Permalänk
Medlem

Vapemail!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Den är sjukt cool men fan jag skulle inte klara av den batteritiden :/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Den är sjukt cool men fan jag skulle inte klara av den batteritiden :/

Fan du kör väl höga ohm i dina rose?

~1100Mah på ~20W klarar väl sig ett tag?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Fan du kör väl höga ohm i dina rose?

~1100Mah på ~20W klarar väl sig ett tag?

Jag kör 1.4 och 18 watt men 1100 mah är inte ens hälften av vad mina 18650 ger och det räcker inte annars hade jag haft en minivolt för länge sen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Det är tid att sluta röka, på riktigt denna gång

Skulle mer än gärna uppskatta lite input på det jag har tänkt att införskaffa då jag verkligen har svårt sätta mig in i denna djungel av facktermer, all tillverkare och MODS. Har noll koll på vad som är "standard" men vill kunna köpa delar som passar utan strul så som fler coils och i framtiden om jag fastnar för det även en annan clearomizer. Så nu till frågan, är denna något att ha:
https://www.fasttech.com/products/3099/10015785/3029800-authe...

Är detta så kallad Sub-Ohm? 510 gänga är väl den mest förekommande eller? Vart köper jag batterier och laddare som är bra, säkra och billiga? Jag handlar mer än gärna från utlandet. Jag har inte kollat alla 195 sidorna, men bra många...

Tack på förhand.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Det är tid att sluta röka, på riktigt denna gång

Skulle mer än gärna uppskatta lite input på det jag har tänkt att införskaffa då jag verkligen har svårt sätta mig in i denna djungel av facktermer, all tillverkare och MODS. Har noll koll på vad som är "standard" men vill kunna köpa delar som passar utan strul så som fler coils och i framtiden om jag fastnar för det även en annan clearomizer. Så nu till frågan, är denna något att ha:
https://www.fasttech.com/products/3099/10015785/3029800-authe...

Är detta så kallad Sub-Ohm? 510 gänga är väl den mest förekommande eller? Vart köper jag batterier och laddare som är bra, säkra och billiga? Jag handlar mer än gärna från utlandet. Jag har inte kollat alla 195 sidorna, men bra många...

Tack på förhand.

Rekommenderar inte det kitet, iaf inte Triton tanken. Min brände coils hela tiden efter ett tag.

Ett bra nybörjarkit som man kan växa lite med är Kangertech Subox mini kit Batterier hade jag nog inte köpt frpn kina iaf, en ren säkerhetsrisk då det finns en chans att man får oäkta batterier. Jag köper mina på Liquidvoyage.eu (svensk sida), samsung 25r.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tackar så mycket för tipset, har sett de där men tagit för givet att det var inbyggt batteri som jag inte gärna vill ha så redan där sållade jag i min ovetskap.
Tanken var inte att köpa batterier från Kina utan snarare i EU, någon har nämn ett Holländsk sida eller Tysk här som jag inte kan hitta länken till för tillfället?
Är det värt att skaffa två batterier och en laddare eller funkar laddaren som är inbyggt skapligt?

För övrigt så montages gärna tips på vart de renaste och godaste juicerna säljs?

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Jag tackar så mycket för tipset, har sett de där men tagit för givet att det var inbyggt batteri som jag inte gärna vill ha så redan där sållade jag i min ovetskap.
Tanken var inte att köpa batterier från Kina utan snarare i EU, någon har nämn ett Holländsk sida eller Tysk här som jag inte kan hitta länken till för tillfället?
Är det värt att skaffa två batterier och en laddare eller funkar laddaren som är inbyggt skapligt?

För övrigt så montages gärna tips på vart de renaste och godaste juicerna säljs?

Tror jag vet vilken sida du menar men kommerninte heller på det just nu haha.
Det är absolut värt att köpa två batterier och laddare (nitecore gör bra laddare), så slipper man vänta på laddningen. Att ladda direkt i modden går, men det tar ofta väldigt lång tid och vissa kan bli väldigt varma.

Väldigt personligt men jag har kört mycket med liquidvoyage juicer, men öven Yaeliq som är lite billigare funkar

Ett råd är att läsa på lite om batterisäkerhet om du inte är insatt, kraftfulla batterier man leker med

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Så var det ja

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay
Vad kör du för watt på din Uwell crown?
Vart lite nyfiken när dina coils håller så länge!

