Permalänk
Medlem

SNES på modern TV

Hej hej.
Bytte lägenhet häromdan och införskaffade en ny TV av märket Andersson. Tänkte installera mitt gamla SNES på den och ta en välförtjänt paus i flyttandet, men jag märkte till min förskräckelse att det inte fungerade. När jag startar TVn så måste jag välja källa, men antenn-uttaget som konsolen sitter på finns inte i listan. Det finns "TV" som ett alternativ, men jag har inte lagt till några kanaler ännu då den inte är ansluten till något, så där blir det helt blankt. Det finns även Scart, HDMI, USB, och några andra som jag inte minns vilka det är. Har inte haft konsolen inkopplad till någon platt-TV förut så har innan bara valt EXT1 eller kanal 99.

Tack på förhand.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Hej hej.
Bytte lägenhet häromdan och införskaffade en ny TV av märket Andersson. Tänkte installera mitt gamla SNES på den och ta en välförtjänt paus i flyttandet, men jag märkte till min förskräckelse att det inte fungerade. När jag startar TVn så måste jag välja källa, men antenn-uttaget som konsolen sitter på finns inte i listan. Det finns "TV" som ett alternativ, men jag har inte lagt till några kanaler ännu då den inte är ansluten till något, så där blir det helt blankt. Det finns även Scart, HDMI, USB, och några andra som jag inte minns vilka det är. Har inte haft konsolen inkopplad till någon platt-TV förut så har innan bara valt EXT1 eller kanal 99.

Tack på förhand.

Antingen så kopplar du ditt snes till scart eller i antennuttaget. Om du kör via antennuttaget så väljer du TV och sedan gör en kanalsökning tills du får bild från ditt snes. Kör du via scart så är det rimligtvis en utav AV kanalerna - eller vad de nu kan heta på din tv.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Har du löst det? Jag har också en andersson tv, när jag kopplade in mitt så använde jag anntenporten men där valde jag inte tv utan det stog dtv/usb eller dtv/nånting annat kommer inte riktigt ihåg

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste göra en kanalsökning. Inte lätt att komma ihåg, jag förstår om det var ett tag sen du sist kopplade in ett SNES!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

Har du löst det? Jag har också en andersson tv, när jag kopplade in mitt så använde jag anntenporten men där valde jag inte tv utan det stog dtv/usb eller dtv/nånting annat kommer inte riktigt ihåg

Jodå. Det som Zicsoen sa fungerade utmärkt.

Skrivet av widL:

Du måste göra en kanalsökning. Inte lätt att komma ihåg, jag förstår om det var ett tag sen du sist kopplade in ett SNES!

Haha. Ja nog var det ett tag sedan. Först stod den inkopplad på gammal tjock-TV i en massa år och sedan har det legat nerpackat.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch