advertised is clearly an error as evidenced by being substantially under market. Accordingly, prices may be indicated on the Site or an order acknowledgement but the authoritative price in the event of any discrepancy, is the price that is notified to you on our Acceptance.

4.3 We have the right at any time prior to our Acceptance to withdraw any discount and/or to revise prices to take into account increases in costs including (without limitation) costs of any materials, carriage, labour or the increase or imposition of any tax, duty or other levy and any variation in exchange rates. We also reserve the right to notify you of any mistakes in Product descriptions or errors in pricing prior to product dispatch. In such event if you choose to continue with fulfilment of the order, you acknowledge that the Product or Service will be provided in accordance with such revised description or corrected price.

Dold text

Även Razer har kommenterat det kort:

Citat:

There's no official discount and we're looking into what's going on.

-

We're looking into exactly what it is, but there's no 90 percent off promotion.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

http://www.razerzone.com/eu-en/store

Ta valfria merchandise; skriv in 1234 i rabattfältet och helt plötsligt har du 90% off.

What?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29187962/Pictures/jpgs/ra...

Edit: Razer hittade problemet och har löst det. Koden funkar ej längre.

Bara en fråga hur fick du reda på rabattkoden?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Bara en fråga hur fick du reda på rabattkoden?

Sitter ju självklart och exploitar sidor under min fritid.

Skämt åsido, blev informerad av en kompis i ett spel. Hur han blev informerad vet jag inte

Själv beställde jag aldrig något, även om jag verkligen ville. Anade redan från början att det var något fel och att det aldrig skulle gå igenom så länge Razer inte skickade iväg produkterna ^_^

Permalänk
Medlem

Hade ju suttit fint att köpa laptopen och sen sälja vidare

blackwidow hade ju inte suttit fel heller :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Även om det är fel så är det mig ett under att ingen försökte klicka hem någon/några av deras bärbara datorer.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Även om det är fel så är det mig ett under att ingen försökte klicka hem någon/några av deras bärbara datorer.

Jag försökte med deras blade, men det gick inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

samma här.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av krushy:

Jag försökte med deras tablet, Fiona (?), men det gick inte heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeaDUggh:

Min polare i storbrittanien köpte 15 Black Widow xD Planen är att sälja den för 70% av originalpriset och gå med skön vinst ^^

Kul för din polare om han får hem 15 Black Widow och måste betala fullpris för allihopa haha, stackars

Permalänk
Skrivet av krushy:

Skrivet av mudzi:

Skrivet av jokklo:

samma här.

dom skickar bara razer blade till usa/canada, så dom såg att du bodde i europa och därför gick den ej att beställa, stod så för mig iallafall

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Kul för din polare om han får hem 15 Black Widow och måste betala fullpris för allihopa haha, stackars

haha xD indeed

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

fick mail nyss om att min order hamnat på "backorder". Altså att de är ur lager. De krev att min order skickas så fort produkten hamnat i lager. Undra om de verkligen är så eller om det är deras sätt att stalla hela processen.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

fick mail nyss om att min order hamnat på "backorder". Altså att de är ur lager. De krev att min order skickas så fort produkten hamnat i lager. Undra om de verkligen är så eller om det är deras sätt att stalla hela processen.

Jag fick samma, fast jag ringde också upp och frågade om dem kunde ändra mitt US-tangentbord till ett Nordiskt, men vi får se vad som händer! Man får hoppas på att det går igenom då! Men allt handlar om Razer fullföljer ordrarna eller inte..

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Fick samma mail, antar att de försöker hitta en lösning till den här röran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Jag fick samma, fast jag ringde också upp och frågade om dem kunde ändra mitt US-tangentbord till ett Nordiskt, men vi får se vad som händer! Man får hoppas på att det går igenom då! Men allt handlar om Razer fullföljer ordrarna eller inte..

Skrivet av frippe94:

Fick samma mail, antar att de försöker hitta en lösning till den här röran.

Det roliga är väl att razer inte gått ut med något uttalande eller?

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FoamBox:

Det roliga är väl att razer inte gått ut med något uttalande eller?

Jo, läser du igenom tråden hittar du detta några inlägg upp...

Skrivet av SeF.Typh00n:

Även Razer har kommenterat det kort:

Citat:

There's no official discount and we're looking into what's going on.

-

We're looking into exactly what it is, but there's no 90 percent off promotion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, läser du igenom tråden hittar du detta några inlägg upp...

tänte mest om det kommit något nytt

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FoamBox:

tänte mest om det kommit något nytt

Inte vad jag vet, men jag följer det inte heller.

Visa signatur

Permalänk

Sådär.. Avbeställt mitt "Razer Blackwidow ultimate 2013 nordic" nudå..
Tar i hjärtat men det känns helt enkelt inte rätt att "lura/stjäla" från ett hyffsat litet företag..
Jag tycker själv att alla ni andra som utnyttjade detta "erbjudande" borde göra samma sak, även fast Razer på sin facebook sida har gått ut och sagt att alla kommer att få sina ordrar.
För allt annat är bara att utnyttja ett företag..

Mvh TheSnowMan

Visa signatur

Null

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSnowMan:

Sådär.. Avbeställt mitt "Razer Blackwidow ultimate 2013 nordic" nudå..
Tar i hjärtat men det känns helt enkelt inte rätt att "lura/stjäla" från ett hyffsat litet företag..
Jag tycker själv att alla ni andra som utnyttjade detta "erbjudande" borde göra samma sak, även fast Razer på sin facebook sida har gått ut och sagt att alla kommer att få sina ordrar.
För allt annat är bara att utnyttja ett företag..

Mvh TheSnowMan

"hyffsat litet företag." Saaaay whaaaa?!
Razer är ett av de största företagen....

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Oj, blev lite fel där
Vet inte hur ja lyckades skriva sådär. .
Skulle skriva "från ett företag som sätter 'fansen' först".
Ursäkta för det!

Mvh TheSnowMan

Visa signatur

Null

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSnowMan:

Oj, blev lite fel där
Vet inte hur ja lyckades skriva sådär. .
Skulle skriva "från ett företag som sätter 'fansen' först".
Ursäkta för det!

Mvh TheSnowMan

Det låter bättre ;D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

"hyffsat litet företag." Saaaay whaaaa?!
Razer är ett av de största företagen....

Svar över!

Visa signatur

Null

Permalänk
Medlem

Alla som beställde har möjlighet att få 1 vara av allt man beställt med 90% rabatt, gratulerar till alla som la en beställning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Alla som beställde har möjlighet att få 1 vara av allt man beställt med 90% rabatt, gratulerar till alla som la en beställning!

Bra reklam för razer, kommer nog tjäna på detta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.