Well det är inte så komplicerat kör du utan Temp Control så är det Kanthal, Nichrome eller Stainless Steel som gäller SS är dock lite speciell för den funkar både med och utan TC.
Kör Du Temp Control är det Nickel (Ni200) Titan eller SS som gäller
Personligen kör jag enbart watt mode då jag tycker att temp control ger en alldeles för mesig vape.
Tjockleken på trådarna påverkar motståndet väldigt mycket. Tex om man kör en tank som är ren mouth to lung som tex rose som jag kör så vill man hålla sig över 1 ohm och då är 28g (0,32mm) att föredra eftersom coilen blir liten för att nå 1ohm behöver du bara 6wraps på 2mm diameter. Skulle du tex använda 22g (o.64mm) Så hade det krävts 21 wraps för att nå dit och coilen hade blivit lika bred som tanken är lång
En mycket bra hjälp om man är osäker är http://www.steam-engine.org/ där kan du direkt se vilken ohm du får ut bara ställ in trådtyp antal wraps osv.
Jag använder 3 tjocklekar 95% av tiden har man 28, 26 och 24 gauge hemma så är man safe och kan få till bra coils i vilken atty som helst. I grunden anpassar man tjocklek på tråden för att få den storlek på coilen man vill ha med den ohm man vill ha. Vill du tex ha ett 0,3 bygge kan du inte köra 28g för det blir 1,5 wraps och med så lite yta får du fuck all ånga men om du istället tar 22g så blir det 6 wraps vilket ger en bra storlek på coilen. (obs mina exempel här är en singlecoil ska du öra dual coil så får du dubbla antalet wraps)
Hoppas jag inte rörde ihop det för mycket nu