Permalänk
Medlem

Då är det bara det långa väntan kvar, batterier med laddare och juicer har kommit hem. Väntar bara på Subox`en. En fördel är att juicerna hinner att steepas ett par veckor. Måste säga att jag är jävligt nyfiken, de både luktar och smakar gott. Jag är lite förvånad över att de har skiftat färg så mycket, när jag fick dom så var de i princip i samma färg, nu någon vecka senare så ser man mer tydligare skillnader i färgnyanserna.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

@KKay
Vad kör du för watt på din Uwell crown?
Vart lite nyfiken när dina coils håller så länge!

Kommer inte ihåg vilken effekt jag körde med på 0.2 ohm coilen, den som höll så länge. Men på 0.5 ohm kör jag runt 45W, osäker på hur länge jag kört med den men det är något liknande
Just nu står tanken bara dock, sedan jag fick hem mina mech mods o drippers

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Min Kangertech iPow 2 har helt gett upp, vid endast 6 månaders ålder.

Vilken boxmod, samt vilka batterier rekommenderas för en fattig student?
Funderar även på att gå ifrån min Aspire Mini Nautilus, så om det finns något prisvärt "kit" så är även det intressant?

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

I väntans tider på min första RDA och ny mod. Spännande tider minsann

@Gorian Behöver du inte jättehögt i W så kan du skicka ett pm

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@jummarn:
Jag hade kört på dom här-> http://www.electrocigarette.se/search/show/?s=VeckansNyhet Kör själv på Cleito tanken och är 7kt nöjd. Batteriboxen har en massa onödigt lullul men verkar prisvärd tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kommer inte ihåg vilken effekt jag körde med på 0.2 ohm coilen, den som höll så länge. Men på 0.5 ohm kör jag runt 45W, osäker på hur länge jag kört med den men det är något liknande
Just nu står tanken bara dock, sedan jag fick hem mina mech mods o drippers

Okej Är 0,25 coilen jag brukar. Tyckte den fungerade mycket bättre än 0.5
Har dock googlat lite och folk har rekommenderat att sticka hål i bomullen på coilsen så dom "wickar" bättre får pröva

Är det velocity han har börjat med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Okej Är 0,25 coilen jag brukar. Tyckte den fungerade mycket bättre än 0.5
Har dock googlat lite och folk har rekommenderat att sticka hål i bomullen på coilsen så dom "wickar" bättre får pröva

Är det velocity han har börjat med?

Definitivt, men var bara 0.5 som fanns i lager när jag beställde mina tyvärr Låter logiskt, får också pröva detta!

Velocity mini och smpl

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fick hem det billiga kitet jag köpte till tjejen, Ego CE4, kommentarer från er erfarna önskas.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Fick hem det billiga kitet jag köpte till tjejen, Ego CE4, kommentarer från er erfarna önskas.

Vill inte att du ska bli ledsen men det är nog det sämsta kittet man kan köpa, billigt är det dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Vill inte att du ska bli ledsen men det är nog det sämsta kittet man kan köpa, billigt är det dock.

Kom gärna med en förklaring varför det är det sämsta kittet.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det finns sämre grejer (cigalikes), men det är inget att hänga i granen om man jämför med dagens doningar.
Men det är många som slutade röka med just sånna där - när det inte fanns bättre prylar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Kom gärna med en förklaring varför det är det sämsta kittet.

Köpte själv en sådan där till frun tänkte det var billigt så var värt att prova då min 1 pund dyra ciggalike inte var en hit hehe. Men tog drygt 2 veckor senare beställde jag en 40w boxmod till henne rosa ofc sen en istick 60w åt mig nu börjar jag ha ett antal det fick start på min hobby efter jag provat på en sådan där och det faktiskt fungerade men jämfört med boxmods eller bättre sådanadär så kommer du nog inte bli nöjd med ce4 men den funkar att starta med. Är kär i min cubis med griffin automizer sen min vamobox 25w "pytteliten sak med 1350batteri men kostade mig 90kr men den ihop med en subtank nano med 1.2ohm är perfekt eller en aspire k1 för få mer rök känsla

