Facebook aktivering

Permalänk
Medlem

Facebook aktivering

Någon som vet en tjänst man kan använda för att ta emot sms för aktivering?
Mitt konto blev inaktiverat för ungefär 1 vecka sedan, sen skickade jag in ID och fick det aktiverat igen. Nu 2 dagar senare så blev det inaktiverat igen.

Blir ganska trött på detta, och kan inte få det att sluta eftersom jag inte har en fungerande telefon.
Hoppas någon av er har hört om en gratis tjänst man kan använda för att komma runt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är någon som försöker få dig att sluta bruka ansiktsboken. Lyd rådet.

Jo, fast jag har blivit beroende av det. Kan sitta och kolla på roliga/perversa bilder för att slösa tid.
Dessutom, eftersom jag inte har en fungerande telefon, så används facebook till att kontakta familjen.
Har testat Google+ men nej, det kommer aldrig att hända. :/

Någon som kan hjälpa mig istället för att gilla hans kommentar som var helt onödig och inte hjälpte ett dugg?
Förväntade mig annat från detta forumet :/

Permalänk
Avstängd

Varför har du ingen telefon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Låna kompis/någon i familjens telefon?

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Varför har du ingen telefon?

Min telefon gick sönder för ett tag sedan, skickade in den på reparation och fick sedan tillbaka den igen. Visst, nu startar den, men jag kan inte ringa eller ta emot meddelande, för då säger den "Ej registrerad på nätverk". Av olika anledningar kan jag inte lämna in den igen, så måste hitta andra alternativ.

Skrivet av Criuzer:

Låna kompis/någon i familjens telefon?

Den enda fungerande telefonen har mamma, men hon har ju aktiverat sin facebook med den. Skulle kunna vara möjligt att jag kan slänga in mitt simkort i min systers telefon. Får se när jag kommer hem. Tack för tipset ^^

Permalänk
Inaktiv

skaffa ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

skaffa ny?

Facebook är det ända jag behöver telefon till. Vill inte spendera en massa pengar bara för att kunna aktivera mitt facebook konto.

Hade CSN inte varit så snåla så kanske man hade kunnat lägga ut lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuumaa:

Facebook är det ända jag behöver telefon till. Vill inte spendera en massa pengar bara för att kunna aktivera mitt facebook konto.

Så du behöver aldrig ringa nånstans? Ofattbart

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Så du behöver aldrig ringa nånstans? Ofattbart

Finns dem som inte är så sociala. Man kan göra det mesta över internet.
Att ringa och sms'a har blivit ganska utdaterat om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kuumaa:

Finns dem som inte är så sociala. Man kan göra det mesta över internet.
Att ringa och sms'a har blivit ganska utdaterat om jag ska vara ärlig.

Ptja, är man sjukligt asocial och helt och hållet saknar både släkt, familj och vänner så kanske behovet av telefon inte är så stort. Men alla utom extrema undantagsfall finner det nog rätt praktiskt att kunna ringa både folk och fä.

Att kalla det utdaterat att ringa är också väldigt långt ifrån verkligheten, då det rings otroligt mycket i vårat samhälle, inte minst i arbetslivet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Skulle kunna vara möjligt att jag kan slänga in mitt simkort i min systers telefon.

Har du ett aktivt simkort är det ju bara att låna någon kompis eller kurskamrats telefon.... behöver ju inte ens lita på personen ifråga

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Avstängd

Borde väl heller inte vara så svårt att skaffa nån gammal skittelefonatt stoppa kortet i..tror nog de flesta har både en och två och tre gamla urtidsmobiler liggande i nån byrålåda..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är varför du måste ha en telefon.. jag har ett sekundärt konto där jag inte har någon telefon, och det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Frågan är varför du måste ha en telefon.. jag har ett sekundärt konto där jag inte har någon telefon, och det fungerar bra.

Fungerar ett tag, men om du lägger upp bilder och skriver mycket i facebook grupper så blir ditt konto automatiskt inaktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Fungerar ett tag, men om du lägger upp bilder och skriver mycket i facebook grupper så blir ditt konto automatiskt inaktiverat.

