Permalänk
Medlem

Passar en 240 rad i ett r4?

Hej medlemmar på sweclockers. Jag ska snart vattenkyla min dator och jag undrar man kan sätta en 240 slim radiator med två fläktar i toppen av mitt fractal design r4. Jag undrar också om man kan sätta två st corsair sp120 quiet edition i fronten av chassit.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vad har du för moderkort? för den kan bli VÄLDIGT tajt mellan moderkortet och fläkten. men det beror även på hur tjock raden är. är den slim så kanske. tjockare än slim så kommer det inte att passa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det du kan göra om det inte passar innanför chassit är att helt enkelt sätta radiatorn utanför chassit, och ha fläktarna innanför i toppen.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ok men passar fläktarna i fronten?

Permalänk
Fractal Design

Hej,

Fläktarna i fronten går fint.

Radiator i toppen kan gå, men den sticker in en hel del över moderkortet. Om det inte passar kan du flytta den nedre hårddiskburen och sedan sätta radiatorn i fronten istället.

mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Nej den ryms inte i toppen, installerade vattenkylning i min burk idag med just den radiatorn.
Det blev att sätta den i fronten tills vidare, Den ryms dock om du inte har några fläktar på den

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Monterade en slim radiator på en r3 (tror jag åtminstone kan ha varit r4) för kanske ett halv år sedan, för att få det att passa behövedes den flyttas ut från moderkorts sidan, körde en ful lösning med stripes som fungerade bra.
Skulle nog gått ännu bättre om man borrat upp ett par nya hål istället, men det var inte mitt chassi.

Så mitt svar: ja, om man moddar lite.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.