Men till frun en enkel irifle 30w med protank 3 eller myvape k1 automizer kan ajg inte slita ifrån henne försöker lära henne driptanks då jag köpte en cupid åt henne och försöker få henne att rulla coils då jag gör cigg åt henne så kan hon få göra coils åt mig xD

Men hoppas du kommer bli förälskad i det här det är en skön hobby och man behöver inte ösa på med pengar men är kul med diy juicer blir billigt och ha några lite olika moddar osv

Så börja där du sen ser du om du kommer vilja lägga ut 200kr till för nästa steg är väll en ijust 2 tycker jag var mitt andra steg då jag fick en av en kompis för att prova o som ajg gillade o då fick jag den

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sea_man:

Köpte själv en sådan där till frun tänkte det var billigt så var värt att prova då min 1 pund dyra ciggalike inte var en hit hehe. Men tog drygt 2 veckor senare beställde jag en 40w boxmod till henne rosa ofc sen en istick 60w åt mig nu börjar jag ha ett antal det fick start på min hobby efter jag provat på en sådan där och det faktiskt fungerade men jämfört med boxmods eller bättre sådanadär så kommer du nog inte bli nöjd med ce4 men den funkar att starta med. Är kär i min cubis med griffin automizer sen min vamobox 25w "pytteliten sak med 1350batteri men kostade mig 90kr men den ihop med en subtank nano med 1.2ohm är perfekt eller en aspire k1 för få mer rök känsla

Men till frun en enkel irifle 30w med protank 3 eller myvape k1 automizer kan ajg inte slita ifrån henne försöker lära henne driptanks då jag köpte en cupid åt henne och försöker få henne att rulla coils då jag gör cigg åt henne så kan hon få göra coils åt mig xD

Men hoppas du kommer bli förälskad i det här det är en skön hobby och man behöver inte ösa på med pengar men är kul med diy juicer blir billigt och ha några lite olika moddar osv

Så börja där du sen ser du om du kommer vilja lägga ut 200kr till för nästa steg är väll en ijust 2 tycker jag var mitt andra steg då jag fick en av en kompis för att prova o som ajg gillade o då fick jag den

Ja, just det...
Jag röker inte själv längre men provade ett bloss och det var ganska likt vanlig cigg. Köpte den här till tjejen för att få henne att sluta röka inne.
Det viktiga är att det känns som rök när man drar ner det, att det innehåller nikotin samt att det smakar som en Marlboro.
Sitta och flumma på frukter utan nikotin är ganska meningslöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Ja, just det...
Jag röker inte själv längre men provade ett bloss och det var ganska likt vanlig cigg. Köpte den här till tjejen för att få henne att sluta röka inne.
Det viktiga är att det känns som rök när man drar ner det, att det innehåller nikotin samt att det smakar som en Marlboro.
Sitta och flumma på frukter utan nikotin är ganska meningslöst.

Tror nog hon kommer bli nöjd.
När man vajpat ett tag tycker man nybörjarkiten är värdelösa med dålig rökutveckling och dåligt airflow, men för nån som precis ska gå över från cigg passar det väldigt bra eftersom det påminner mer om en cigg som också har mindre rökutveckling och lite airflow.

Hoppas det funkar bra för henne.

Permalänk
Proffsmoddare

Well......

Visa signatur

Permalänk

Hahahaha, är det ett skämt?!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Hahahaha, är det ett skämt?!

Well take a wild guess Man kan ha mycket kul med photoshop och en skrivare

Visa signatur

Permalänk

Well take a wild guess Man kan ha mycket kul med photoshop och en skrivare

Haha, trodde det var någon funky kines som sålde det på ebay, jag skulle inte vara förvånad.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Haha, trodde det var någon funky kines som sålde det på ebay, jag skulle inte vara förvånad.

De som är de största bluffmakarna är Amerikanerna med sin totalt värdelösa "Comptetition wire" och sin mega "ultra premium competition cotton" Jag har iallafall aldrig sett kinesiska märken ta vanlig nichrome ljuga röven av sig om att det är en ny sorts tråd och sen packa det i flashiga påsar och sälja skiten för 10ggr priset av standard tråd. ( se Anarchist wire mfl )

Visa signatur