I see. Därför inget hänt då, eftersom jag inte använder det kontot.

Permalänk
Medlem

Lättaste är att låna ngn annans telefon och sen när du är inloggad stänga av 2-vägsverifieringen.

Permalänk
Medlem

Så simkort i en annan telefon löste ingenting. Får inget sms från facebook. Lite smått irriterande när dom ska ha NASA säkerhet utan att allt fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Märkligt. Då måste ngn hackat ditt konto och bytat telefonnummer. Fungerar ditt simkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Märkligt. Då måste ngn hackat ditt konto och bytat telefonnummer. Fungerar ditt simkort?

Fungerar utan problem. Anledningen till att jag behöver aktivera via telefon är för att jag inte skrivit in något telefonnummer ännu. Så inga problem där.

Har testat att skicka SMS till den från andra telefoner och tjänster. Kommer då fram utan problem. Facebook har väl antagligen problem med Telenor. Eller så strular det hos telenor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuumaa:

Skaffa ny Facebook syftade jag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Skaffa ny Facebook syftade jag på

Har jag gjort. Bara det att jag är den enda Admin i en facebook grupp some har ett par hundra medlemmar. Ska definitivt fixa till ett bra backup konto. Väldigt bra idé

Permalänk
Skrivet av Kuumaa:

Fungerar utan problem. Anledningen till att jag behöver aktivera via telefon är för att jag inte skrivit in något telefonnummer ännu. Så inga problem där.

Har testat att skicka SMS till den från andra telefoner och tjänster. Kommer då fram utan problem. Facebook har väl antagligen problem med Telenor. Eller så strular det hos telenor.

Har du inte skrivit in ditt telefonnummer på facebook? Hur vet de då vart de ska skicka sms?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Facebook är så... tråkigt? Google+ är det som gäller för mig nu, men jag har bara 9 vänner - vilket kanske belyser tjänstens verkliga problem!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hirsch:

Facebook är så... tråkigt? Google+ är det som gäller för mig nu, men jag har bara 9 vänner - vilket kanske belyser tjänstens verkliga problem!

Vi har ju knappast 2000+ vänner ?

Och TS lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Har du inte skrivit in ditt telefonnummer på facebook? Hur vet de då vart de ska skicka sms?

När man loggar in så står det att kontot är inaktiverat till jag har verifierat vem jag är. Skriver in captcha, trycker verifiera och sen tvingar dom mig att verifiera via telefon. Och där måste jag skriva in mitt nummer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kuumaa:

När man loggar in så står det att kontot är inaktiverat till jag har verifierat vem jag är. Skriver in captcha, trycker verifiera och sen tvingar dom mig att verifiera via telefon. Och där måste jag skriva in mitt nummer

Och telefonabonnemanget står registrerat på samma person som har facebook-kontot? Hur ska de annars kunna veta att rätt person har numret du anger? Det är ju inte mycket till verifiering om de inte kontrollerar något mer än att du bara slå in ett okänt nummer, eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Och telefonabonnemanget står registrerat på samma person som har facebook-kontot? Hur ska de annars kunna veta att rätt person har numret du anger? Det är ju inte mycket till verifiering om de inte kontrollerar något mer än att du bara slå in ett okänt nummer, eller hur?

Facebook har inget sätt att se vem ett abonnemang är registrerat på heller...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trolliban:

Har man då inte registrerat ett nummer tidigare är man körd alltså, eller så har Facebook ingen säkerhet alls. Jag tror på det första. Någon annan med erfarenhet?

Edit: Förresten, hur kan du vara säker på att de inte kan kontrollera vem ett abonnemang står på?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Precis. Systemet är till för att se till så att varje person bara har ett konto. Egentligen inte för att verifiera vem man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Det här fattar jag inte?
Jag har lagt upp 1000+ bilder och varit ganska aktiv i olika grupper.
Har aldrig haft problem att kontot blir inaktiverat..

Är det bilder som inte är tillåtna som du lägger upp?
Eller skriver du saker som upprör folk så du blir anmäld?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |