Permalänk
Medlem

Iphone filmer.

Hej.

Har spelat in två fiske filmklipp med min iphone 5 nattetid.

På den ena har jag pannlampa på som bländar hela bilden och på den andra är det utan pannlampa och helt svart, undrar om det finns nån här som skulle kunna fixa till dem här två klippen via nått program eller dylikt.

Jag har testat med windows movie maker utan framgång (är dock värdellös på allt som har med redigering osv att göra)

Jag är oerhört tacksam för svar och ev hjälp.

Mvh Lbessie

Permalänk
Medlem

Om det är helt svart går det inte att göra något åt det.
Sen så kan man inte redigera bort en lampa som bländar hela bilden.

Om det va något helt annat du undrade så får du gärna beskriva bättre.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Kan du lägga upp klippen så vi får se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlorrpaN:

Om det är helt svart går det inte att göra något åt det.
Sen så kan man inte redigera bort en lampa som bländar hela bilden.

Om det va något helt annat du undrade så får du gärna beskriva bättre.

Det är så som jag beskrivit det, men lägger upp klippen så ser du exakt om du orkar. Tack för bra svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan du lägga upp klippen så vi får se?

Japp, lägger upp dem. Tack för visat intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lbessie:

Det är så som jag beskrivit det, men lägger upp klippen så ser du exakt om du orkar. Tack för bra svar.

Skrivet av Lbessie:

Japp, lägger upp dem. Tack för visat intresse.

http://speedy.sh/Zvbec/Fiske.rar

Här är länken till klippen

Permalänk
Medlem

Sorry, laddade ner dem och testade i after effects, de är helsvarta, finns inget att ljusa upp.
Hade det varit filmad med typ en dslr så brukar man kunna ljusa upp förvånansvärt svarta bilder men en iPhone har väl typ 4 steg i dr tillsammans med en liten bländare och liten sensor och då är det ljus på plats som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sorry, laddade ner dem och testade i after effects, de är helsvarta, finns inget att ljusa upp.
Hade det varit filmad med typ en dslr så brukar man kunna ljusa upp förvånansvärt svarta bilder men en iPhone har väl typ 4 steg i dr tillsammans med en liten bländare och liten sensor och då är det ljus på plats som gäller.

okey tusen tack för att du gjorde ett försök :), blir till att ha med riktig kamera till nästa pass.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lbessie:

okey tusen tack för att du gjorde ett försök :), blir till att ha med riktig kamera till nästa pass.

mvh

Eller en fet lampa

Permalänk

Om det var raw så skulle man kunnat fixa den överexponerade filmen ^^ Men mobiler har nog inte sådant format. Om det ens finns raw för film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Om det var raw så skulle man kunnat fixa den överexponerade filmen ^^ Men mobiler har nog inte sådant format. Om det ens finns raw för film.

Jo det finns men det kostar en slant och kommer nog dröja många år till innan det finns i mobiler.